לקבלת המפקדים לקבלת המפקדים

לקבלת המפקדים

קורס חובלים מחזור 142 של זרוע הים הגיע לסיומו במעמד מרגש. 34 מסיימים עמדו על רחבת המסדרים בבסיס חיפה וקיבלו את סיכת החובל

טקס סיום קורס חובלים מחזור 142 התקיים היום (ד') בבסיס חיפה. 34 חובלים וחובלות מסיימים היום את קורס הקצינים ההתנדבותי והיוקרתי אשר נמשך למעלה משנתיים וכלל הכשרה לתפקיד הקצין הלוחם בים ולימודי תואר אקדמי באוניברסיטת חיפה.

החובלים אשר סיימו את הקורס - דור המפקדים הבא של זרוע הים - ישובצו כמפקדים על מגוון כלי השיט המתקדמים: ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות. בטקס שנערך היום נחשפו סיכת קצין הים ודרגת הסגן של הקצינים החדשים.

קורס חובלים מחזור 142 של זרוע הים הגיע לסיומו במעמד מרגש. 34 מסיימים עמדו על רחבת המסדרים בבסיס חיפה וקיבלו את סיכת החובל

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, רא"ל במיל' בני גנץ, סגן הרמטכ״ל, אלוף אייל זמיר, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

"באים אתם הערב אל שורותינו, 31 קצינים ושלוש קצינות, מביאים עמכם איכות, חשיבה רעננה, ומשב רוח צעיר לו אנו זוכים בכל מחזור חדש של חובלים המצטרף לשורותינו", פתח בנאומו מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט.


"עוצמתו של צי היא בעיקר, טיב אנשיו, ולנו יש אנשים מעולים", הוסיף מפקד זרוע הים. "אנשים ונשים המבינים לעומק את משמעות עשייתנו המבצעית במרחבי הים עבור ביטחונה של מדינת ישראל".

"אין זה סוד כי בכל שנה שחולפת, התווך הימי הופך נכסי יותר ויותר עבור מדינת ישראל", הכריז סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר. "הים הוא ממד בעל משמעות אסטרטגית בשל היותו זירה מרכזית להרתעה ולהבטחת עליונות צה"ל על אויביו".

"השנה האחרונה היוותה הוכחה נוספת למורכבות האתגרים בכלל הזירות ובתוך כך, ליכולתו של צה"ל למנוע פעם אחר פעם את ניסיונותיהם הרבים של אויבנו לפגוע בביטחון ישראל", הוסיף סגן הרמטכ"ל. "נמשיך להשתכלל, להתעצם, להתפתח ולהגדיל את היתרון הצבאי של צה"ל ומדינת ישראל על האויב".

עוד כתבות בנושא

loading...