שלישי אישי: תמונת מצב שלישי אישי: תמונת מצב

שלישי אישי: תמונת מצב

אופק ארד

הכירו את רב"ט שני סמירנוף – בתפקידה היא דואגת לספק את תמונת המצב של זרוע הים, אך העיסוק בתמונות לא מסתיים שם

רב"ט שני סמירנוף משרתת בזירת ים סוף כטכנאית שו"ב (שליטה ובקרה). במסגרת התפקיד היא עוסקת בחיבור הממשקים השונים ויצירת תמונת מצב כללית בכל רגע נתון. "העבודה מצריכה ממני לתרגל פתרון-בעיות בתחומים שונים, והיא מרחיבה את האופקים ופותחת אותי לעולמות חודשים בכל יום".

לצד תפקידה הצבאי, שני עוסקת בתמונות מסוג קצת אחר: היא מבקרת במחוזות שונים בארץ ומחוצה לה ומתעדת את נופי הטבע דרך עדשת המצלמה. שני מספרת על צעדיה הראשונים בתחום: "כבר בגיל 7 הייתה לי זיקה לעולם הצילום. סבי וסבתי, שזיהו את הפוטנציאל, קנו לי בגיל 9 את המצלמה הראשונה שלי. אני ממש זוכרת שהסתובבתי איתה בכל מקום והשתמשתי בה בלי סוף".

הכירו את רב"ט שני סמירנוף – בתפקידה היא דואגת לספק את תמונת המצב של זרוע הים, אך העיסוק בתמונות לא מסתיים שם
מאז הספיקה שני לבקר במדינות וביעדים מגוונים בהם המצלמה לא משה מידיה. "יצא לי לצלם במקומות שונים בעולם ובטמפרטורות קיצוניות. מגיברלטר ועד לשלג באלפים, וגם בנופים אורבניים כמו ניו-יורק".


כשאני שואלת את שני מדוע החליטה להתמקד דווקא בצילום טבע ונופים, היא מתארת את היופי שהיא פוגשת במקצוע עם ברק בעיניים. "אני חושבת שזו הזדמנות להתמקד ביופי שקיים בטבע ובנקודות הקסומות שחבויות בו. אני מרגישה שבאמצעות הצילום אני ממש מביאה כל חלק בעולם לידי ביטוי".

צלם טבע נאלץ להתמודד עם קשיים מגוונים, שכן מדובר בסביבה דינאמית ומשתנה. "יש תקופות שמאתגרות אותי מאוד בתור צלמת מבחינת מזג אוויר, תנאים בשטח ותזמון של פריטים מסוימים. אבל מצד שני זה גם כל היופי, כי לכל עונה יש משהו שמאפיין ומייחד אותה - ובו אבחר להתמקד בצילום. זה מה שנותן לי את האפשרות ללכוד בעדשה רגעים מיוחדים שעלולים להתפספס ברגע".
שני מותחת קווי דמיון רבים בין תחום הצילום לתפקידה הצבאי. "היכולת להתמקד בפרטים הקטנים, למשל, באה לידי ביטוי בשירות וכמובן גם בצילום", היא מסבירה.


"בנוסף, ממש כמו בצילום, כך גם בעשייה בתפקיד הצבאי - עליי לחשוב על פתרונות יצירתיים על מנת להפיק את התוצאה הטובה ביותר. וכמובן ישנה גם הסבלנות שפיתחתי בעיסוק בצילום, שעוזרת לי מאוד בתפקיד. לדוגמה אני יכולה לחכות עבור תמונה מסוימת המון זמן: עד שהשמש תשקע או חיה שתזוז".

באשר לתוכניותיה לעתיד, שני מפרטת:" אני רואה את עצמי מצטרפת לצוותי מחקר ומצלמת בכל מיני מקומות ברחבי העולם. החלום הגדול הוא שהתמונות שלי יתפרסמו בערוצים הגדולים כמו 'נשיונל גאוגרפיק'", היא מסכמת בחיוך.

עוד כתבות בנושא

loading...