טקס החלפת פיקוד בשייטת 13 טקס החלפת פיקוד בשייטת 13

טקס החלפת פיקוד בשייטת 13

מערכת אתר זרוע הים

בטקס חילוף הפיקוד תא"ל דניאל הגרי סיים את תפקידו כמפקד שייטת 13, ואלוף-משנה א‘ נכנס לתפקיד.
הטקס נערך בבסיס השייטת בעתלית בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף דניאל הגרי, כיהן כמפקד שייטת 13 בשנתיים האחרונות והוביל במהלכן שורה ארוכה של מבצעים פורצי דרך ומשמעותיים עבור בטחון מדינת ישראל. השבוע הועלה תא"ל הגרי לדרגת תת-אלוף וישמש כעת כראש מספן ים של זרוע הים.

מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט פנה אל המפקד היוצא, תא"ל הגרי, והודה לו על שירותו, "קיבלת יחידה בתנופה מבצעית. במקום שנדמה שאי אפשר להשתפר ממנו, הוכחת איך הופכים טוב מאוד למצויין. השכלת בגישה מערכתית, אחראית ושיתופית. עשית את זה בצניעות ששמורה לך, בתבונה רבה ובקצב מסחרר. בכל פעם מחדש היה לנו את הכוח, בזכות נחישות רבה של שכבת המפקדים ופיקוד יוצא דופן שלך באחריות ותבונה".

תת-אלוף דניאל הגרי
תת-אלוף דניאל הגרי
תא"ל הגרי פנה אל חייליו וסיכם את תקופת פיקודו, "אנשי שייטת 13, יחד בשנתיים האחרונות עשינו הכי טוב שאפשר, לקחנו כל משימה שקיבלנו וגם את אלה שלא קיבלנו לקחנו וניצחנו. בעיקר בתעוזה ויצירתיות, אבל גם באיפוק, שיקול דעת ואחריות.

הקורונה הייתה פקטור מורכב בכל דרך בהתנהלות, בשגרה, בעשייה המבצעית ומול המשפחות בבית. לא נתנו לקורונה לעצור אותנו ודווקא בתקופה הזאת עשינו יותר.
מצאנו שותפים מדהימים בכל קהילת הביטחון, למדנו מהם, ויחד איתם הבאנו שלם מבצעי חזק יותר".

אלוף-משנה א‘, התגייס לשייטת 13 בשנת 2002, מילא תפקידים שונים ביחידה, וכעת אחרי מספר שנים בהם מילא תפקידים מחוץ לזרוע הים הוא חוזר לפקד בשייטת.

אלוף-משנה א'
אלוף-משנה א'
מפקד שייטת 13 הנכנס פנה אל המוזמנים בהתרגשות, ״הערב בפעם השנייה בחיי, אני מגשים חלום על רחבה זו- אני חוזר הביתה, לפקד על היחידה שעיצבה אותי יותר מכל מקום אחר, כאדם, כלוחם וכמפקד. אני מקבל את הפיקוד על הקומנדו הימי הישראלי בחרדת קודש ובתחושת שליחות עמוקה. אני מתחייב לפעול בנחישות, באחריות ובתבונה ולהשקיע את כל כולי בכדי לממש את אחריותי על הצד הטוב ביותר, בכדי להיות ראוי לתפקיד מפקד שייטת 13 ובכדי להיות ראוי לכם כמפקד.

אנו מצויים במציאות בטחונית רווית איומים ואתגרים בכל גבולותיה של המדינה, מקרוב ומרחוק. יחד, עם שותפינו בצה"ל ומחוצה לו, ניזום, נחתור למגע ונתייצב בראש לכל משימה, קטנה כגדולה, בים, ביבשה ובכל מקום שנידרש לטובת שיפור המציאות הביטחונית של מדינת ישראל והבטחת שלום אזרחיה- במערכה שבין המלחמות ובמלחמה אם נדרש אליה.״

עוד כתבות בנושא

loading...