שישי אישי: שלושת המוסקטרים - גרסת זרוע הים שישי אישי: שלושת המוסקטרים - גרסת זרוע הים

שישי אישי: שלושת המוסקטרים - גרסת זרוע הים

נועם אסולין

סמ"ר אסף לופו, סמל ינון שגב וסמ"ר דילן צחר, הכירו כשעלו לכיתה א' בבית הספר "א.ד-גורדון" בתל אביב. מאותו היום נרקמה חברות חזקה בן השלושה, ומאז ועד היום הם מסרבים להיפרד ומשרתים יחד כלוחמים ימיים בפלגה 915

כל חייל שעושה את צעדיו הראשונים בזרוע הים שומע את המשפט הקבוע - זרוע הים היא הזרוע הכי משפחתית. זו אינה אמירה סתמית, לראייה, אתם יכולים לשאול את סמ"ר אסף לופו, סמל ינון שגב וסמ"ר דילן צחר, שיאשרו זאת בפה אחד, עם צחוק נלווה ואולי גם לחיצת יד גברית שנשמעת גם מעבר לקו הטלפון.


השלושה למדו יחד מכיתה א' ועד סיום התיכון - ומעולם לא נפרדו, גם אחרי גמר הלימודים. יחד, הם מעידים על קשר שלא רואים בכל יום, קשר שונה בנוף. "מהיום הראשון שנפגשנו בכיתה א', היה לנו חיבור מיוחד", מספר סמ"ר לופו על החברות שנרקמה בין השלושה ואליו מצטרף סמ"ר צחר: "היה לנו ברור שאנחנו נמשיך את הדרך שלנו יחד גם הרבה מעבר לבית הספר".

כאמור, השלושה סירבו להיפרד גם אחרי שיצאו משערי התיכון בפעם האחרונה ופנו לדרכם החדשה - גיוס לשורות צבא ההגנה לישראל. "כשהתחילו הדיבורים על הצבא, ידענו שאנחנו מכוונים ללוחמה", מספר סמ"ר צחר וממשיך, "אני הייתי בצופי-ים, וכבר שם נוצר החיבור האישי שלי אל הים. הרגשתי שזרוע הים מתאימה לאופי שלי מהמון בחינות, בין אם זה החיבור לים עצמו או בין אם זה המשפחתיות והחברות שמזוהה עם הזרוע".

סמ"ר אסף לופו, סמל ינון שגב וסמ"ר דילן צחר, הכירו כשעלו לכיתה א' בבית הספר "א.ד-גורדון" בתל אביב. מאותו היום נרקמה חברות חזקה בן השלושה, ומאז ועד היום הם מסרבים להיפרד ומשרתים יחד כלוחמים ימיים בפלגה 915

"החיבור הראשוני של שלושתנו לזרוע הים הגיע מדילן", מאשר סמ"ר לופו את דברי חברו. "הוא החליט שהוא רוצה לעשות גיבוש לוחם-ימי, וכשסיפר לי ולינון הרגשנו שזה ממש מתאים גם לנו. אנחנו מאוד אוהבים את הים, מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו למען האמת. האופי של זרוע הים והשירות היה נראה משהו שממש מתאים לנו - והתברר כנכון. כשהתגייסתי כלוחם-ימי, היה ברור לי מההתחלה שאני רוצה להיות בדבורים, אבל בשלב הזה, עוד לא ידענו שאנחנו הולכים להיות ביחד. זה לא משהו שתכננו מראש".

הראשון להתגייס היה סמ"ר לופו, שעלה על מדים לראשונה בספטמבר 2020 כלוחם-ימי, ושובץ כדבורן בפלגה 915. תוך כדי שירותו, הוא יצא לקורס חובשים שלאחריו השתבץ כימאי וחובש קרבי בדבור 907. "הגענו בטפטופים, לא התגייסנו ביחד. אני התגייסתי ראשון ואחרי כמה חודשים, בינואר 2021, דילן התגייס גם ושובץ כימאי. חודש מאוחר יותר, ינון היה האחרון מבין שלושתנו להתגייס ושובץ גם הוא כימאי. כשהגעתי לפלגה, שמעתי על פרויקט "חבר מביא חבר" וידעתי שדילן בדיוק סיים את הטירונות וינון היה לקראת סיום. דיברתי עם מפקד הסיירת שלי וסיפרתי לו על שני החברים שלי שעומדים גם הם להגיע לדבורים ובעזרתו ובעזרת הפלגה, הם הגיעו לזי"ס ומאוחר יותר גם שובצו יחד איתי בספינה".

היום, השלושה משרתים יחד בפלגה 915, אך דרכיהן נפרדו במעט. סמ"ר צחר יצא לקורס פיקוד ושובץ כסגן מפקד בדבורה 818 ואילו סמל שגב וסמ"ר צחר ממשיכים לשרת יחד בדבור 907, וכמובן, ממשיכים לשמור על הקשר האדוק ביניהם, אשר בשלב זה - כנראה שעתידם יחד יהיה לנצח.

יש משהו מיוחד בלשרת יחד בצבא כחברים מהבית, ועל כך מסכימים פה אחד השלושה. "זה שילוב שאף פעם לא נמאס לך ממנו", אומר סמל שגב ומסיים, "אנשים חדשים מצטרפים אליך ואל החברים הכי טובים שלך במקביל, ככה שמצד אחד אנחנו רגילים למה שהיה לפני הצבא ומצד שני אנחנו כן נחשפים אנשים חדשים, זה שילוב מנצח".

"השירות ביחד זה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לנו, זו חוויה מטורפת להיות יחד עם החברים הכי טובים שלך על אותה הספינה", אומר סמ"ר שגב. "הכרנו אנשים חדשים אבל גם היינו המון ביחד וזה הדבר הכי כיף בעולם. אני מרגיש שאנחנו כמו משפחה, כמו אחים. אנחנו כל הזמן ביחד - גם כשהיינו בבית הספר, גם עכשיו בצבא וגם כשאנחנו חוזרים הביתה. אנחנו תמיד יוצאים ביחד, אף פעם לא נמאס לנו אחד מהשני", צוחק סמל שגב יחד עם חבריו, וסמ"ר לופו ממשיך: "כשאנחנו מדברים על זה עם חברים שלנו מהבית הם מקנאים בנו, זה משהו שאנשים חולמים עליו".

 

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...