חוליות בשרשרת הדורות חוליות בשרשרת הדורות

חוליות בשרשרת הדורות

סא"ל במיל' ש' בסיוע אופק ארד

לרגל סיומו של מחזור 120 של קורס צוללן, סא"ל במיל' ש', בוגר שייטת 7, כותב לבנו שמסיים היום את הכשרתו ומצטרף לשורות היחידה

לפני כ-30 שנה הצטרפתי לזרוע הים ולשייטת 7, כבוגר מחזור ס' של הכשרת צוללן. שירתתי על אח"י רהב שהיא מדור צוללות הגל, צוללות שצברו אלפי שעות פעילות מבצעית ומורשת קרב בזמן שירותן. באותה תקופה, בתחילת שנות ה-90, התחיל פרויקט בניית צוללות הדולפין וזכיתי לשרת גם באח"י דולפין ואף להיות חלק מהצוות שהביא אותה לארץ.

גם אמא, אחיך וסבא שירתו בחיל הים, חיל שהפך עם הזמן לזרוע. ראית אותנו לבושים במדים, הכרת את הסמלים, שמעת את הסיפורים, את הפלאברה ובעיקר ספגת את גאוות היחידה מאז ילדותך, ולכאורה, מסלול הגיוס שלך לזרוע הים כבר היה פרוס לפניך.

אבל עבורך, החיבור לים תמיד היה אישי ומוחשי, התאהבת בים ובמעמקים בגיל צעיר. הים עבורך הוא מקום לאתגרים, לסקרנות ולמחקר, ערכים שמימשת בצלילה חופשית למעמקים. הקרבה לקרקעית ללא חמצן לשלוש דקות ואף יותר, השליטה בפחד, העמידה בלחץ וקור הרוח, כל אלו הפנטו אותך, משכו אותך להעמיק ולחקור.

כישורים אלו, שפיתחת עם הזמן, לצד הערכים שספגת בבית, ללא ספק הובילו אותך לבחור בזרוע הים, בשייטת 7, בשירות בצוללות. שירות שכולו אתגרים, שירות שרצוף בפעילות מבצעית סודית, שירות שלא מתאים לכל אחד. לפניך אתגרים חברתיים ומקצועיים שאין דומה להם באף יחידה אחרת.

לרגל סיומו של מחזור 120 של קורס צוללן, סא"ל במיל' ש', בוגר שייטת 7, כותב לבנו שמסיים היום את הכשרתו ומצטרף לשורות היחידה
כעת אתה עומד בסופו של מסלול מפרך, שדרש ממך ומכל בוגרי מחזור 120, את מיטב היכולות, הכישורים, ההשקעה והמאמצים. אתה וחבריך למסלול ניצבים כאשר התלאות והקשיים של המסלול מאחוריכם, ומקבלים כעת את האות המיוחל - אות הצוללן.

וגם אתה תקבל מספר צוללן, כמוני וכמו כל צוללני שייטת 7 מאז הקמתה.
לכאורה מספר פשוט, אך עבור יודעי דבר מדובר בעולם ומלואו. לא עוד מספר, אלא חוליה בשרשרת דורות הצוללנים, כאשר לכל חוליה וחוליה יש חלק בבניין הידע, היכולות ורוח היחידה.

צוללות הדולפין שונות לגמרי מצוללות הגל, קצרה היריעה מלהכיל את רשימת ההבדלים. אבל בדבר אחד אין הבדל - באנשים, ברוח, ב-DNA, הם אלה שמחברים את שרשרת הדורות של היחידה והופכים כל חבר צוות לאח, כל אתגר ליכולת וכל צורך למבצע.

מרגש לדעת ששייטת 7 תהיה עכשיו לחלק בלתי נפרד ממך, מכם. כאן מתחילה הדרך הזו, היא לא פשוטה, אינה עושה הנחות, אבל אין מתגמלת ממנה!
דרך שתדרוש מכם לא להתעגל ולא לזרום, אלא לחקור, לדעת, לדייק, להיות "ספציים" ווירטואוזים בתחומכם.
לזכור שהאויב של המצוין, הוא הטוב מאוד, לקום כל בוקר ולהיות יותר טובים מעצמכם, תמיד להשאיר לעצמכם מקום לשיפור ותמיד לשמור על "זוית לעליה".

ועכשיו תורך. תורכם.
לאורך חייך, תמלא תפקידים רבים, אך זה כנראה יהיה התפקיד היחידי בו תיקח אחריות על בטחונה של אומה שלמה.

מפקדי זרוע הים סומכים עליכם שתבצעו את משימתכם נאמנה, המחזורים מעליכם יודעים שתשמרו על מורשת היחידה ותכתבו פרק מפואר נוסף בתולדותיה, ואנחנו, המשפחה שלך בטוחים שתדע לנווט את דרכך ואת הצוללת בבטחה למעמקים חדשים.

אנו, משפחות הבוגרים של מחזור 120 נעמוד ונצדיע כשתיכנסו עם הצוללת לרציף, הלב יתרגש והגוף יוצף בגאווה, כי אז נדע שכולנו חלק משייטת 7, ושייטת 7 זה אתם.

חוליות בשרשרת הדורות

loading...