הים עובר במשפחה הים עובר במשפחה

הים עובר במשפחה

מעיין לנגה

לרגל יום המשפחה ישבנו עם האחיות רס"ן מירית שקיר וסרן שיר גבאי, יחד עם בני זוגן רס"ב אמיר שקיר ורס"ר ובוריס לוקומסקי, ארבעתם אנשי קבע בזרוע, כדי לשמוע מהם מה זה אומר עבורם להיות משפחת זרוע הים

היום מציינים את יום המשפחה ברחבי הארץ, ולרגל המאורע כתבתנו נפגשה עם מירית, שיר, אמיר ובוריס - משפחה ובה ארבעה אנשי קבע מסורים, שכל אחד מהם עוסק בעשייה משמעותית בזרוע הים בתחומו.

בנוסף להיותם מפקדים בזרוע, ארבעתם חיים את הזרוע גם בבית מבוקר ועד ערב - בארוחות שישי, באירועים משפחתיים, בגידול הילדים, בשיחות המשותפות ובכל שעות היום.

לפני 14 שנים נישאו רס״ן מירית שקיר, היום מפקדת פלגת אג״ם בבה״ד זרוע הים, ורס״ב אמיר שקיר, מפקד מט״ל ב״ח ותפעול מבצעי במספנה. השניים הכירו בבסיס חיפה בו שירתו כאנשי קבע, ומאז הקימו משפחה והם הורים גאים לשני ילדים.

גם סרן שיר גבאי התגייסה לזרוע בעקבות אחותה, והיום היא משרתת כראש תחום כוח אדם בשייטת 3. לאחרונה התארסה שיר לבן זוגה, רס״ר בוריס לוקומסקי, שמשרת כנגד לוגיסטיקה בילת״ם, והם מתכננים בהתרגשות את חתונתם שתערך השנה.

״גדלתי לתוך משפחת זרוע הים״, מספרת סרן שיר. ״הייתי בת שבע כשמירית ואמיר התחתנו, כך שספגתי מגיל צעיר את האהבה לזרוע הים ואת ערכי המסירות והמצוינות שמאפיינים אותה. כשבגרתי כמובן שבחרתי גם אני להמשיך את המורשת המשפחתית, להתגייס לזרוע ולהמשיך פה את דרכי כקצינה״.

לרגל יום המשפחה ישבנו עם האחיות רס"ן מירית שקיר וסרן שיר גבאי, יחד עם בני זוגן רס"ב אמיר שקיר ורס"ר ובוריס לוקומסקי, ארבעתם אנשי קבע בזרוע, כדי לשמוע מהם מה זה אומר עבורם להיות משפחת זרוע הים

היום שיר, בוריס, אמיר, מירית וילדיהם הם משפחה חמה ומלוכדת, כשהמכנה המשותף של שירות ואהבה לזרוע הים מורגש היטב בחיי היום יום המשותפים.

״זרוע הים עבורי היא דרך חיים״, אומר רס"ב אמיר. ״אנחנו חיים את הזרוע כל הזמן. בין אם זה בארוחות שישי בהן אנחנו חולקים אחד עם השניה את החוויות וההצלחות שעברנו השבוע בבסיס, ובין אם בגידול ילדיי על הערכים שספגתי בזרוע: רעות, אחריות ואהבת הארץ״, הוא מדגיש.

״אחד הדברים שאני מאוד אוהב במשפחה שלנו, זה ההשראה שאנחנו נותנים אחד לשניה. כל אחד מאיתנו עובד קשה כדי לעשות את תפקידו בצורה הטובה ביותר, וכך אנחנו מעודדים וממריצים אחד את השניה להמשיך להשקיע ולפרוץ גבולות״, מתאר רס"ר בוריס.

למרות שארבעתם עובדים שעות ארוכות כל יום ומקדישים את מיטב זמנם לעבודתם, הם לא מוותרים על זמן איכות מתי שרק אפשר.

״כולנו עוסקים בעשייה אינטנסיבית ועובדים עד שעות מאוחרות. בזכות התמיכה שלנו זה בזו אנחנו מסוגלים להמשיך ולעבוד במלוא המרץ, ובכל סוף שבוע אנחנו משלימים פערים. אנחנו קוראים לארוחת שישי שלנו ׳ישיבת הפיקוד המשפחתית׳, כי זו ההזדמנות שלנו לשתף ולהתייעץ על הכל עד השעות הקטנות של הלילה״, מסבירה רס"ן מירית בחיוך.

היום, ארבעת אנשי הקבע מביטים קדימה להמשך שירותם בזרוע. ״אני רואה את עצמי ממשיכה לעסוק בהון האנושי של זרוע הים ולפתח אותו״, מבהירה סרן שיר, ואליה מצטרף רס"ר בוריס: ״זרוע הים היא משפחה עבורי. אני מעוניין להמשיך ללמוד, להתמקצע ולהגיע הכי גבוה שאפשר בתחום שלי״.

״אני מאחל לדור העתיד של המשפחה שלנו שישרת את המדינה ברצון ואהבה, ושימשיך את דרכנו החשובה בזרוע הים - הזרוע הכי חמה ומשפחתית, שמהווה בית עבור כולנו״, מסכם רס"ב אמיר.

loading...