מצטיינים בהדרכה מצטיינים בהדרכה

מצטיינים בהדרכה

אוראל אלחדד

בה"ד זרוע הים זכה במקום הראשון בקטגוריית ההדרכה בטקס פרסי הרמטכ"ל לשנת 2016, מהו סוד ההצלחה? התשובה בכתבה

דוגמה ומופת: בסיס ההדרכה של זרוע הים זכה במקום הראשון בקטגוריית ההדרכה בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות לשנת 2016. בנוסף, שייטת הצוללות זכתה במקום הראשון בקטגוריית החטיבות ופלגת הביטחון השוטף 916 קיבלה תעודת הערכה מיוחדת. טקס חלוקת הפרסים נערך ביום שני השבוע במעמד ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי אייזנקוט, חברי פורום המטה הכללי, חברי ועדת הפרס ובהשתתפות מפקדי וחיילי היחידות המצטיינות.

הזכייה של בסיס ההדרכה בפרס היא לא אירוע יוצא דופן. כבר קרוב ל-15 שנה שבה"ד זרוע הים מוביל את תחום ההדרכה בצה"ל. מלבד פרס הרמטכ"ל הבה"ד זכה השנה גם בפרסים מטעם 'תגלית' על תרומתם לחיזוק הקשר בין יהודי התפוצות לארץ, ומטעם אגף כוח אדם על הצטיינותם בתחום הטיפול בפרט. "החלטנו לשים את האדם במרכז בבסיס ההדרכה", הסביר מפקד פלגת ההדרכה בבה"ד, רס"ן מאנו חלחל. "כחלק מתפיסה זאת הבה"ד מוביל בכל שנה עשרות פרויקטים שמטרתם העיקרית היא להתאים את ההכשרות עד כמה שאפשר לאוכלוסיות אליהן הן מיועדות. אנחנו רואים חשיבות רבה למתן מירב התמיכה לחיילים. לכן לדוגמא, יש בבה"ד מרכז מיוחד לטיפול בלקויות למידה. אנחנו בין הבסיסים היחידים בצה"ל שיש להם מרכז כזה", הוסיף.

בבסיס ההדרכה מייחסים את הזכייה בפרס למספר תהליכים מרכזיים שהובילו הפלגות שונות. "בשנים האחרונות שינינו את תפיסת הכשרת המפקדים בבה"ד", פירט רס"ן חלחל. "בנוסף, התאמנו את אופי ההכשרות והתכנים הנלמדים בהן לכל תפקיד כדי למצות את מירב הפוטנציאל של המפקדים והחניכים. מלבד זאת, התחלנו בתהליך התאמה של מערכי ההדרכה למאפייני הדור הנוכחי זאת כחלק מתוכנית 'חדשנות בלמידה' שעיקרה שילוב בין חינוך לטכנולוגיה".

ההישגים הרבים של הבה"ד הם תוצר העבודה הקשה של הפלגות השונות בבסיס ושל שיתוף הפעולה ביניהן. בסיס ההדרכה ופלגת ההדרכה בפרט נחשבים למוקד ידע בזרוע הים ובצה"ל כולו. "בעקבות הזכייה נמלאנו תחושת גאווה", סיפר רס"ן חלחל. "הצבנו לעצמנו יעדים ועמדנו בהם בהצלחה, אך עם זאת עוד לא מימשנו את מלוא הפוטנציאל שלנו. אנחנו נמשיך לעבוד קשה ולשלב פרויקטים נוספים כדוגמת תוכנית רב שנתית בתחום ההדרכה כדי להמשיך ולהשתפר. למרות שכל שנה אנו מתמודדים מול אתגרים חדשים אנחנו נמשיך להתקדם ולשאוף להגיע גבוה יותר ויותר".

loading...