חילוץ מיוחד חילוץ מיוחד

חילוץ מיוחד

אופק ארד

"כיף לדעת שמעבר לתפקיד המשמעותי בהגנה על המדינה, אנחנו זוכים בין היתר בזמן השירות הצבאי לשמור על הטבע ולהציל חיות במצוקה"

אתמול בבוקר, הוזעק בקשר כוח סנפיר בפיקודו של סמ"ר להב גרובר לחלץ צב ים פצוע בסמוך לחופי אשדוד. "קיבלנו דיווח בקשר מספינה 838 ששהתה בים. מפקד הכלי דיווח לנו שהוא מבחין בצב ים צף במים, שככל הנראה פצוע וזקוק לעזרה", סיפר סמ"ר גרובר על תחילת האירוע.


מרגע קבלת הדיווח, התקבל אישור מהיר ממפקד בסיס אשדוד ולוחמי היחידה החלו בהפלגה אל צב הים המדובר.

"כיף לדעת שמעבר לתפקיד המשמעותי בהגנה על המדינה, אנחנו זוכים בין היתר בזמן השירות הצבאי לשמור על הטבע ולהציל חיות במצוקה"
"יצאנו לכיוון חוף זיקים, וכלי הבט"ש הכווין אותנו אל הצב. במקביל ניהלנו שיחה עם רשות הטבע והגנים, שבה הדריכו אותנו כיצד לפעול במפגש עם צב הים על מנת שלא לפגוע בו", מתאר סמ"ר גרובר. "קיבלנו אישור להרים את הצב מהמים, שמנו אותו בסיפון הצרעה והתחלנו להפליג צפונה חזרה לכיוון המוצב, כשתוך כדי אנחנו מעדכנים את הרשות על המתרחש".
זמן קצר לאחר שיבת כלי השיט לחוף, הגיעו נציגים של רשות הטבע והגנים, אספו את צב הים ופינו אותו לבית חולים לצבי-ים. בהמשך קיבל סמ"ר גרובר עדכון על החיה הפצועה: "יצרה איתי קשר עובדת מבית החולים לצבי-ים, והודתה לנו ולכלי הבט"ש על הזיהוי והחילוץ. היא עדכנה שכרגע הצב נמצא בבדיקות והפתיעה אותנו כשסיפרה שבעצם מדובר בצבת ים נקבה".

"האירוע היה מרגש עבורנו, ונתן תחושת סיפוק", ממשיך סמ"ר גרובר. "כיף לדעת שמעבר לתפקיד המשמעותי בהגנה על המדינה, אנחנו זוכים בין היתר בזמן השירות הצבאי לשמור על הטבע ולהציל חיות במצוקה", הוסיף בחיוך. "החילוץ נוגע לי באופן אישי, משום שאבא שלי וטרינר וחיות תמיד היו קרובות לליבי".

סמ"ר להב והלוחמים שיתפו שהחוויה הייתה מיוחדת, ואחת שלא ישכחו בקרוב. "כמה שעות לאחר החילוץ התחיל גשם כבד, רוחות חזקות וגלים מאוד גבוהים פה בים. מזל שהבחנו בצבה וחילצנו אותה בזמן, אני מאמין שהצלנו לה את החיים".

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...