טקס סיום ההסמכה של לוחמי שייטת 13 טקס סיום ההסמכה של לוחמי שייטת 13

טקס סיום ההסמכה של לוחמי שייטת 13

מערכת אתר זרוע הים

לוחמי הקומנדו הימי סיימו אמש (ג') את מסלול ההכשרה בטקס חגיגי

טקס הסמכת לוחמי שייטת 13 וסיום הכשרתם התקיים אמש (ג'), בבסיס הקומנדו הימי בעתלית. הטקס התקיים בנוכחות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ומפקד שייטת 13, אלוף-משנה א'.
הלוחמים החדשים צלחו שנה ושמונה חודשים של הכשרה מאתגרת ומפרכת והגיעו לרגע המיוחל - הסמכתם הרשמית כלוחמי יחידת הקומנדו הימי העילית והחשאית, שייטת 13.
במהלך ההכשרה עברו הלוחמים חמישה חודשי טירונות חי"ר ואימון מתקדם, שלב מכין מקצועי ושלב ייעודי, בהם התמקצעו והוסמכו לתפקידם העתידי בשייטת.
לוחמי הקומנדו הימי סיימו אמש (ג') את מסלול ההכשרה בטקס חגיגי
ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, חשף את כנפי העטלף שהוענקו ללוחמים ואמר כי "מדינת ישראל וצה"ל מתמודדים עם מצב ייחודי וחסר תקדים, ובחזית - כמו תמיד - הלוחמים. בחוד החנית, עומדות היחידות המיוחדות, והשייטת, יחידה שאני סומך עליה, יחידה חדה, מקצועית ובולטת.
"בחרתם באחד המסלולים הקשים בצה"ל ובצבאות העולם. זו בחירה אשר קרוב לוודאי נובעת מרצון להגשמה עצמית ותחושת 'עכשיו תורי'. לא אוכל להבטיח לכם ים שקט, גם לא ימים שקטים, אך הכלים שהענקנו לכם והכישרון שיש לכם, יאפשרו לכם לשוט בבטחה בים ובשירות הצבאי, והם יישארו אתכם לכל החיים. זו גם הזדמנות להביע הערכה ליחידה כולה, מראשון הלוחמים ועד למפקדה. תרומתכם לצה"ל היא רבה, וצה"ל אתכם חזק יותר. אני מאמין בכם, סומך עליכם וגאה בכם - עלו והצליחו".
מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "המרחב הימי של מדינת ישראל חשוב מאין כמותו. בשנים האחרונות חשיבותו רק גדלה ועולה. זרוע הים שותפה מלאה לכך ומביאה יכולות חדשניות למערכה שבין המלחמות, המבססת את העליונות הימית של מדינת ישראל. בוגרים, והחל מהערב לוחמים, 'כנפי העטלף' הן קו סיום למסלול ההכשרה בין הקשים והמאתגרים ביותר בצה"ל. בקרוב תמצאו את עצמכם בליבת העשייה המבצעית המורכבת, שתכליתה שמירה על בטחון מדינת ישראל. אני מאמין בכם וסומך עליכם - אני וכל אנשי זרוע הים וצה"ל כולו".

עוד כתבות בנושא

loading...