שירות בצל השכול שירות בצל השכול

שירות בצל השכול

מעיין לנגה

היום אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. שמעתי מרמ"ד נפגעים, רס"ן בת אל בנוא, כיצד זרוע הים מנציחה את זכרם של הנופלים ועל הקשר המיוחד עם המשפחות השכולות

יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הוא יום בו הכאב והצער האישי נפגשים עם הכאב הלאומי, וכולנו עוצרים את שגרת היומיום כדי לכבד ולהנציח את זכרם של הנופלים.

מערך הנפגעים בצה"ל מלווה את המשפחות השכולות בכל יום לאורך השנה. גם ביום הזיכרון הוא נמצא לצד המשפחות, מהווה כתף תומכת ומוביל פרויקטים להנצחת החללים.

שוחחתי עם ראש מדור נפגעים בזרוע הים, רס"ן בת אל בנוא, על פעילותו החשובה של המדור בשגרה וביום הזיכרון. "אנחנו כאן כדי להיות נוכחים לצדן של המשפחות, כדי להזכיר שהצבא לא שוכח ולסייע במה שניתן בהתמודדות עם הכאב", פותחת רס"ן בת אל.

היום אנו מציינים את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. שמעתי מרמ"ד נפגעים, רס"ן בת אל בנוא, כיצד זרוע הים מנציחה את זכרם של הנופלים ועל הקשר המיוחד עם המשפחות השכולות

אל תפקיד רמ"ד נפגעים נכנסה רס"ן בת אל לפני כשבעה חודשים, לאחר שורת תפקידים במספן כוח האדם. "זה תפקיד שמצריך הרבה רגישות וחוסן נפשי", היא מתארת. "עברתי קורס הכנה בתחום, אבל הרבה מהלמידה נעשית תוך כדי תנועה ותוך הכוונה מקצועית ממחלקת נפגעים".

רס"ן בת אל תומכת במשפחות השכולות בזרוע הים ברגעים חשובים וגם ביומיום. "אני פוגשת משפחות ברגעים הכי קשים ופגיעים שלהם", היא אומרת. "בני המשפחה משתפים אותי בסיפורים וזיכרונות, ואני נמצאת שם עבורם כמשענת ומשתדלת לעזור בכל תחום שאני יכולה, מהקטן ועד הגדול".

בת אל מספרת שהריחוק החברתי שהקורונה אילצה אותנו לנקוט בו היווה תוספת לא פשוטה על הקושי והכאב של המשפחות השכולות, שימים אלה קשים עבורם שבעתיים.

"למרות האתגר, מדור נפגעים מקפיד לשמור על קשר רציף עם המשפחות באמצעות מפגשים בזום, שיחות בטלפון ויוזמות יצירתיות נוספות", היא מדגישה. בנוסף לכך, ישנם אנשי קבע מהיחידות השונות בזרוע הים שמלווים את המשפחות השכולות באופן קבוע וצמוד.

לקראת יום הזיכרון, מדור נפגעים הגה מיזמים רבים להנצחת חללי זרוע הים. "בין היתר נשלח מסר אישי למשפחות השכולות מפי מפקד זרוע הים, ויצא לפועל מיזם 'הצדעה לנופל', שכולל למידה של מפקדים וחיילים על קורות חייהם וערכיהם של הנופלים", מפרטת רס"ן בת אל.

פרויקט מיוחד נוסף שיצא לפועל השבוע הוא פרויקט 'מבשלים זיכרון', במסגרתו בני משפחת החלל מגיעים ליחידה בו שירת, מבשלים את המאכל האהוב עליו ומקיימים מפגש עם משרתי היחידה. "החיבור בין המשפחות לזרוע הים הוא חזק, ייחודי ולא מובן מאליו. זו זכות עבורי להוביל מיזם כל כך חשוב ומעצים".

על הקשר עם המשפחות השכולות, רס"ן בת אל מספרת: "עבור המשפחות, אני הדמות שמייצגת את זרוע הים ומחברת אותם למתרחש בה. בתקופה האחרונה חזרתי לערוך ביקורים בבתים בהתאם להנחיות הקורונה, ופגשתי משפחות ששמחות וצמאות לביקור. נוצר בינינו קשר עמוק וייחודי", היא משתפת.

"אני מרגישה גאווה לקחת חלק משליחות לאומית ולעסוק בתפקיד עם נשמה", מסכמת רס"ן בת אל. "אני פוגשת ומלווה אנשים שבעיניי מראים לכולנו מהי ארץ ישראל היפה, ובוחרים כל יום מחדש בחיים למרות הקושי האינסופי שבשכול".

עוד כתבות בנושא

loading...