זוכרים את כולם זוכרים את כולם

זוכרים את כולם

אגם תותחני

זרוע הים מוקירה ומנציחה את 444 חלליה בטקס הזיכרון הזרועי שאירע אמש בגן אלישבע

אמש (ד') התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של חללי זרוע הים באנדרטת ההנצחה החיילית הממוקמת בגן אלישבע באשדוד. הטקס נערך בראשות סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי הזרוע בעבר ובהווה.

"כשעצובים הולכים לים, לכן הים מלוח" - המילים הללו ניצבות במרכז אנדרטת חללי זרוע הים בגן אלישבע ועל לוחות השיש השחורים חרוטים 444 שמות חללי זרוע הים, שמותיהם של אלו שלא נמצאים עימנו עוד, שהקריבו נפשם וגופם למען המדינה.
האנדרטה הוקמה בתחילת שנות השבעים ביוזמת המשפחות השכולות ואנשי זרוע הים, לזכר 47 חללי משחתת אילת, שהוטבעה על ידי טילים מצריים בסוף 1967. שנה מהקמתה, הוחלט כי היא תהיה אנדרטת הזיכרון המרכזית לחללי זרוע הים. האנדרטה מעוצבת כאונייה, ולצידה הימני ניצבת לבנת בטון הנראית כגשר הפיקוד באונייה ועליה ישנו עמוד המדמה אנטנת מכ"ם. 

כבכל שנה מתקיים טקס הזיכרון בגן אלישבע, הטקס המרגש מהווה הזדמנות לאנשי הזרוע להיזכר במורשת שהנחילו הנופלים ולהוקיר את המשפחות השכולות שהפכו לחלק ממשפחת זרוע הים.

"מיוחדים הם אנשי הים", הצהיר סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, "אוהבים את הים על קסמו ועל קשייו, כמה מפליא לראות גוף ענק וכבד צף על פני המים, מפליא הרבה יותר לראות את האנשים העושים ימים ולילות על ספינות הללו. אנו מתייחדים היום עם זכרם של 444 נופלי זרוע הים, נפרדנו ממשרתים רבים, רבים מידי, זרוע הים של צה"ל נבנית גם כדי להתמודד מול איתני הטבע, אך בעיקר עם אויבים מאתגרים, מקרוב ומרחוק, על פני הים, במצולות ובחופים, לצערנו גם הלילה שילמנו מחיר יקר, איבדנו קצין בחטיבת הנח״ל, רס"ן בר פלח זכרו לברכה, בר נפל במהלך פעילות מבצעית להגנת אזרחי ישראל ופעל על פי ערכים אלה - להיות שם בלילה, להסתכן עבור בטחון האזרחים. מכל האירוע יש מה ללמוד וכך נעשה גם הפעם, אך הערכים האלו לעולם יהיו הכרחיים".
"משפחות יקרות", המשיך אלוף הלוי, "מרגע הפרידה, זו שלא ידעתם כי היא האחרונה, דרך ההודעה הכואבת מכל ולאחריה שנים של געגוע פועם, משתנה, אך לעולם לא פוסק ולא מניח, נמשיך לזכור בראש מורכן ובכתפיים זקופות, נשתמש בעבר כעוגן משמעותי לעתיד טוב ובטוח יותר. אני מחבק ומחזק כל אחת ואחד מכם, יהי זכר הנופלים ברוך".

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "אנו מתייחדים הערב עם זכרם של חללינו, 444 במספר, נשים וגברים, אשר נפלו לאורך הדורות, והותירו מאחוריהם עולם שלם של כאב נוקב וגעגוע שאינו נגמר. כאבכן, משפחות יקרות, הוא ייחודי ובלעדי. איננו מתיימרים להיות במקום בו אתן מצויות. איננו שוכחים, ולעולם נבטיח לחבק, לתת כתף, להוקיר ולהכיר, לזכור ולהזכיר. אנו עושים זאת כי קדושת החיים היא צו עליון. יקיריכם נטעו בנו עומק ערכי רב משמעות, מורשתם מחדדת לנו את דרכי הפעולה הראויות. אנו נמשיך להנציח את מורשתם ולכבד את זכרם בכל דרך״.

עוד כתבות בנושא

loading...