ממשיך בעשייה ממשיך בעשייה

ממשיך בעשייה

מעיין לנגה

סבבי לחימה ברצועת עזה, אימונים שוטפים עם כלל כוחות צה״ל, שיטות לחימה חדשניות ומשפחתיות שאין שני לה - סא״ל גיא ברק מסכם את תקופת פיקודו על פלגת הביטחון השוטף בזירה הימית הדרומית עם ברק בעיניים

סא״ל גיא ברק התחיל את דרכו בזרוע הים כצוער בקורס חובלים, ומאז הספיק למלא קשת רחבה של תפקידים אסטרטגיים בזרוע הים, ביניהם מפקד דבורה בפלגה 916, מפקד אח״י רומח, ראש ענף מחלקת מבצעים וגם ראש לשכתו של מפקד זרוע הים לשעבר, אלוף (במיל׳) רם רוטברג.

השבוע הוא סיכם תקופה משמעותית כמפקד פלגת הביטחון השוטף 916, שאמונה על שמירת הגבול הימי בין ישראל לרצועת עזה. ״נכנסתי לתפקיד בתקופה בה החיכוך עם האוכלוסיה העזתית הוא אינטנסיבי מאוד, ומצריך הרבה ערנות ודריכות״, מעיד סא״ל ברק.

״עסקנו באופן שוטף בסיכולי הברחות, תקיפות יעדים אסטרטגים ואימונים רציפים של סיכול פעילות טרור. כמו כן, שמתי לעצמי יעד מהרגע הראשון להתאים את פעילות הפלגה להשתנות המהירה והדינמית של האיומים מולם אנחנו עומדים״, מדגיש סא״ל ברק. ״הפלגה השתכללה ביכולותיה, במוכנותה ללחימה ובאמצעי לחימה חדשים ומתקדמים. כל זאת כדי להישאר תמיד כמה צעדים לפני הצד השני״.

סבבי לחימה ברצועת עזה, אימונים שוטפים עם כלל כוחות צה״ל, שיטות לחימה חדשניות ומשפחתיות שאין שני לה - סא״ל גיא ברק מסכם את תקופת פיקודו על פלגת הביטחון השוטף בזירה הימית הדרומית עם ברק בעיניים

במהלך תקופתו של סא״ל ברק כמפקד פלגה 916, יצאו לוחמיה למספר לא מבוטל של סבבי לחימה בגבול הימי, בעקבות מתיחות בטחונית ברצועת עזה. ״סבבי הלחימה היו רבים ומאתגרים, ויצאנו אליהם בגישה של הגנה אקטיבית - עקבנו בדריכות וביסודיות אחרי פעילות האויב, כדי שנוכל לסכל כל אירוע לפני שהוא בכלל מתרחש״, הוא מבהיר.

כחלק מתרגולי המוכנות והעבודה השוטפת בשגרה ובחירום, סא״ל ברק דאג לנהל קשר רציף עם כוחות אוגדת עזה וחיל האוויר הפועלים באזור. ״כשמדובר בזירה כל כך מבצעית ומורכבת, שילוב הכוחות הוא קריטי מאוד. כדי שנוכל לתת מענה איכותי ומיידי לכל אירוע, עלינו להשתמש בכלל היכולות שלנו כצבא: בים, ביבשה ובאוויר. לכן הקפדנו לערוך אימונים משותפים, לנהל ביחד כל אירוע או חשד לאירוע ולשמור על קשר הדוק״, הוא מסביר.

במסגרת תפקידו כמפקד הפלגה, סא״ל ברק בחר לשים דגש על הנחלת ערכים מובילים לצד שגרת הפעילות המבצעית. ״היעוד המרכזי שלנו תמיד יהיה הגנה על מדינת ישראל ותושביה וניצחון בכל עימות מול האויב, ויחד עם זאת אנחנו מקפידים לפעול בכבוד ואנושיות כלפי כל אדם. אלו ערכים שהיה לנו חשוב להקנות ללוחמים, והם באים לידי ביטוי בהתנהלות של לוחמי הפלגה הנמצאים בחיכוך יומיומי עם דייגים פלסטינאים, וכמו כן באירועים רבים בהם סיפקנו סיוע הומניטרי בים״, מספר סא״ל ברק. ״מהצלת האזרח הצרפתי שנקלע לים סוער ועד מתן טיפול רפואי בים לדייגים פלסטינאים, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לעזור״.

לאורך שירותו כמפקד פלגה 916, סא״ל ברק השתדל לשלב בין שני תפקידים: מפקד בכיר בים, ואיש משפחה. ״האיזון בין החיים העמוסים והדינמיים בים לבין חיי משפחה הוא מאתגר. פעם הבן שלי ראה אותי עולה על מדים ביום שישי בערב, נעל את הבית והחביא את המפתח״, הוא משחזר בחיוך. ״זה לא היה פשוט, אבל הסברתי לו שיש לי משימה חשובה לבצע. המשפחה שלי מרגישה שייכות גדולה לזרוע הים, והילדים ביקרו בפלגה, פגשו לוחמים וראו ספינות. למרות הקושי, הם מבינים את חשיבות התפקיד וגאים מאוד בעשייה שלי״.

השבוע יצא סא״ל גיא ברק לדרך חדשה כמפקד פלגה 34 בשייטת ספינות הטילים, והוא מסיים את תקופתו כמפל״ג 916 באהבה, גאווה וסיפוק. ״פלגה 916 היא מקום בו לא משנה כמה אתה עייף בסוף כל יום, או כמה מעט ישנת, אתה עדיין קם כל בוקר עם ברק בעיניים. זו היתה זכות ענקית עבורי לפקד על פלגה בעלת משימה כל כך מורכבת וחשובה, שמהווה בית חם ואמיתי ללוחמים שלה״, הוא אומר.

״פלגה 916 תמיד תשאר משפחה לוחמת ומנצחת העומדת איתן מול כל אתגר, ופועלת בגאווה וסיפוק גדול מהעשייה. הן בתור מפקד בים והן בתור אזרח במדינת ישראל, אני גאה ושמח לדעת שמלח הארץ שומר עלינו מדרום״, מוסיף סא״ל ברק. ״לצד זאת, אני מצפה בקוצר רוח להיכנס לתפקידי החדש כמפל״ג 34 בשייטת 3, ללמוד מקרוב את אתגרי הזירה ואת הלוחמים המשרתים, ולפתוח יחד איתם בעשייה משמעותית״.

עוד כתבות בנושא

loading...