צועדים לזכרם צועדים לזכרם

צועדים לזכרם

רבקה פיין

בבסיס ההדרכה של זרוע הים ציינו השבוע את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בדרך ייחודית. קצינים, נגדים וחיילים יצאו למסע לאורך חוף הים בחיפה, כשהם לובשים מדים ונושאים את דגל ישראל

היום מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברחבי המדינה. בבה״ד זרוע הים בחרו לציין את היום באופן ייחודי, וקיימו מסע זיכרון לאורך חוף הים בחיפה בהובלת מפקד הבה״ד, אל״ם בוריס שוסטר.

הצעידה הפכה למסורת שמקיימים משרתי הבה״ד בשנים האחרונות לקראת יום השואה, כשהפעם היא נערכה בטיילת חיפה.

בבסיס ההדרכה של זרוע הים ציינו השבוע את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בדרך ייחודית. קצינים, נגדים וחיילים יצאו למסע לאורך חוף הים בחיפה, כשהם לובשים מדים ונושאים את דגל ישראל

‎״הצעידה מסמלת שאנחנו ממשיכי הדרך. אנחנו צועדים כאן היום בזכות אנשים אחרים, שבזכותם הוקמה מדינת ישראל״, אמר אל״ם שוסטר לקראת היציאה למסע.

הצעידה ארכה מספר קילומטרים, בהם צעדו המשרתים כשהם לובשים מדים ונושאים את דגל ישראל.

״האירוע הזה הוא משמעותי ועוצמתי מאוד עבורנו״, מסבירה קצינת החינוך בבה״ד, סגן טל בן אברהם, שהיא ממארגנות המסע.

״יש הרבה כוח לנוכחות שלנו במרחב האזרחי ביום כזה, כשאנחנו לובשים מדים ומניפים את דגלי ישראל ודגלי זרוע הים״.

‎בתום הצעידה, ניהלו המשרתים מעגלי שיח אותם הובילו צוערים בקורס חובלים וחניכים מקורס פי"ם (פיקוד ימי מתקדם). במעגלים הוקראו קטעי שירה שחוברו ע"י שורדי שואה.

‎לאחר מעגלי השיח, התקיימה מסכת בהובלת מפקדי הבה"ד. ״מפקדת אחת שיתפה על פרויקט ׳ידידים במדים׳ שבו היא משתתפת ומלווה ניצולת שואה, ומפקד נוסף סיפר על החוויה שלו במסע ׳עדים במדים׳ שמתקיים בפולין״.

אורח הכבוד השנה היה עזריאל דנסקי, שורד שואה שהגיע לשתף את החיילים בעדות שלו. עזריאל הוא מרצה קבוע בקורסים שונים בבה"ד, ואתמול קיבל תעודת הוקרה מיוחדת ממפקד הבה"ד.

״המסר שהיה לנו חשוב להעביר ביום הזה הוא להמשיך לזכור ולהזכיר את השואה, ולספוג אלינו את הסיפורים של הניצולים כדי שנוכל להמשיך את דרכם ומורשתם״, מסכמת סגן טל.

״ראיתי שיתוף פעולה מכלל המשרתים שלקחו חלק, ואין לי ספק שהיום הזה הותיר חותם אצל כולנו״.

עוד כתבות בנושא

loading...