הראשונים לעלות בקשר הראשונים לעלות בקשר

הראשונים לעלות בקשר

עידו ליידנר

גדוד הקשר 'ארם' 397 מהווה מצפן תקשובי ומקצועי לכלל כוחות זרוע הים. שוחחתי עם מפקד גדוד הקשר 'ארם' 397, סא"ל א', ועם סגן מפקד הגדוד, רס"ן י', כדי לשמוע על פעילותו הייחודית

הכירו את גדוד 'ארם' 397 - גדוד הקשר של זרוע הים, שמשימת העל שלו היא לאפשר מעטפת תקשובית מלאה לכלל פעולות זרוע הים. הגדוד מהווה מצפן תקשובי ומקצועי בציר הפעלת הכוח, תוך שילוב יכולות פיקוד ושליטה רב זרועיות, מערכות ניתור ובקרה, ועליונות קיברנטית.

גדוד הקשר מורכב ממספר פלוגות, כאשר כל פלוגה אמונה על כמה תחומי אחריות כמו תמיכה מבצעית לכלל כלי השיט בזרוע, מענה תקשובי לכוחות שבים, ביצוע בקרה ותמיכה ניטורית-אחזקתית, ושמירה שוטפת על מוכנות וכשירות המוצבים וחדרי המלחמה הזרועיים לקראת אירועי חירום.

גדוד הקשר 'ארם' 397 מהווה מצפן תקשובי ומקצועי לכלל כוחות זרוע הים. שוחחתי עם מפקד גדוד הקשר 'ארם' 397, סא"ל א', ועם סגן מפקד הגדוד, רס"ן י', כדי לשמוע על פעילותו הייחודית

מפקד הגדוד, סא"ל א', משקף בפני את היתרונות הרבים שגדוד 'ארם' 397 מביא לשולחן. "הגדוד עובד עם אין ספור מערכות ויכולות מתקדמות וחדישות, על מנת לפעול ביעילות בתוך עולמות תוכן חדשים ובתוך מצבים משתנים", מסביר סא"ל א'. "אנחנו פועלים בסנכרון מלא עם גדודי הקשר האחרים בצה"ל, וחולקים תורת עבודה משותפת".

אל דבריו מצטרף סגן מפקד הגדוד רס"ן י': "הגדוד מהווה מסגרת אחודה המשלבת בתוכה תכנון, הפעלה, מימוש, ניטור ואחזקה. הוא מאפשר לנו להתאים את עצמנו ברמה הזרועית והרב-זרועית לשינויים הבלתי פוסקים בעולם הקשר כמו תחום הלווייניות, הלוחמה אלקטרונית והסייבר".

בנוסף ליתרונות הללו, רס"ן י' משתף אותי כי הגדוד מתעסק רבות בפיתוח והעצמה של הונו האנושי והטכנולוגי. "הגדוד מציג פיתוחים רבים גם בתחום הפיקוד והשליטה, ואנו דאגנו שכבר מיומו הראשון גדוד 'ארם' יהווה פלטפורמה להתקדמות ופיתוח אישי ומקצועי בעולם הקשר הזרועי עבור המשרתים".

השגרה המבצעית של הגדוד טומנת בחובה אתגרים רבים. "אנחנו מתמודדים עם קשת אתגרים רחבה בהשוואה לגדודים אחרים", מסביר רס"ן י'.

"טווחי העבודה שלנו גדולים יותר משאר יחידות הקשר והאתגר הוא לתת מעטפת תקשובית רחבה ככל שניתן למגוון פעולות הזרוע בזמן שגרה, מב"מ (המערכה שבין המלחמות) וחירום. לכן, לקראת כל פעילות אנחנו מתכננים ובונים את האמצעים והמערכות ומפעילים אותה במוצבים השונים בזרוע".

כאשר הוחלט כי א' הוא זה שיפקד על הגדוד, הוא קודם לדרגת סגן-אלוף. בכך הפך א', ארמי נוצרי במוצאו, לקצין הנוצרי הבכיר ביותר בצבא ההגנה לישראל. עבר סא"ל א', זהו לא הישג אישי בלבד אלא תוצר של פעילות ענפה ורבת שנים אותה הוא מוביל לעידוד גיוס בקרב הנוער הנוצרי ושילובו בתפקידי מפתח בצה"ל.

"עסקתי רבות לאורך שירותי בסלילת הדרך לגיוס נרחב יותר של בני הדת הנוצרית, ואני מאוד מתגאה במעמד הזה. אני אולי הקצין הנוצרי הראשון בדרגה זאת, אבל אני בטוח שאני לא אהיה האחרון", הוא מצהיר. "אני מתרגש לראות שבזכות הערכים שהגעתי איתם מבית והאנשים שצעדו איתי לאורך הדרך, הצלחנו להביא ניצחון בכל מקום שהגענו אליו".

פעילותו של גדוד 'ארם' 397 רצופה בפעילות מבצעית ענפה והתפתחות מקצועית. לנו נותר רק לשמוח שעולם הקשר הזרועי נמצא בידיים אמינות ומקצועיות. ואל תדאגו, הם ישמרו על קשר.

עוד כתבות בנושא

loading...