התחלות חדשות התחלות חדשות

התחלות חדשות

אופק ארד

לרגל השנה האזרחית החדשה, שוחחתי עם שני משרתים מבסיס אשדוד שפותחים את השנה בתפקיד חדש. שמעתי מהם על החששות, הציפיות והתקוות שהם תולים בשנת 2021

השבוע תחל השנה האזרחית החדשה 2021, אותה מציינים ברחבי העולם. לקראת השנה החדשה, רבים מציבים לעצמם מטרות ויעדים אישיים. לסג"ם אדם שמיונוק וטוראי גל דאודי, המשרתים בזרוע הים, יש סיבה מיוחדת לשמוח לקראת הגעתה של שנת 2021 - תחילת תפקידם הצבאי החדש.

איפה שירתת לפני התפקיד הנוכחי?

טוראי גל: "בשנה האחרונה התגייסתי לצה"ל, עברתי טירונות בבה"ד זרוע הים ולאחר מכן הוכשרתי במשך חודשיים וחצי בקורס בקריות שליטה ימית".

סג"ם אדם: שירתי כלוחם על ספינת הטילים אח"י סופה במשך שמונה חודשים, משם יצאתי לקורס קצינים בבה"ד 1 ולאחר מכן עברתי השלמה של תקשוב מבצעי בחיל הירוק. קרוב לחצי שנה הייתי מחוץ לזרוע הים, למדתי לא מעט דברים ועכשיו אני שמח לחזור".

מה התפקיד החדש שלך בבסיס?

טוראי גל: "אני משרתת כבק"שית (בקרית שליטה ימית) בבסיס אשדוד, כך שאני מהווה קו ההגנה הראשון של מדינת ישראל בגבול הימי עם רצועת עזה".

סג"ם אדם:"אני משרת כקצין התקשוב של בסיס אשדוד. אני בעצם הנציג של גדוד הקשר של זרוע הים כאן בזירה, ואחראי על כל עולם התקשוב של הבסיס".

לרגל השנה האזרחית החדשה, שוחחתי עם שני משרתים מבסיס אשדוד שפותחים את השנה בתפקיד חדש. שמעתי מהם על החששות, הציפיות והתקוות שהם תולים בשנת 2021
איך זה מרגיש להתחיל תפקיד במקום חדש?

טוראי גל: "בהתחלה זה קשה, כי בקורס הייתי מוקפת בכל החברות שלי ועכשיו הגעתי לבסיס עם כמות קטנה יותר של חברות, ופה כולם כבר מכירים את כולם ונמצאים בתפקיד זמן רב. לאט לאט אני לומדת להכיר את האנשים ולהתמקצע בתפקיד".

סג"ם אדם: "התפקיד מביא איתו אתגרים רבים, כמו ללמוד את הזירה הימית הדרומית שלא יצא לי עד כה להכיר ולעבוד עם אנשים חדשים, אבל אני שמח על האתגר ומצפה לו. חשוב לציין שהזירה הימית הדרומית היא זירה מבצעית שנעה מאפס למאה ברגע אחד, מה שדורש רמה גבוהה במיוחד של מקצועיות בתפקיד".

מה למדת בתפקיד החדש עד כה?

טוראי גל: "המפקדים בקורס הדגישו את חשיבות הרעות בשגרה האינטנסיבית שלנו כבק"שיות, ועכשיו שאני משרתת בתפקיד אני רואה כמה הערך הזה בא לידי ביטוי בכל רגע ביום. הבנות פה תמיד יחלצו אחת לעזרת האחרת, בין אם בזמן משמרת או אחריה".

סג"ם אדם: "למדתי כמה חשוב לשמור על יחסי אנוש תקינים, מאחר וביצוע התפקיד שלי תלוי בעבודה עם גורמים שונים. אני מקפיד לשמור על קשרים מקצועיים טובים, לדעת להקשיב ולהתפשר כשצריך, ולזכור שבסופו של דבר לכולנו יש מטרה משותפת".

מה תרצו לקחת אתכם מהשנה שחלפה, ומה תבחרו להשאיר מאחור?

טוראי גל: "אני מרגישה שמאז הגיוס לזרוע הים פיתחתי עצמאות, התבגרתי ולמדתי להסתכל על הדברים באופטימיות, ואלו תכונות שחשוב לי לשמר. הייתי רוצה להשאיר מאחור את משבר הקורונה, ובהיבט האישי לקחת דברים בפרופורציות ולשמור על קור רוח".

סג"ם אדם: "אני רוצה לקחת איתי הלאה את הרצון לעשות והרצון להתקדם. את החששות אני בוחר להשאיר מאחור, ואני מקווה להעז, להיות אמיץ ולכבוש פסגות חדשות".

מה תאחלו לעצמכם בתפקיד החדש?

טוראי גל: "שאהיה תמיד מוקפת באנשים איכותיים ואעשה את המיטב בתפקיד החשוב שאני מבצעת".

סג"ם אדם: "אני רוצה לאחל לעצמי הנאה, סיפוק, מקצועיות וחברויות חדשות. והכי חשוב, שאגש לכל משימה עם חיוך".

עוד כתבות בנושא

loading...