מכבדים את המסורת מכבדים את המסורת

מכבדים את המסורת

מעיין לנגה

השבוע חל חג הנביא שועייב, אותו מציינים בני העדה הדרוזית בכל רחבי הארץ. שמענו מסא"ל כיוף מה משמעות החג עבורו וכיצד זרוע הים חוגגת אותו למרות מגבלות הקורונה. "בעשרים ושלוש שנות שירותי בזרוע אני מרגיש את הכבוד למסורת הדרוזית"

השבוע בני העדה הדרוזית מרחבי הארץ מציינים את חג הנביא שועייב, אשר חל מדי שנה בחודש אפריל ונמשך ארבעה ימים. לפי המסורת הדרוזית, הנביא שועייב הוא אבי הדת הדרוזית, בכיר הנביאים ושליח האל, ובמהלך החג נהוג לעלות לרגל למתחם נבי שועייב שבכפר חיטים מעל הכנרת.

"השנה אני חוגג את חג הנביא שועייב בצורה שונה", משתף סא"ל כיוף, סגן מפקד הזירה הימית הדרומית. "מדי שנה אני עולה לקבר הנביא ונפגש שם עם משפחתי לארוחה משותפת. הפעם אבלה את החג בחיק משפחתי המצומצמת, ואני רואה זאת כהזדמנות חשובה לזמן איכות יקר וחשבון נפש עצמי".

גם בבסיסי זרוע הים החג יראה קצת אחרת השנה. "בימים כתיקונם, אנחנו מקפידים לציין את החג ולתת לו את הכבוד הראוי בכל בסיסי הזרוע, באירוע חגיגי של הרמת כוסית ואיחולי חג שמח לבני העדה", הוא אומר. "השנה, על מנת לשמור על ההנחיות ולהגן על בריאות המשרתים, מפקדי הבסיסים שולחים ברכות מרחוק לכלל המשרתים הדרוזים".

סא"ל כיוף התגייס לזרוע הים בשנת 1997, ומאז שירת בתפקידים שונים ומגוונים בחוד העשייה המבצעית, ביניהם מפל"ג שליטה יבשתית ביחידת השליטה, קצין מבצעים בשייטת 3 וסגן מפקד פלגת הביטחון השוטף 916.

הוא מתגורר עם משפחתו בכפר הדרוזי עוספייה, ומקדיש את מיטב זמנו לעשייה חשובה בצמרת הפיקוד בבסיס אשדוד. "גדלתי מגיל צעיר על ערכים של מסירות, דבקות במטרה ותרומה למדינה. חמי משרת כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, כך שעשייה צבאית משמעותית מאפיינת אותנו כמשפחה באופן בולט", הוא מספר.

"זרוע הים בעיניי היא מקום שלא רק מציע שירות משמעותי וחוויתי, אלא גם מעניק נקודת פתיחה שווה לכולם ואמונה גדולה בכל אדם באשר הוא", מדגיש סא"ל כיוף.

"בעשרים ושלוש שנות שירותי בזרוע אני מרגיש את הכבוד למסורת הדרוזית, ואת ההערכה הגדולה לתרומה והעשייה המשמעותית של בני העדה הדרוזית, כל אחד בתחומו. אני משוכנע שכל משרת שיחליט להשקיע בעבודתו - יוכל להתפתח ולהתקדם ללא גבולות. זרוע הים פותחת את שעריה בציפייה ותקווה לראות עוד ועוד חיילים דרוזים מתגייסים לשירות משמעותי ביחידות השונות".

"בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכל מי שחוגג - חג נביא שועייב שמח", הוא מסכם. "אני מפציר בכם להמשיך וליישם את הנחיות משרד הבריאות, צה"ל וזרוע הים באדיקות, כדי שנוכל לצלוח את התקופה המאתגרת הזו במהרה. מי יתן ושנה הבאה נוכל כולנו לעלות לקבר ולחגוג יחד כמיטב המסורת".

עוד כתבות בנושא

loading...