פרויקט הגמילה מעישון בפלגה 916 פרויקט הגמילה מעישון בפלגה 916

פרויקט הגמילה מעישון בפלגה 916

אופק ארד

הפרויקט לגמילה מעישון שיצא לדרך בפלגה 916 ביוזמתו של מפקד הפלגה, סא"ל רן שטייגמן, מוכיח שהכל אפשרי – אפילו גמילה לאחר 22 שנים!

"כל סיגריה מכניסה 43 חומרים מסרטנים לגופך" - את האזהרה הזו תוכלו לקרוא על כל חפיסת סיגריות הנמכרת בשוק. עישון מהווה גורם מסכן למחלות רבות ומשפיע באופן ישיר על איכות החיים של המעשן, ועל כן החליט מפקד פלגה 916, סא"ל רן שטייגמן, לעשות מעשה למען בריאותם של החיילים ויזם פרויקט גמילה מעישון בפלגה.

רופא בסיס אשדוד, סרן ד"ר יהונתן קוריאט, מספר: "כשהגעתי לבסיס סיפרתי שיש לי הכשרה בהעברת סדנאות. מפקד הפלגה החליט למנף את הנושא, ביחד לקחנו את זה צעד קדימה והקמנו קבוצה לגמילה לעישון שהיוותה פיילוט לפרויקט".

התוכנית מבוססת על שילוב בין שיח שיתופי ובונה לבין עזרים רפואיים לגמילה מעישון. ד"ר קוריאט מפרט: "בשיחה הראשונה מדברים על מנגנון ההתמכרות ואיך עובדת סיגריה. לאחר מכן אני מסביר למשתתפים על תרופות שעוזרות בתהליך הגמילה, וגם דואג לספק להם את המרשמים הדרושים בעת הצורך".

לאורך התהליך, הקבוצה ממשיכה להיפגש לשיחות בהדרכתו של ד"ר קוריאט. המשתתפים בסדנה מתבקשים לקבוע לעצמם את תאריך הפסקת העישון, והוא מקפיד לתזכר אותם ולעבוד איתם לקראת המטרה. "הליווי וההכוונה הם אישיים מאוד. המשתתפים מקבלים את מספר הטלפון שלי, מעדכנים אותי ונעזרים בי".

רס"ם יניב סבח, נגד אמל"ח
רס"ם יניב סבח, נגד אמל"ח
ד"ר קוריאט מדגיש שהמרכיב החשוב ביותר בתהליך הוא כוח הרצון של המשתתף. "המטרה שלי היא להעלות את נזקי העישון למודעות של כולנו, ויחד עם זאת לספק כלים אפקטיביים להצלחת הגמילה. אני משווה את תהליך הגמילה ללוחמה - כמו שמסתערים על האויב רק עם הציוד וההכשרה הדרושים, כך צריך לרכוש כלים מתאימים גם כדי להילחם בדחף בעישון".


נגד האמל"ח בבסיס אשדוד, רס"ם יניב סבח, הצליח להיגמל מעישון אחרי 22 שנים בזכות התוכנית בפלגה. "לקחתי על עצמי להיות הראשון שמפסיק לעשן בפלגה כדי להראות לכל הלוחמים שאפילו אחרי 22 שנים זה אפשרי, והכל עניין של כוח רצון", הוא משתף בגאווה.

"הפסקתי לעשן לפני חודש וחצי ואני כבר מרגיש הרבה יותר טוב", הוא מוסיף בחיוך. "אני שמח שקיבלתי עזרה והצלחתי לעמוד במשימה, ויחד עם זאת להוות דוגמה אישית לחיילים בפלגה".

לוחמים נוספים שהחלו את התהליך הצליחו להיגמל גם הם מההתמכרות לסיגריות. "ההצלחה הזו משמעותית עבורי בכמה רמות", אומר ד"ר קוריאט. "הגמילה מעישון תורמת לכושר הגופני ולכשירות המבצעית של הלוחמים, ובנוסף אני יודע שהיה לי חלק בשיפור בריאותם של צעירים שהעתיד פרוס לפניהם".

לסיכום, ד"ר קוריאט פונה לכלל המשרתים: "אני יודע שהגמילה נראית רחוקה ואולי אפילו בלתי אפשרית, אבל חשוב לי שתזכרו שאפשר לקבל כלים ולהפוך את התהליך לפרקטי ובר-יישום. כל מי שרוצה לשמוע עוד יכול לגשת למרפאה, ונשמח לעזור לו".

עוד כתבות בנושא

loading...