תמיד נכונים - תמיד מוכנים תמיד נכונים - תמיד מוכנים

תמיד נכונים - תמיד מוכנים

נדב מנלה

"כולם חזרו הביתה בשלום": כל הפרטים על החילוץ הדרמטי של משפחה שסירתה התהפכה מחוץ לנמל אשדוד, בידי לוחמי ולוחמות יחידת סנפיר

23:00 בלילה, יום שלישי. צרעה 237 בפיקודו של סמ"ר גיא קירשון, שוהה בים בתור צרעת כוננות מול חופי אשדוד.
"קיבלנו הודעה מהמש"ז (מוצב שליטה זירתי) שיש סירה אזרחית שהתהפכה מול הנמל", מתאר לי סמ"ר קירשון את תחילת הלילה המותח. "הגברנו למהירות המרבית והגענו למיקומם הכללי, אך לא הצלחנו להבחין איפה האנשים בדיוק. הפלגנו בזריזות לנתיבי השייט שאנחנו מכירים, למקומות בהן יש סירות דייגים וסירות אזרחיות, וראינו אור קטן על שפת המים שהיה נראה כמו פנס של רשת דייגים. האור התחיל לזוז ימינה ושמאלה שוב ושוב, והבנו שזה פנס החירום של האנשים שהתחילו לטבוע.
"העלנו לאוויר פצצות תאורה וראינו קבוצה של אנשים במקום אחד", הוא אומר. "הם היו בלחץ שנפספס אותם, וחלקם היו עם ראש מתחת למים. הפלגנו אליהם במהירות והרמנו את הילד הקטן לצרעה, ובמקביל זרקנו גלגלי הצלה לשאר האנשים. חילצנו את כולם בזריזות ובמקצועיות, עשינו להם בדיקה ראשונית, נתנו להם מים והבאנו אותם לנמל בשלום".

צרעה ביחידת סנפיר
צרעה ביחידת סנפיר

בו בזמן, דבורה 831 ששטה בסמוך לחילוץ, עדכנה את תחנת החוף וביקשה להביא את כל גורמי הרפואה הרלוונטיים למקרה שמישהו יהיה בסכנת חיים. "לשמחתנו הרבה, זה לא קרה", אומר סמ"ר קירשון. "אני שמח מאוד שהצלחנו להיות בזמן הנכון במקום הנכון. זה שילוב של הרבה אימונים, נחישות של הצוותים, מקצועיות, וגם לא מעט מזל - אם היינו מגיעים שתי דקות מאוחר יותר, המחולצים היו במצב רפואי הרבה יותר חמור".
"פלגה 916 מבסיס אשדוד היא משפחה אחת גדולה", הוא מוסיף. "השירות כאן מדהים, מבצעי, משפחתי, ונותן המון כלים לחיים - גם למפקדים וגם ללוחמים".

סמ"ר קירשון מסכם: "סיימנו את האירוע הזה על הצד הטוב ביותר, ולשמחתנו כולם חזרו הביתה בשלום. יש לי צוות של לוחמים אלופים, וכולנו מרגישים גאווה וסיפוק בשירות ביחידה. אנו מלאים בתחושת הכרת תודה על כך שהייתה לנו הזכות להציל אותם, ותמיד נהיה נכונים ומוכנים לסייע לאזרחי מדינת ישראל".

עוד כתבות בנושא

loading...