הקרב תם והם עדיין שם - אנחנו איתם הקרב תם והם עדיין שם - אנחנו איתם

הקרב תם והם עדיין שם - אנחנו איתם

אגם תותחני

אמש (ד') התרחש ערב הוקרה ראשון מסוגו לפצועי ונכי זרוע הים

המלחמה הפרטית שלנו עם עצמנו, בכל אחד מאיתנו היא קיימת, נמצאת אי שם בנבכי נפשנו. האבן הזו מהעבר שנסחפת איתנו להווה, שמעיבה עלינו ואנו מנסים להיפטר ממנה, להשליכה למרחקים, אך תמיד היא שבה ומציפה את כל מה שכבר נסגר. גלגל-ענק שאנו רצים עליו אך בסוף חוזרים לאותה הנקודה.

המלחמה שלהם היא מלחמה אמיתית: כזאת עם יריות ושכפ״צים. וגם כשהמלחמה הזו נגמרה, בעבורם היא מעולם לא פסקה. אותן הצעקות, אותם הצפצופים מהדי הפיצוצים, אותם הכאבים, אותן התחושות, אותן הטראומות הפיזיות והנפשיות.
נכי צה"ל הם האנשים שנלחמו עבורנו, אך עבורם המלחמה אינה נפסקה. תודעתם נותרה בקרב והם ממשיכים לחוות אותו ולהילחם בכל יום מחדש.

זרוע הים זוכרת את גבורתם ומכירה בהקרבתם של פצועי ונכי הזרוע המתמודדים עם פציעות נפש וגוף לאחר שירותם הצבאי, תוך תרומה לביטחון המדינה.
כחלק מהגדלת היקף התמיכה והחיזוק של פצועי ונכי הזרוע, ובעקבות רפורמת ״נפש אחת״ המטכ״לית שהוקמה בשנה האחרונה, מדור נפגעים של זרוע הים פועל לחידוש הקשר עם הפצועים והנכים והזמין אותם לערב הוקרה שהתרחש אמש (ד׳).

אמש (ד') התרחש ערב הוקרה ראשון מסוגו לפצועי ונכי זרוע הים

לערב הוזמנו כ-280 פצועי ונכי הזרוע ומשפחותיהם, ביניהם כאלו אשר סיימו את שירותם לפני כשנתיים וכאלו שהפעם האחרונה שלבשו מדים הייתה לפני 40 שנה ואף יותר. במתכונת הערב התכנסו הנוכחים לכיבוד קל, צפו בהצגת "הגאון בכלוב" בתיאטרון הקאמרי ובסיומו חולקו להם תשורות.

״מדובר באירוע ראשון מסוגו בזרוע הים ובין הראשונים בצה״ל. מטרת הערב להוות בסיס לתחילת הקשר והליווי שהזרוע רוצה ליצור עם הנכים והפצועים״, מספרת סגן ירין, קצינת ליווי נכי ופצועי הזרוע. סגן ירין היא הראשונה שמאיישת את התפקיד. ״התפקיד לא היה קיים לפני כן ואני שמחה שאנחנו פועלים להושיט לפצועים ולנכים יד, ולא נותנים להם להתמודד לבדם עם הקשיים״, אומרת סגן ירין. ״המאבק שלהם לחזור לשגרה זה הניצחון שלנו״.

 

הערב הייחודי התקיים בראשותו של ראש המטה וסגן מפקד זרוע הים, תא״ל גיא גולדפרב. ״זו המחויבות שלנו וזהו הצעד הראשון מיני רבים שעתידים להגיע״, הצהיר באירוע. ״אני מצדיע לכם על מה שעשיתם עבור מדינת ישראל, צה״ל וזרוע הים. מתרגש וגאה להיות פה ולראות את החיבור החדש עם הזרוע״.

 

עוד כתבות בנושא

loading...