המדריך לצוללן המתחיל המדריך לצוללן המתחיל

המדריך לצוללן המתחיל

אגם תותחני וליבי לינקר

כל מה שחשוב לדעת לפני הכניסה לשייטת הצוללות

מחר יתקיים טקס סיום קורס צוללן מחזור 122. רגע לפני כניסת מסיימי ההכשרה לשירותם הסדיר בשייטת, אספנו כמה עצות מסמ"ר א', סמ"ר ד' וסמ"ר א' מצוללת דולפין, הצוללנים הבוגרים של מחזור 120 ו-121 שיעזרו למסיימים להיכנס בקלות יותר לשייטת.

המשימה תמיד מעל הכול
"כשנמצאים בכלי סגור תקופה ממושכת, הגבול הדק בין אווירה טובה למקצועיות עלול להטשטש. עם זאת, חשוב לזכור שאתם הולכים להיות במקומות שלא חשבתם שתהיו, לעשות דברים שמעולם לא חשבתם שתעשו, אך בסוף המשימה אליה יצאתם היא תמיד בראש סדר העדיפויות ולכן חשוב לדעת לשים בצד את הצחוקים ולשמור לצידם על רצינות ומקצועיות".

להיות מוכנים להכל
"תהיו מוכנים לכל הקפצה. היא תתפוס אתכם בבית כשאתם ישנים, בנמל, ביציאה עם חברים, אתם לא יודעים מה יקרה או איפה, אבל הרגע הזה יגיע ותמיד צריך להיות מוכנים וגמישים. לעיתים רבות אנחנו יוצאים להפלגות שאמורות להימשך מספר ימים והן מתארכות. במשך כל הזמן אנחנו ללא טלפונים וללא יכולת לתקשר עם העולם מסביב. החברים כבר יודעים שאם יש לי וי אחד בוואטצאפ אני לא אגיע".

זכרו תמיד שאתם אנשי הצוות
"אתם מבלים בצוללת יותר זמן מבבית שלכם. הצוללת היא הבית השני שלכם והמקום הנוח שלכם. בין אם אתם בים ואם בנמל האנשים שבה הם המשפחה השנייה שלכם - אתם אוכלים ביחד, שותים ביחד, צוחקים ביחד, עובדים ביחד. אתם תלויים אחד בשני וכל אחד מחזיק את השני".

תמיד תהנו מהאווירה בצוללת
"אווירה זה מה שמחזיק את הצוות ומה שמחזיק את הצוללת עצמה.

תביאו כמה שיותר חטיפים להפלגה
"אתם לא יודעים כמה זמן תפליגו וכמה ההפלגה תתארך, אז לפחות שיהיה לכם מתוק!"

"מאחלים לכם כניסה נעימה לשייטת והמון בהצלחה!"

עוד כתבות בנושא

loading...