בית הספר לחובלים בית הספר לחובלים

בית הספר לחובלים

רבקה פיין

ארבעה חברים מאותה שכבה בתיכון, ושאיפה אחת – להתגייס לתפקיד משמעותי, בו יוכלו לפקד ולהוביל חיילים. הכירו את אור, להב, ש' ומ', שסיימו השבוע את קורס החובלים

השבוע יעמדו 37 בוגרי קורס חובלים במחזור 141 על רחבת המסדרים בטקס סיום מרגש. ביניהם גם אור וסרמן, להב וייזר, ש' ומ', שדרכם המשותפת התחילה הרבה לפני הקורס. הם למדו יחדיו באותה שכבה קטנה בבית הספר התיכון, התגייסו זה לצד זה לקורס החובלים והשלימו אותו בהצלחה חרף האתגרים הרבים.


"עוד לפני הגיוס ידעתי שאני רוצה להתעסק בפיקוד ובחינוך במסגרת הצבא", מספר אור, ואליו מצטרף גם ש': "שאפתי לצאת לקצונה במסגרת השירות, ולעסוק בתפקיד שמשלב מבצעיות ועבודה עם אנשים".


לחלקם הייתה היכרות עם זרוע הים מהבית, כשאביו של אור שירת כלוחם בסטי"לים ודודו של להב היה חובל, אך הארבעה מספרים שאת המוטיבציה לגיוס לחובלים הם שאבו זה מזה.

מימין לשמאל: סגן ש', סגן להב וויזר, סגן אור וסרמן, סגן מ'
מימין לשמאל: סגן ש', סגן להב וויזר, סגן אור וסרמן, סגן מ'

"בסוף התיכון היו הרבה דיבורים על המיונים. הבנו שכולנו הולכים לאותו כיוון, אז היינו חוקרים ומתייעצים זה עם זה", אומר צוער ש'. "דחפנו ועודדנו אחד את השני לצאת לגיבוש, להתמיין ולהילחם על התפקיד".

כך, למשל, יצא צוער מ' לגיבוש שני לאחר שלא עבר את הגיבוש בפעם הראשונה. "היה לי חשוב לעבור את האתגר הזה בהצלחה ולהוכיח לעצמי שאני מסוגל", הוא מדגיש. "בתמיכת החברים יצאתי לגיבוש נוסף, ועברתי".

ארבעת הצוערים מעידים כי לאורך הקורס, החברות ביניהם השרתה אווירה של משפחתיות וביטחון. "ברגעים הקשים יותר, היינו שם אחד בשביל השני להקשיב ולתמוך", מתאר צוער ש'. "עודדנו אחד השני בסיפורים מהתיכון וחוויות משותפות", הוא מוסיף בחיוך.

אך לצד היתרונות שבחברות המשותפת, ש' מציין שלעתים היא היוותה אתגר עבורם. "בעקבות ההיכרות המוקדמת בינינו, אני מרגיש שהייתי צריך להתאמץ יותר להתבטא ולהראות את עצמי כאדם בפני עצמו ולא כחלק מקבוצה", הוא מפרט.

"הקפדתי לפתח חברויות חדשות ולהרחיב אופקים, למרות שהכי קל להישאר במקום הנוח שלי, עם החברים מהבית", מוסיף גם אור.

מרות זאת, הארבעה מספרים שהצליחו להיפתח וליצור עוד מגוון קשרים משמעותיים לאורך הקורס. "אמנם זה נתן ביטחון להגיע עם חברים, אבל לאט לאט מכירים את כולם, ויוצרים חברויות חדשות וחזקות", מסביר מ'.

לקראת תום הקורס, ארבעת הצוערים משתפים אותי בציפייה גדולה להיכנס לתפקידיהם השונים בכלי השיט ולצאת לדרך חדשה. "אמנם סיימנו את הקורס, אבל עכשיו זו רק ההתחלה", אומר צוער מ' בהתרגשות.

"אני שמח שזכיתי לעבור את הקורס יחד עם חברים כאלה טובים מהבית", מסכם אור. "אני בטוח שגם בהמשך הדרך נמשיך לחלוק חוויות, לשתף זה את זה ולעבור את המסע ביחד".

עוד כתבות בנושא

loading...