שלישי אישי: קצב משלו שלישי אישי: קצב משלו

שלישי אישי: קצב משלו

אופק ארד

הכירו את רב"ט אריה ויינר - בתפקידו הצבאי כרכז סגל הוא אחראי לספק מענה לקציני זרוע הים בנושאי כוח אדם, ומחוץ לבסיס הוא יוצר מוזיקה אלקטרונית

רב"ט אריה ויינר משרת בזרוע הים כרכז סגל טכנולוגי ותומך לחימה תחת מספן כוח אדם. "במסגרת התפקיד אני דואג לשמירה רציפה על צרכי קציני הזרוע ומתן מענה בנושאים שונים - בין היתר מינויים, פרישות מתפקידים, דיוני שיבוצים ועוד", הוא מספר.

רב"ט ויינר נכנס לתפקיד לא מזמן, וכעת הוא משקיע את מיטב מאמציו על מנת ללמוד אותו ולבצע אותו על הצד הטוב ביותר. למידה של מקצוע חדש מאפס אינה זרה לאריה, שכן הוא הצליח ללמוד באופן עצמאי שני מקצועות שונים, בהם הוא עוסק כיום לצד שירותו הצבאי: הפקת מוזיקה אלקטרונית, ויצירת סרטונים המלווים את המוזיקה שהלחין.

"הכל התחיל מגיטרה שישבה מיותמת בחדר שלי במשך שנה", אומר אריה בחיוך. "יום אחד החלטתי שאני רוצה להתחיל להשתמש בה, ובעזרת מורה פרטי למדתי לנגן בגיטרה", הוא נזכר. "אחרי תקופה החלטתי שאני רוצה לנסות ליצור מוזיקה משלי".

כמו תמיד, ההתחלה היא החלק הקשה ביותר - אך חרף האתגרים, אריה לא ויתר על החלום. "ישבתי ימים ולילות כדי ללמוד איך ליצור באופן עצמאי. אני זוכר שהייתי צופה בסרטוני הדרכה באינטרנט שוב ושוב, ואז לאט לאט מחקה את מה שאני רואה עד שידעתי לעשות את זה בעצמי. כך בעצם למדתי איך להפיק את המוזיקה האלקטרונית ואיך לערוך סרטונים".

אריה מספר שתהליך הלחנת מוזיקה אלקטרונית מתרחש באמצעות תוכנה במחשב, בה היוצר בוחר את הצלילים מתוך מבחר רחב, ממוזיקה קלאסית ועד לצלילים תעשייתיים שקשה להפיק מכלי נגינה. "דרך התוכנה אני מחבר מלודיות או הרמוניות, שבסופו של דבר איתן אני יוצר 'טראק' מאפס", מבהיר אריה.

"אני שואב את ההשראה שלי מכל היוצרים והאמנים הגדולים בעולם, אבל כמו כל יוצר יש לי נקודת מבט אישית וייחודית", משתף אריה. "במהלך היום אני מוצא את עצמי מזמזם מלודיות, ובאותו רגע אני שולף את הטלפון ומקליט את עצמי. כשאני חוזר הביתה אני מקשיב להקלטה ומעביר אותה לתוך המערכת. זה אולי נשמע מצחיק, אבל כשעולה לי מנגינה אני חייב לממש אותה".

אריה מתאר קו משיק בולט בין שירותו הצבאי לבין העשייה המוזיקלית, והוא המחויבות הגדולה ששניהם דורשים. "העיסוק במוזיקה לימד אותי שכדי להצליח צריך לעבוד קשה, ואני מרגיש שאני מיישם את השיעור הזה בתפקיד הצבאי במחויבות ומסירות לעשייה".

כשהוא מסתכל על העתיד, רב"ט אריה מקווה להמשיך לעסוק במה שהוא אוהב ולחבר אנשים סביב האהבה למוזיקה. "אני שואף להצליח לגרום לקהל לשמוח ולהנות מהרגע באמצעות המוזיקה שאני יוצר, ובהמשך גם להופיע ולהרקיד בכל מקום בעולם", הוא מסכם עם ברק בעיניים.

עוד כתבות בנושא

loading...