סיום תרגיל שומר חיוני סיום תרגיל שומר חיוני

סיום תרגיל שומר חיוני

מערכת אתר זרוע הים

התרגיל הגדול ביותר של זרוע הים עם הצי החמישי הגיע לסיומו

היום (ג') הסתיים התרגיל המשותף Intrinsic Defender (״שומר חיוני״) הגדול ביותר של זרוע הים והצי החמישי. התרגיל התקיים במשך 10 ימים, במספר מוקדים במקביל: במרחב מפרץ חיפה, מפרץ אילת ובים האדום.

בתרגיל השתתפו כ-300 חיילים ומפקדים מזרוע הים בהם שתי ספינות טילים משייטת 3, שני צוותים מהיחידה למשימות תת-מימיות, כלי שיט וצוות מיחידת סנפיר, צוות רפואי מענף רפואה ימית ולצידם עמיתיהם מהצי החמישי.

התרגיל הגדול ביותר של זרוע הים עם הצי החמישי הגיע לסיומו

בפתח התרגיל, הגיעו מפקד הצי החמישי, אדמירל (***) בראד קופר, ומפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, למרחב זירת ים סוף ויחד ערכו תדרוך לכוחות.

לוחמי שייטת ספינות הטילים תרגלו לחימה ימית במפרץ אילת והים האדום, בצעו תרגילי ירי ימיים, הגנת כלי שיט ולראשונה בוצע תדלוק ספינות טילים של זרוע הים על-ידי מכלית אמריקאית בים אדום, תרגול המאפשר את הגדלת טווחי ההפלגה ומרחבי הפעולה של זרוע הים.

כוחות היחידה למשימות תת-מימיות ביצעו יחד עם מקביליהם תרגילי חבלה ונטרול מוקשים ימיים וצלילות משותפות במפרץ אילת. בנוסף התאמנו עם מקבילהם במתקן אימונים ייחודי בבסיס חיל הים בחיפה שם התמודדו עם איתור ונטרול חומרי נפץ על גבי כלי שיט תוך שימוש באמצעים בלתי מאויישים.

כוחות יחידת סנפיר של פלגת 914 תרגלו גם הם יחד עם מקבילהם, צוות ממשמר החופים האמריקאי במתקן האימונים הייחודי בבסיס חיל הים בחיפה ודימו השתלטות על כלי שיט זר ומניעת פעילות חבלנית עוינת.

בנוסף תורגלו תרחישי חילוץ וטיפול רפואי ימי ע"י כוחות רפואה ימית של זרוע הים עם מקבילהם האמריקאים. במסגרת התרגיל הכוחות עברו סדנאות למידה, תרגלו תרחישי חילוץ והצלה והקימו חדר ניתוח בספינת הטילים מדגם סער 6.

תרגיל ה- Intrinsic Defender מהווה ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה ההדוק של זרוע הים והצי החמישי. תרגול זה הקנה הזדמנות ללמידה מבצעית הדדית, שיתוף יכולות מבצעיות, חיזוק שיתוף הפעולה בין הציים והעניק יכולות חדשות אשר יגדילו את מרחבי הפעולה של צה״ל בשגרה ובחירום.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה:
״תרגיל שומר חיוני מרחיב את טווחי הפעולה ואת יכולת ההפעלה המבצעית של זרוע הים. שיתוף הפעולה עם הצי החמישי מתעצם ומשתכלל, והתפיסה המבצעית באה לידי ביטוי בתרגום מעשי. התרגיל הינו חשוב ומשמעותי ליציבות האסטרטגית שלנו במרחב הימי״.

עוד כתבות בנושא

loading...