כותב חדש ברישמי ההיסטוריה כותב חדש ברישמי ההיסטוריה

כותב חדש ברישמי ההיסטוריה

אגם תותחני

אמש, בפעם השלישית בלבד, התרחש טקס לחילוף מפקד ספינת אח"י מגן

לפני פחות משלוש שנים, בדצמבר 2020, ספינת הטילים הראשונה מדגם "סער 6" הגיעה ארצה ועגנה בנמל חיפה.
אמש (ג') הספינה קיבלה את מפקדה החדש, כאשר מפקד הספינה הנוכחי, סא״ל עומר כרמי, העביר את שרביט הפיקוד לסא״ל איתי חזק, בטקס שהתרחש בבסיס חיפה של הזרוע.

הטקס התקיים בנוכחותם של מפקד בסיס חיפה, תת-אלוף טל פוליטיס, מפקד שייטת ספינות הטילים, אלוף-משנה ארז בן ציון, מפקד פלגה 36, סגן-אלוף ברוך חביב וצוות הלוחמים.

המפקד היוצא, סא"ל עומר כרמי, בן 34 ובוגר קורס חובלים מחזור 119, מילא מספר תפקידים בזרוע לפני כניסתו לתפקיד, ביניהם פיקוד על אח"י יפו, חץ וקשת - ספינות סער 4.5 - והיה למפקדה השני של ספינת אח"י מגן כך השלים פיקוד על ארבע ספינות טילים בשייטת 3. סא"ל כרמי נכנס לתפקיד עוד טרם ההפלגה המבצעית הראשונה של הספינה וליווה אותה בצעדיה הראשונים. במהלך תקופת פיקודו על הספינה לקח חלק במספר ניסויים מוצלחים כחלק מהליך מבצוע הספינות מסוג "סער 6", הוביל את הספינה להשלמת מבצוע מערכות הגנת שמיים וסיור מבצעי ראשון.

 

סא"ל כרמי לא נפרד מהספינה עליה פיקד בשנה וחצי האחרונות, ויפקד על פלגה 36, תחתיה כל ספינות הטילים מדגם סערי 6 וביניהן גם אח"י מגן. "זכיתי לפקד על אחד מכלי המלחמה מהמתקדמים בצה״ל, כלי שיש לו צוות לוחמים מקצועי, נחוש ועם ברק בעיניים. אני מסיים את תקופת הפיקוד על הספינה עם תחושת גאווה, עוצמה וסיפוק. צוות אח"י מגן, תודה על תקופה בלתי נשכחת בה הוספנו רשמים לדפי ההיסטוריה של הזרוע, הפגנתם מורל גבוה לאורך הדרך, אתם צוות חזק ומגובש ואני בטוח שיש לכם את היכולת לצלוח את האתגרים העומדים לפניכם", הכריז באירוע סא"ל כרמי.

ספינות סער 6 מהוות חלק מרכזי במערך הלחימה וההגנה בצה"ל. הן אמונות להגן על המים הכלכליים של ישראל, ומעבירות שעות רבות בים המתעתע. מכאן נובע כי הפיקוד על ספינה מדגם זה מאוד לא שיגרתי וטמון באתגרים רבים.

המפקד הנכנס, סא"ל איתי חזק, בן 33 ובוגר קורס חובלים מחזור 122, יהיה למפקד השלישי אשר יפקד על הספינה הראשונה מדגם סער 6 שהגיעה ארצה. סא"ל חזק מילא תפקידים שונים בזרוע טרם כניסתו לתפקיד - הוא חזר לשורשיו ופיקד בקורס החובלים, ואף היה מפקד ספינה בסיירת 916 שבאשדוד ובהמשך גם מפקד הסיירת. כמו סא"ל כרמי, גם הוא פיקד על ספינת אח"י חץ מדגם סער 4.5, שהיה תפקידו האחרון טרם כניסתו לתפקיד החדש.

עוד כתבות בנושא

loading...