שנה אחת, חיים שלמים שנה אחת, חיים שלמים

שנה אחת, חיים שלמים

שחר לבנטר

הצוערים עילי, אייר, וג' מסיימים את קורס החובלים במחזור 142 כתף אל כתף. הם מגיעים מרקעים שונים, אבל לשלושתם מכנה משותף אחד – היציאה לשנת שירות התנדבותית לפני הגיוס, שעיצבה אותם כבני אדם ונתנה להם כלים ששירתו אותם לאורך אתגרי הקורס

כ-60 אחוזים ממסיימי קורס חובלים במחזור 142 יצאו למסגרות שנת שירות ומכינות קדם צבאיות שונות לפני הגיוס, במהלכן עסקו בעשייה חברתית ותרומה לקהילה.


שוחחנו עם הצוערים עילי קניג, אייר טולדנו וג', שלושתם בוגרי שנות שירות העוסקות בליווי וחניכת נוער או אוכלוסיות מיוחדות, ושמענו מהם על החוויות שצברו ותרומת שנת השירות להתנהלותם בקורס חובלים המאתגר.

הצוערים עילי, אייר, וג' מסיימים את קורס החובלים במחזור 142 כתף אל כתף. הם מגיעים מרקעים שונים, אבל לשלושתם מכנה משותף אחד – היציאה לשנת שירות התנדבותית לפני הגיוס, שעיצבה אותם כבני אדם ונתנה להם כלים ששירתו אותם לאורך אתגרי הקורס
צוער ג׳ עשה את שנת השירות שלו בפנימיית 'האורנים' בראשון לציון, שמהווה בית לבני נוער בגילאי 12-18 שמתמודדים עם קשיים נפשיים.

"זהו כפר טיפולי, נמצא בו צוות הכולל פסיכיאטרים ופסיכולוגים, ומטרתו העיקרית היא לעזור לחניכים לצאת לחיים הבוגרים כשהם מצוידים בכלים להתמודדות עם הקשיים הנפשיים שלהם, ויודעים להכיל אותם ולהכיר בהם״.


צוער אייר טולדנו עשה שנת שירות בכפר נוער טיפולי לנוער בסיכון בבאר שבע, העונה לשם 'העוגן הקהילתי'. ״כפר הנוער בנוי ממספר מסגרות שונות, ובכולן עבדתי במסגרת שנת השירות: הראשונה היא פנימייה. השנייה נקראת 'קורת גג', נמצאים בה בני נוער שהגיעו לרחוב בעקבות בעיות התמכרות, ובה הם עוברים שיקום מקיף. השלישית נקראת 'מיתר', והיא משמשת מסגרת יום עבור החניכים״.

שנת השירות של צוער עילי קניג הייתה בעמותת 'אתגרים'. ״זו עמותה שמתעסקת בהנגשה של פעילויות ספורט אתגרי לאוכלוסיות מיוחדות, ביניהן אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ומנטליות. העמותה פועלת במגוון תחומים שונים של ספורט אתגרי כמו סנפלינג, טיפוס, אופניים, ריצה וצלילה", הוא מספר.


הסיפוק הגדול ניכר על פניהם של שלושת הצוערים כשהם מדברים על העשייה במסגרת שנות השירות. "השנה הזו בנתה אותי כבן אדם", אומר צוער ג'. "זכיתי להוות אח בוגר לבני נוער עם התמודדויות מאתגרות, ואני מרגיש שקיבלתי פרופורציות לחיים ולמדתי מהו חוזק אמיתי".

על דבריו מוסיף צוער אייר: ״במהלך שנת השירות עברתי חוויות שגרמו לי להרגיש משמעותי וחשוב עבור מישהו אחר. זו תחושת אחריות גדולה, שלימדה אותי המון על עצמי".


הצוערים מספרים לי על קשר ישיר בין השיעורים החשובים שלמדו בשנות השירות לבין התנהלותם בקורס חובלים. "הדבר המשמעותי שלקחתי משנת השירות שלי להמשך החיים הוא היכולת לתת לאנשים הזדמנות מעבר לרושם ראשוני, להיות סבלני ומכיל כלפי מי שנמצא סביבי״, מספר עילי.


צוער אייר מסכם: ״לאורך שנת השירות למדתי להכיר ולהבין אנשים שונים שמגיעים מרקעים לא פשוטים, ואני מרגיש שפיתחתי אמפתיה כלפי הסובבים אותי שתעזור לי להיות מפקד טוב יותר ללוחמים בים".

עוד כתבות בנושא

loading...