מחלום למציאות מחלום למציאות

מחלום למציאות

מעיין לנגה

מאז שהוא זוכר את עצמו, היה לרב"ט יהושע נטולוביץ' חלום לעלות לארץ ולשרת כלוחם בזרוע הים. השבוע הוא סיים את קורס הלוחם הימי והגשים את חלומו

רב"ט יהושע נטולוביץ' נולד בדרום אפריקה, ושאף מגיל צעיר לעלות לארץ ולהתגייס לצה"ל. "גדלתי בבית ציוני מאוד, ושמעתי הרבה סיפורים על צה"ל מאבי, שהיה לוחם בסיירת צנחנים בעברו", הוא מספר. "כמו כן, למדתי בבית ספר יהודי, והחינוך שקיבלתי העצים את אהבתי למדינת ישראל ואת הרצון לעלות לארץ ולהתגייס לצבא בבוא העת".

בנוסף לאהבתו הגדולה לארץ, רב"ט נטולוביץ' פיתח זיקה מיוחדת לים. "כילד קטן אהבתי מאוד לנסוע לים בקייפטאון שבדרום אפריקה. כשהתבגרתי, פיתחתי עניין בספינות ושאר כלי שיט. כך נולד הרעיון להתגייס לזרוע הים", הוא מסביר.

השנים חלפו וחלומו של רב"ט נטולוביץ' קרם עור וגידים: הוא החליט לעשות עלייה ולהתגייס. "ההורים שלי תמכו בבחירה שעשיתי, והיו מאוד גאים בי על האומץ והנחישות להפוך את החלום למציאות. אבא שלי שמח במיוחד, כי הוא תמיד רצה לראות את הבן שלו מתגייס כמוהו ולובש את מדי צה"ל".

רב"ט נטולוביץ' עלה על טיסה מדרום אפריקה לישראל, מוכן לצאת לחיים חדשים של שירות ותרומה למדינה. "כשהגעתי לארץ היה לי קשה להשתלב ולהבין את השפה, אבל אז יצאתי לטירונות בבסיס מחווה אלון, שם עברתי מסלול מיוחד לעולים חדשים. בעזרת הצוות החינוכי העברית שלי השתפרה מאוד", הוא משחזר.

"לאחר מכן עברתי לטירונות בבה"ד זרוע הים, שם גם החיילים וגם הסגל הפיקודי קיבלו אותי יפה וגרמו לי להרגיש בבית".

מאז שהוא זוכר את עצמו, היה לרב"ט יהושע נטולוביץ' חלום לעלות לארץ ולשרת כלוחם בזרוע הים. השבוע הוא סיים את קורס הלוחם הימי והגשים את חלומו

לאחר הטירונות המשיך רב"ט נטולוביץ' לקורס לוחם ימי, שם שובץ במחלקת אלקטרוניקה והחל ללמוד לקראת תפקידו המיועד בסטי"ל.

"הקורס היה חוויה משמעותית מאוד עבורי. מכיוון שכל החומר הלימודי והמקצועי נלמד בעברית, הייתי צריך הרבה סיוע והכוונה. המפקדים בקורס התאמצו כדי להנגיש עבורי את החומר ולוודא שאני מבין הכל. גם החברים עזרו לי מאוד לאורך כל הדרך - הם היו שם בשבילי גם בימים המאתגרים יותר, ואני מרגיש שהכרתי חברים לכל החיים".

השבוע סיים רב"ט נטולוביץ' את הקורס בטקס מרגש, כשמשפחתו הגיעה מדרום אפריקה לצפות בו מקבל את תעודת הלוחם הימי.״אני גאה לשרת בתפקיד כל כך חשוב, ומתרגש להתחיל את העבודה בסטי"ל", הוא מסכם.

"לפני חצי שנה לא האמנתי שאוכל להגיע למקום בו אני נמצא היום, והנה בזכות הדבקות שלי במטרה והתמיכה שקיבלתי מהסביבה, סיימתי את הקורס בהצלחה. אני מרגיש מוכן לשרת כלוחם בשייטת ספינות הטילים של זרוע הים".

 

loading...