בסימן התעצמות בסימן התעצמות

בסימן התעצמות

ספיר משולם

אתמול התכנסו אנשי הקבע של זרוע הים לסכם את השנה החולפת ולשמוע מה עתיד להתרחש בשנה הקרובה

אתמול (יום ד') התקיים כנס תוכנית עבודה בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט וסגל הפיקוד הבכיר. הכנס נערך במרכז הקונגרסים בחיפה והשתתפו בו כלל אנשי הקבע של הזרוע. במהלך הכנס הוצגו עיקרי האירועים מהשנה החולפת ואת תוכנית העבודה הזרועית לשנת 2018. עבור זרוע הים שנת 2017 הייתה שנה רוויה בפעילות שכללה מספר רב של אירועים משמעותיים. בין האירועים הבולטים ניתן למנות תהליכי מבצוע של מערכות שונות, ביניהן מערכות לחימה, המרחיבות את יכולותיה הקיימות של הזרוע, תרגילים מטכ"ליים רחבי היקף, תרגילים בינלאומיים משותפים עם ציים מכל העולם וכן פרוייקטים מובילים כגון פרויקט סערי ה-6 ופרויקט הצוללות. בנוסף, אנשי הקבע של בזרוע נחשפו לתוכניות עתידיות קצרות וארוכות טווח שילוו את הזרוע בשנה הקרובה.

 

 

"קפטן שלא יודע לאיזה חוף ירצה להגיע, שום רוח שבעולם לא תביאו לשם", ציין מפקד הזרוע, אלוף אלי שרביט. "אי אפשר לחזות את העתיד, אבל גם אי אפשר לא לנתב את דרכך למקום מוגדר, גם אם נשנה את הנתיב תוך כדי תנועה. פעם אמרנו שצבא מתכונן למלחמה, או נלחם. היום קיים מצב שלישי של מערכה שלמה שמתנהלת בין המלחמות. אנחנו עובדים קשה מאוד בין המלחמות, ובכך משיגים הרתעה ועליונות ימית", הוסיף אלוף שרביט.

"זה האתגר המבצעי המרכזי של זרוע הים לשנת 2018 הוא להמשיך בעליונות הימית ולעסוק במבצעים ברמה הבינלאומית", ציין מפקד זרוע הים. "עליונות ימית היא לא רק תכנית מבצעית שוטפת, או בניין כוח. לשם השגתה צריך גם מנגנון ומטה מבצעי. למרות אי וודאות מסוימת ושאלות כמו האם יש ביכולתנו להקים מטה מבצעי חדש- הוא כבר קם כהלכה למעשה. זרוע הים היא חלק מכוח ההכרעה של צה"ל, והים צריך להיות תווך מאפשר לכוחות האווירים והיבשתיים. תפקיד לובשי המדים הוא להביא ביטחון למדינת ישראל, וכל אחד מכם עושה זאת. יש לכם הרבה במה להתגאות. שנת 2018 מונחת לפנינו כחומר ביד היוצר, ואני בטוח שהיצירה תהיה משמעותית אף יותר מהשנה שחלפה. אני סומך עליכם שתבינו את המקומות אליהם אנחנו צועדים, ושנממש את הפונציאל הזה עד תומו", סיכם מפקד הזרוע.

עוד כתבות בנושא

loading...