אימון פלגה 915 אימון פלגה 915

אימון פלגה 915

שחר לבנטר

דבורות, דבורים, צרעות וגוררת, כל אלו יצאו בשבוע שעבר לאימון מבצעי שמדגים את מלוא עוצמתה של פלגה 915

השעה היא 05:45 בבוקר, באופק ניבטים הרי אילת בעוד השמש מתחילה לעלות מאחוריהם וברציף של בסיס זירת ים סוף עוגנים כלי השיט של סיירת ברק, הצרעות של יחידת סנפיר והספינות הגוררות של המעגן. כולם דרוכים ומוכנים לצאת לאימון המשותף של פלגה 915 ומחכים להוראת יציאה אל הים מספינת הפיקוד מפי מפקד סיירת ברק, סרן עמית בן עמי.

"אני מתרגש כל פעם מחדש לפני אימון פלגה משותף", כך מספר לי סרן בן עמי וממשיך "אחת מהמטרות העיקריות של אימון הסיירת הוא לעלות את הרמה המבצעית של הלוחמים על מנת שהם יוכלו לבצע את תפקידם בצורה הטובה ביותר".

דבורות, דבורים, צרעות וגוררת, כל אלו יצאו בשבוע שעבר לאימון מבצעי שמדגים את מלוא עוצמתה של פלגה 915
אימוני פלגה משותפים מתרחשים מדי חודש וחצי ובמהלכם מתורגלים מספר סודרים ותרחישים שונים עליהם הרחיב מפקד דבור בפלגה 915 - סרן איתי גולדשטיין: "התרגולים שלנו כוללים תרחישי פעילות חבלנית עוינת וביטחון שוטף. אנחנו מתרגלים בין היתר יירוטים של מטרות שמתקרבות לכיוון החוף וסודרי בידוד מיוחד בהם אנחנו מתרגלים התקרבות לכלי שיט, שחיין או צולל במטרה לבצע מעצר".

"בנוסף אנחנו מתרגלים תרחישי בקרת נזקים, לדוגמא אנחנו מתרגלים תרחיש בו כלי בט"ש מתדלק כלי קטן יותר. פעולה זו מדמה לנו תדלוק של כלים נוספים שאינם חלק מהפלגה".

לאימונים אלו מספר מטרות עליהן מפרטים סרן בן עמי וסרן גולדשטיין, "המטרה הראשונה היא שיפור המבצעיות וחיזוק ההיבטים עליהם הפלגה תיבחן בזמן אמת, זאת על מנת שנוכל להיות הכי טובים ולמלא את היעוד שלנו. אני מאמין שמבצעיות גבוהה מחייבת גם יכולת התמודדות עם אירועים שקורים בכלי עצמו, כמו שריפה ופצועים וגם אירועים מחוץ לכלי כמו מניעת חדירת כלי שיט אל שטחי ישראל", הסביר סרן עמית.

מטרה נוספת של אימונים מסוג זה היא גיבוש והרמת המורל בפלגה ועל כך מוסיף סרן איתי, "את האימון אנחנו פותחים במשהו שנקרא מדדים - אנחנו יוצאים אל הים, מעמידים את הספינות במעגל כאשר החרטום של כל הספינות פונה לאמצע ומחכים למס"ר שיתחיל את המדידות. זו אחת הפעמים הבודדות שכל הכלים נמצאים בים ביחד וכל הלוחמים רואים זה את זה, אין ספק שזה יוצר אווירה מגבשת ומעלה להם את המוטיבציה".

עוד כתבות בנושא

loading...