צפון אדום צפון אדום

צפון אדום

אביב פירסט

פינוי מוצבים, פריצת שריפה באוניה וחדירת צוללים לשטחה הימי של מדינת ישראל הם רק חלק מהתרחישים מולם ניצבו כוחות זרוע הים במהלך תרגיל שדימה מערכה בזירה הימית הצפונית. קבלו הצצה

מידי שנה, מתבצע תרגיל בזרוע הים שמטרתו להכין את הכוחות השונים - פלגת הבט"ש, שייטת 3 ושייטת 7, למגוון התרחישים הרלוונטיים והמאתגרים ביותר, ומופגנות בו יכולות מרשימות וביצועים מרשימים ומורכבים.

"בנינו את מתווה התרגיל בעזרת מספר קצינים מענף שטח, מפקד קורס פי"ם (פיקוד ימי מתקדם) ומפקד פלגת הכשרות בט"ש", מסביר מפקד התרגיל, ראש ענף שטח במחלקת תורה והדרכה, סא"ל מיקי כהן. "היכולות המרכזיות אותן בחנו ותרגלנו הן יכולות תפקוד בעת חירום המאופיינות בעבודה תחת לחץ, חוסר וודאות וזמן קצוב לביצוע המשימות".

פינוי מוצבים, פריצת שריפה באוניה וחדירת צוללים לשטחה הימי של מדינת ישראל הם רק חלק מהתרחישים מולם ניצבו כוחות זרוע הים במהלך תרגיל שדימה מערכה בזירה הימית הצפונית. קבלו הצצה

התרגיל בוצע במטרה לבחון, להעמיק ולשפר את סל היכולות הקיימות לכוחות זרוע הים. הכוחות תפעלו אירועים מתפרצים בזמן אמת ותפקדו תחת לחץ בתרחישים כמו פגיעה בכלי שיט וחדירות לשטח המדינה.

התרגיל התבצע בשיתוף פעולה מלא בין לוחמי זרוע הים בשטח לבין המטה, וליטש יכולות מבצעיות גבוהות ביותר של כלל המשתתפים בו.

"הספינה שלי הייתה 'כוח אדום' (דימוי כלי שיט עוין) כך שהתפקיד שלנו היה לדמות את האויב: דימינו כלי שיט מהירים וס"גים (סירות גומי) בעוד ששאר הספינות תפעלו את האירועים שיצרנו", מספר לוחם בדבורה 816, סמל אלון מעיין.

"אירועים כמו חדירה לשטח הימי של מדינת ישראל או ניסיון פגיעה בכלי שיט של זרוע הים הם תרחישים מציאותיים שעלולים לקרות בזירה שלנו", מסביר סמל מעיין, "לכן חשוב לתרגל אותם ולבדוק את כשירות הלוחמים והכלים ואת יכולות התפקוד שלהם בזמן חירום".

"הדגש בתרגיל הונח על משימות שמירה על העליונות הימית, הגנה על הגבולות הימיים וביצוע סגר ימי", מסכם סא"ל כהן. "המשימות בוצעו בהצלחה, מוכנות הכוחות הייתה גבוהה מאוד ואני בטוח שכלל לוחמי וחיילי זרוע הים מוכנים להתמודד עם כל תרחיש בזירה הצפונית".

loading...