יחידות מצטיינות יחידות מצטיינות

יחידות מצטיינות

דריה לוסטיגר

פלגה 914 ושייטת 13 זכו בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות

פרסי ראש המטה הכללי ליחידות מצטיינות לשנת התשפ"א, הוענקו בטקס שנערך אתמול בערב (ב') בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי וחברי פורום מטכ״ל.

פרסי הרמטכ"ל הוענקו השנה ליחידות שהצטיינו בשמירה על כשירות מבצעית ורציפות תפקודית בנוכחות הקורונה.

היחידות להן הוענק הפרס השנה הן: גדוד השריון 9, חטמ"ר פארן, גדוד הנח"ל 931, סיירת גולני, גדוד השריון 75, גדוד התותחנים 611, יחידת מורן, מחוז ירושלים והמרכז בפיקוד העורף, המרכז לאימוני יבשה, בית הספר למקצועות החי״ר, שייטת 13, בסיס הטכני בחה״א, גדוד הקשר הארצי, בית הספר למקצועות משאבי האנוש, יחידה 504 ופלגת הבט"ש 914 בחה״י.

כמו כן, הוענקו פרסים על כתיבה צבאית יוצרת ולמיזמים מצטיינים בתחומים הבאים: טיפול בפרט, ערכים ומנהיגות וצבא-חברה.
פלגה 914 ושייטת 13 זכו בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות

פלגת הבט״ש בזירה הימית הצפונית 914 הינה יחידה מצטיינת לשנת 2020 - אחרי שעברה שנה מאתגרת בה הצליחו סגל הפלגה והלוחמים הימיים לשמור על הרציפות התפקודית והמבצעית של היחידה, תוך שמירת בריאות לוחמי ואנשי הפלגה ומניעת התפשטות נגיף הקורונה.

מדברי מפקד פלגה 914, פלגת הבטחון השוטף בזירה הימית הצפונית, סא״ל כפיר רווה:

״חשיבות השמירה על כשירות לוחמי צה״ל היא מהמעלה הראשונה. לוחמי פלגה 914 נמצאים בחזית המגן של מדינת ישראל, וחשיבות המשך השגרה הרציפה חיונית לשמירת הבטחון של תושבי הצפון והעליונות הימית הצה״לית".

"בשנה האחרונה פעלנו כל העת בהתאם להערכות מצב משתנות, וקיבלנו החלטות קשות והכרחיות - כששמירת בריאות הלוחמים של פלגה 914 הייתה בראש מעיינינו. אני מלא גאווה בלוחמים שלי בייחוד בשנה מורכבת זו, שערך הרעות והערבות ההדדית ליווה אותם בכל התקופה. הפרס הזה הוא שלהם ושל אנשי הסגל שלי - בלעדיהם לא היינו צולחים את התקופה הזו באופן שבו צלחנו".

יחידת הקומנדו הימית הפועלת בים, ביבשה ובאוויר בשלל פעילויות מיוחדות ונועזות, הביאה להישגים בתחומים המבצעיים ובתחומים מגוונים אחרים - תוך התאמה למתרחש מבחינה אסטרטגית ובריאותית. השנה התמקדה בפיתוח של יכולות חדשניות, על ידי עבודה משותפת עם יחידות וארגונים שונים. בנוסף, נעשתה הטמעה של עמ״ט הלוחם לפיתוח כוח האדם, אשר יביאו לשינויים משמעותיים ארוכי טווח ביחידה בשנים הקרובות.

עשייה זאת נעשתה לצד תפקוד היחידה בפעילות מבצעית שוטפת ואף עצימה יותר, בתקופה בה כל המדינה והצבא בפרט, מתמודדים עם נגיף הקורונה על כל רבדיו. ״הצטיינות - להיות רלוונטיים, לא לדבר אלא לעשות ולעשות עם מה שיש הכי טוב שאפשר", מבהיר מש״ט 13, אל״ם ד׳, "להיות פשוט ויצירתי, לקחת כל משימה, להיות נועז ולנצח".

עוד כתבות בנושא

loading...