מסע אישי מסע אישי

מסע אישי

עינב דנילוב

עבור רס"ל קאי אורלנד, המסע לגרמניה להבאת הספינה אח"י עוז היה מרגש במיוחד. זהו סיפור חצי יהודי, חצי גרמני ו-100 אחוז ישראלי

לפני ימים אחדים, ספינת הטילים אח"י עוז מדגם סער 6 עשתה את דרכה לחופי ישראל מגרמניה כשעליה צוות הספינה, שבילה את התקופה האחרונה במספנה בעיר 'קיל'.

הצוות מונה עשרות משרתים להם דרגות שונות ומקצועות שונים, ביניהם רס"ל קאי אורלנד, טכנאי קשר, עבורו המסע מגרמניה לישראל להבאת הספינה הוא בעל משמעות אישית ומשפחתית מיוחדת.

קאי הוא בן לאמא ישראלית ואבא ממוצא גרמני. הוא גדל בארץ, אך התרבות הגרמנית הייתה שזורה בילדותו. "אבא שלי הנחיל בנו את התרבות הגרמנית מגיל צעיר - בין אם זה סרטים, טלוויזיה, ספרים, או חגים ומועדים", הוא מספר.

"הוא לימד אותי ואת אחותי ממש מגיל אפס את השפה, וכיום אני יודע לכתוב, לקרוא ולדבר. השליטה בשפה הגרמנית שימשה אותי מאוד פה במשלחת".

כשהגיע תורו של קאי להתגייס לצבא, לא היה לו לרגע ספק שהוא הולך להגיע לשירות משמעותי. "השירות הצבאי זה משהו שחשוב לי מאוד, ואני מרגיש גאווה ושליחות לשרת בזרוע הים בתפקיד בו אני יכול להשפיע ולתרום", הוא מסביר.

קאי ביחד עם סביו וסבתו
קאי ביחד עם סביו וסבתו

"למרות שאבא שלי לא תמך בגיוס לצבא בהתחלה כי הוא מגיע ממדינה בה השירות הוא לא חובה, היום הוא גאה בי מאוד על העבודה החשובה".

בין כל העבודות וההכנות בהן עסקו חברי צוות הספינה לפני ההפלגה ארצה, קאי לקח לעצמו הפסקה קצרה כדי לבקר את בני משפחתו שלא ראה במשך שנים.

"היה מאוד מרגש לראות את כולם, את חלק מבני המשפחה שלי לא ראיתי במשך 5 שנים. הבאתי לדודה שלי יומן ישן שהיא לא ראתה מתקופת היסודי, וקיבלתי תמונה שהייתה תלויה בבית של סבא וסבתא שלי ומאוד חשובה לאבא שלי", הוא משתף.

"אף אחד מהם לא שירת בצבא אז היו להם הרבה שאלות על השירות שלי. כשהם הגיעו לביקור במספנה הראיתי לסבתא שלי את הספינה מרחוק והרגשתי גאווה גדולה", קאי מסכם בהתרגשות.

עוד כתבות בנושא

loading...