מתגייסים למאמץ תרומות הדם מתגייסים למאמץ תרומות הדם

מתגייסים למאמץ תרומות הדם

עידו ליידנר

בשבועיים האחרונים משרתי זרוע הים התגייסו עבור מטרה חשובה – יחד הם תרמו מנות רבות של דם ובכך סייעו להציל חיים

התפשטות מגפת הקורונה ברחבי הארץ והעולם הביאה איתה אתגרים, הגבלות והנחיות חדשות הן במישור האזרחי והן במישור הצבאי. לצד המשימות המגוונות אליהן יוצאים משרתי הזרוע על מנת לספק סיוע לעורף הישראלי, בשבועיים האחרונים הם נרתמו לנושא חשוב נוסף - תרומות דם.

בבה"ד זרוע הים נתרמו כ-369 מנות דם, וזו הייתה ההתרמה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם בבסיס. "התרמות הדם בעיניי הן מחויבות לאומית קריטית של כלל האזרחים הבוגרים במדינת ישראל, ובפרט של חיילי צה"ל, שתפקידם לשרת את המדינה ולהגן על אזרחיה", אומר רס"ם אשרק אבו סאלח, מפקד מרפאת בה"ד זרוע הים. "בתקופה זו, כשהמדינה עומדת בפני אתגר חסר תקדים ורוב האזרחים נמצאים בבתיהם בלי יכולת לתרום דם, אחריותנו כמשרתים בצבא מתעצמת שבעתיים".

בשבועיים האחרונים משרתי זרוע הים התגייסו עבור מטרה חשובה –  יחד הם תרמו מנות רבות של דם ובכך סייעו להציל חיים

גם בימים כתיקונם, התרומה של צה"ל וזרוע הים לבנק הדם היא גדולה ומשמעותית. "צה"ל מסייע לבנק הדם בצורה נרחבת משתי סיבות", מפרט רס"ם אבו סאלח. "הסיבה הראשונה היא המספר הרב של משרתי צה"ל הכשירים לתרום, מאחר ורוב חיילי החובה הם אוכלוסייה צעירה ובריאה. השנייה היא ההתגייסות המשותפת, שבעזרתה ניתן ללכד את החיילים ולרתום אותם למשימה", הוא מסביר.

"אורך חיים של מנת דם הוא 28 ימים, וכל מנה מהווה מצרך נדיר, נחוץ והכרחי במדינה. חולה שמחכה למנת דם הוא חולה שמחכה להצלת חיים".

לקראת מבצע התרמת הדם בבה"ד זרוע הים, מרפאת הבה"ד יחד עם פלגת כח אדם יצאו בהובלתה של רס"ן אמילי דותן למסע הסברה נרחב על מנת לעודד את המשרתים לתרום ולהדגיש בפניהם את החשיבות של תרומות דם עבור אנשים הזקוקים להן. ואכן, משרתי הבה"ד התגייסו בהמוניהם והתפקדו למשימה.

"ההיענות של חיילינו להתרמות הדם בעת המשבר הנוכחי הייתה אינטנסיבית, גבוהה ומשמעותית", מספר רס"ם אבו סאלח. "זוהי אחת התכונות שמאפיינות אותנו, גם כישראלים וגם כמשרתים בצה"ל ובזרוע הים בפרט. ברגע שיש מקרה חירום, אנחנו מתלכדים סביב מטרה משותפת ויוצאים לעבודה".

בתקופה הקצרה שבה פועל מבצע ההתרמה הנוכחי, אחוז משמעותי ממשרתי הבה"ד התייצבו ותרמו, כשביום ההתרמה האחרון לבדו נתרמו 41 מנות דם. "תמיד יש אנשים שזקוקים למנות דם כדי להישאר בחיים בעקבות פציעה או מחלה, לכן חשוב ללכת ולתרום דם באופן קבוע כמה שאפשר", מדגיש טוראי נועם לב, חניך בקורס מתי"ם, שתרם דם במהלך המבצע. "חשוב לדעת שלמרות שבאותו הרגע זה אולי קצת כואב, התחושה שמרגישים כשמקבלים את ההודעה שהתרומה עברה ועזרה לבן אדם שווה הכל".

"תרומת דם היא אחת מהמשימות ההכרחיות והנחוצות ביותר כיום, ואני מקווה לראות את המשרתים שלנו ואת כלל משרתי צה"ל ממשיכים להירתם ביעילות עבורה", מסכם רס"ם אבו סאלח. "חשוב שנזכור כולנו - תרומת דם היא הצלת חיים".

עוד כתבות בנושא

loading...