לא נפרדים לא נפרדים

לא נפרדים

מעיין לנגה

השבוע עמדו התאומים ר' וג' זה לצד זה בטקס סיום קורס צוללן מחזור 118, אותו השלימו יחד בהצלחה למרות האתגרים שעברו בדרך

השבוע הגיע קורס צוללן מחזור 118 לסיומו, ובין המסיימים עמדו על רחבת המסדרים התאומים ג' ור', שהתגייסו יחדיו לקורס המאתגר וכעת זכו לסיים אותו כתף אל כתף.

ג' ור' בני ה-19 גדלו בירושלים, ולהם שני אחים קטנים. בתיכון הרחיבו שניהם את המקצועות פיזיקה ומחשבים, ובשעות אחר הצהריים הדריכו בני נוער בצופים. בסיום התיכון דרכיהם נפרדו לראשונה, כשג' יצא לשנת שירות מטעם הצופים וריכז שבט בדרום תל אביב, ואילו ר' המשיך ללימודים במכינה קדם-צבאית.

אז התאומים עוד לא ידעו שהם עתידים להתגייס יחדיו לקורס צוללן, ממסלולי ההכשרה האתגריים והארוכים ביותר שיש לזרוע הים להציע, ואף לסיים אותו בהצלחה.

השבוע עמדו התאומים ר' וג' זה לצד זה בטקס סיום קורס צוללן מחזור 118, אותו השלימו יחד בהצלחה למרות האתגרים שעברו בדרך

"הכל התחיל כשהלכתי ליום סיירות, ממנו נשלחתי לגיבוש צוללות", נזכר ג'. זמן קצר אחרי שג' עבר את הגיבוש בהצלחה, קיבל גם ר' זימון למיונים לתפקיד. "לא ידעתי אז מה אני רוצה לעשות בצבא ולא הכרתי את תפקיד הצוללן", אומר ר', "אבל חשבתי שזה יהיה מדהים אם נוכל לשרת ביחד באותו מקום".

טרם גיוסם של השניים למסלול ההכשרה האינטנסיבי, המשפחה כולה עברה טלטלה כשאביהם נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. "זה היה מאוד לא פשוט להיות רחוק מהבית ומהמשפחה בתקופה כזו", משתף ר'. "הייתה התלבטות אם לצאת לקורס או לא, כי ידענו שמדובר במסלול תובעני מאוד".

חרף הקושי, החליטו השניים להתגייס לקורס צוללן כמתוכנן. "סדר היום בשלב הבסיסי בקורס היה כל כך עמוס, שברגע שהגעתי לבסיס ביום ראשון הצלחתי לשכוח מהכל. אני חושב שזה עזר לנו מאוד בהתמודדות", מעיד ג'.

סמל ג'
סמל ג'

גם התמיכה מהסביבה סייעה לשניים להמשיך ולצעוד לעבר המטרה. "המשפחה הייתה שמחה וגאה שאנחנו נמצאים ביחד בקורס צוללן, וגם החברים לקורס היו שם בשבילנו", ר' מתאר. "והכי חשוב, חיזקנו זה את זה".

במהלך השלב הבסיסי, בו חניכי הקורס חווים ניתוק מהבית כהכנה לשירות המבצעי בצוללת, הם מקבלים שעה אחת בלבד בשבוע בה הם יכולים להשתמש בטלפון. "הטלפון הראשון שלנו כל שבוע היה כמובן לאמא", מציינים השניים בחיוך. "היה לנו חשוב להקפיד לדבר איתה בכל הזדמנות".

ג' ור' מספרים שהשירות המשותף קירב ביניהם יותר משיכלו לדמיין. "כשכל אחד מאיתנו היה במסגרת אחרת בשנת השירות או במכינה, בקושי יצא לנו להתראות", מסביר ג', "ופתאום זכינו לחלוק עולם שלם של תוכן וחוויות ולהיות ביחד כל יום, כל היום".

סמל ר'
סמל ר'

עוד הם מוסיפים שעל אף שאינם תאומים זהים, חניכים וסגל כאחד התבלבלו ביניהם לא פעם. "גם אחרי תקופה בקורס, עדיין קרה שקראו לי בשם של ג' ולהפך", אומר ר' וצוחק.

בשבוע הבא יכנסו השניים לתפקידיהם השונים בשייטת הצוללות, כשג' משובץ במחלקת מכונה ור' במחלקת גנ"ק (גילוי ניווט וקשר), ויתחילו לבצע את המשימות לקראתן למדו ונערכו זמן כה רב.

"עברתי חוויה משמעותית מאוד בקורס, הכרתי אנשים טובים וזכיתי ללמוד המון על עצמי", מסכם ר', וג' מצטרף: "אני מתרגש להתחיל סוף סוף את התפקיד, לקבל על עצמי את האחריות הכרוכה בו ולהיכנס לנעליים הגדולות של לוחם בשייטת הצוללות".

עוד כתבות בנושא

loading...