שייטת הצוללות בהישט זכרון, זוכרת את נופילה, אחיה - לוחמי אח״י דקר שייטת הצוללות בהישט זכרון, זוכרת את נופילה, אחיה - לוחמי אח״י דקר

שייטת הצוללות בהישט זכרון, זוכרת את נופילה, אחיה - לוחמי אח״י דקר

מערכת אתר זרוע הים
היום (ו') ביצעה שייטת הצוללות, בשיתוף עמותת "דולפין" את ההישט השנתי לזכר הצוללת אח"י דקר, זו השנה ה - 25. הטקס נערך בראשותו של מפקד שייטת הצוללות, אל״ם א׳, לוחמי שייטת הצוללות, ומשפחות חללי הדקר.
הצוללת אח"י דקר היא צוללת שנרכשה ע"י זרוע הים, ויצאה בשנת 1968 מבריטניה לכיוון ישראל. במהלך ההפלגה הצוללת טבעה מסיבה לא ידועה, וכל 69 אנשי הצוות שלה נספו.
מאז שנת 2000 השייטת מקיימת הישט לזכר הדקר, בהשתתפות משפחות נופלי אח"י דקר, ועורכת טקס ייחודי במפרץ חיפה בו עושים טקס הנחת זרים בים לזכרם של 69 הנספים. שייטת הצוללות נמצאת בקשר תמידי עם משפחות חללי הדקר, ורואה בה חלק מהמשפחת שייטת הצוללות.
מדברי מפקד שייטת הצוללות אל"מ א' :
"דווקא בעת הזאת - עת מלחמה קיים ערך בזכרון הנופלים אשר מתווים את דרכנו תמיד ובזמן בו אנו נלחמים על ביתנו בפרט. אח"י דקר לנצח בליבנו. אנחנו נדרשים לשמר את מורשתה, מורשת של למידה, נחישות ואומץ, מורשת של רוח צוות ואחוות לוחמים, מורשת של צוללנות ישראלית.
משפחות שכולות, אנחנו מחויבים אליכם, מחבקים אתכם ומייחלים שבים כאב הרוח שלנו תנשב גם גלים של נחמה ותקווה בלבבותיכם. יהי זכרם של חללי אח"י דקר ברוך"

loading...