33 שנים אחרי - הסיכה עדיין כאן 33 שנים אחרי - הסיכה עדיין כאן

33 שנים אחרי - הסיכה עדיין כאן

חן אלבז

33 שנים הפרידו בין קבלת סיכת הדבורן של רס"ל במיל' אריק אופיר, לוחם בפלגת 914, עד להענקת הסיכה לבנו אלעד אופיר, שסיים לאחרונה את מסלול הכשרתו בקורס דבורנים

ביום רביעי האחרון התקיים טקס קבלת סיכת דבורן בבסיס חיפה, בו הוענקו הסיכות ללוחמי פלגת 914 שסיימו את הקורס במרץ השנה.
מבין כל מסיימי קורס הדבורן ומקבלי הסיכה הנכספת, עמד בשורת המסיימים רב"ט אלעד אופיר, שזכה לקבל את סיכת הדבורן של אביו, אותה קיבל לפני 33 שנים בעת ששירת גם הוא בפלגה 914.
במרץ האחרון סיים רב"ט אלעד אופיר את קורס לוחם הדבורן. הוא שובץ על דבורה 816, ויחד עם עשרה מחבריו ומפקד הדבורה הם דואגים לביטחון השוטף בזירה הצפונית.
סיכת הדבורן של אריק אופיר, אביו של אלעד
סיכת הדבורן של אריק אופיר, אביו של אלעד
במהלך קורס דבורן עוברים החניכים תכנים הקשורים לימאות, תפעול וניהול הדבורה במצבי חירום ובשוטף. "מסיום הקורס עד עכשיו אני מתמקצע בידע שדורשים בפלגות הבט"ש, ובמיוחד בפלגה 914", מספר רב"ט אופיר. "השירות שלנו לרוב הוא במתכונת של שבוע-ים ואז שבוע-חוף. במהלך שבוע-ים יוצאים לים לסדרת בט"שים שמטרתם להגן על הגבול הצפוני בתווך הימי".
"בהתחלה זה לא כל כך קל", הוא מודה. "ההכשרה נמשכת תוך כדי הסדיר, ואתה מנסה ללמוד ולהשתפר בעבודה השוטפת על הספינה יחד עם כל הצוות שלך בצורה הטובה ביותר. בסופו של דבר הצוות הם גם החברים הכי טובים שלך, הם כמו משפחה שנייה לכל דבר".
אריק אופיר בשירותו הצבאי
אריק אופיר בשירותו הצבאי
רב"ט אופיר משתף אותי שכל השירות שלו זו חוויה אחת גדולה ומאוד משמעותית עבורו. "אני מאוד שמח מההגעה לתפקיד ומהשירות עצמו שעוד צפוי לי בעתיד. למרות כל הקשיים שיש לי בתפקיד, העובדה שכל החברים בדבורה עוברים ביחד את כל חוויות הקורס  לנו כוח להמשיך בסוף כל יום", הוא מדגיש. "אני ממליץ לכל מי שמעוניין בתפקיד מבצעי עם משמעות אדירה, להגיע לתפקיד הזה. בזכות הצוות הדבורה הופכת לבית שני - לא פחות נעים מהראשון" הוא אומר בחיוך.
בשיחתנו משתף אותי אלעד שחשוב לו להמשיך את המורשת של אביו, רס"ל במיל' אריק אופיר, שהתגייס לפני 33 שנים לזרוע הים. הוא התגייס בשנת 1989, שירת כלוחם דבורן בפלגת 914, שם גם שירת בצוות הראשון של דבורה 810, ספינת הדבור הראשונה שהגיעה לזרוע הים. מאוחר יותר בשירותו הצבאי, יצא לקורס סגני-מפקד דבורה והיה סגן-מפקד דבורה 818. "אני מאוד רוצה לצאת לקורס סגני-דבורה", מספר רב"ט אופיר, ומסכם: "זה משהו שמעניין אותי מאוד וזאת המטרה האישית שלי להמשך הדרך. כולם בצוות יודעים שאני מאוד רוצה לצאת לקורס בעקבות אבא שלי. זה חשוב לי להמשיך את המורשת שלו".

loading...