"המערכת יכולה לעמוד במבחן מבצעי כבר מחר בבוקר" "המערכת יכולה לעמוד במבחן מבצעי כבר מחר בבוקר"

"המערכת יכולה לעמוד במבחן מבצעי כבר מחר בבוקר"

ספיר משולם

מערכת כיפת ברזל ימית עמדה בהצלחה בניסוי שהתקיים היום והוכרזה כמבצעית

היום התקיים ניסוי מערכת טמיר אדיר- כיפת ברזל ימית, הנועד למבצע את המערכת. במסגרת הניסוי הותקנה מערכת כיפת ברזל על גבי ספינות הטילים מדגם סער 5, אח"י להב. ניסוי מסוג זה בוצע בעבר בהצלחה וכניסת המערכת לארסנל הכלים הרחב של זרוע הים מחזקת את באופן משמעותי את מעטפת ההגנה על המרחב הימי והאווירי של מדינת ישראל. "חזרנו לפני כמה שעות מהים, לאחר ניסי מוצלח. הניסוי מסכם עבודה רצופה של למעלה משנה שהיו שותפים לה זרוע הים, חיל-האוויר, מפא"ת והתעשיות", אמר ראש מטה (רמ"ט) זרוע הים, תא"ל דרור פרידמן. "המטרה המשותפת הייתה להביא ליכולת משותפת של כיפת ברזל ימית, על מנת לשפר את ההגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בתווך המים הכלכליים. אני שמח להגיד שכל מטרות הניסוי הושגו, גם הראשיות וגם המשניות".

ירי תלול מסלול בזירה הימית מהווה איום הן על כלי שיט הפועלים בזירה והן על היעדים האסטרטגיים בים. על מנת לתת מענה מיטבי לאיומים אלו הוצבה על גבי ספינת הטילים אח"י להב מערכת כיפת ברזל, המשלבת בין יכולת האיכון המתקדמת של מכ"ם אדיר ויכולת היירוט המוצלחת של כיפת ברזל. כך יוכלו ספינות הטילים של זרוע הים לספק הגנה טובה יותר על הנכנסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים, ולהשיג יתרון משמעותי ביכולת יירוט של מספר איומים במקביל. "המטרה העיקרית הייתה לבדוק את השילוב בין מכ"ם אדיר למערכת כיפת ברזל, בין היכולת לגלות ולזהות את האיומים והיכולת לשגר עליהם את טילי הטמיר מכיפת הברזל"., אמר רמ"ט זרוע הים. "הדבר השני שרצינו לבדוק זה את הקישוריות למערכת ההגנה האווירית של חיל-האוויר, שהפיקוד והשליטה יהיו תחת המעטפת של מערכת ההגנה האווירית. היה קשר תקין לאורך כל הניסוי, הוצגה תמונה משותפת של החוף ושל הים, גם של האיומים וגם של היירוט, ואנחנו מסכמים פה ניסוי מאוד מוצלח שבסופו אנו מכריזים מבצעיות על המערכת", הוסיף.

במהלך הניסוי שוגרו טילי גראד מהיבשה אשר דימו איום על אסדות הגז, ומכ"ם אדיר שימש לגילוי של כלל האיומים. המערכת, שהשמידה את המטרות, הופעלה על ידי לוחמי זרוע הים בשיתוף פעולה עם לוחמי ההגנה האווירית (הגנ"א). "חיל-האוויר הוסיף מערכך הגנה משמעותי להגנת נכסי מדינת ישראל בים. כמו שנאמר, בשנה וחצי האחרונות פעלנו מצד אחד בפיתוח המערכת, ומצד שני בעבודה משולבת בין זרוע הים למערך הגנ"א של חיל-האוויר", אמר מפקד הגנ"א, תא"ל צביקה חיימוביץ'."חיברנו את לוחמי הגנ"א לסביבה לא מוכרת על גבי ספינות זרוע הים, תפיסות לחימה ונהלי עבודה שונים, והיכולת המבצעית של הלוחמים באה לידי ביטוי היום בניסוי. הניסוי מצטרף לשורה של מערכות ופיתוחים של צה"ל במהלך שנת 2017. נמשיך לשפר יכולות ולצמצם את הנזק האפשרי על מדינת ישאל ונכסיה, בין אם זה בים ובין אם זה על הקרקע", סיכם.

 

מערכת כיפת ברזל ימית עמדה בהצלחה בניסוי שהתקיים היום והוכרזה כמבצעית

loading...