ישנן בנות ישנן בנות

ישנן בנות

אופק ארד

הכירו שלוש מהנשים שהחליטו לעשות היסטוריה ולקחת חלק בהבאת אח"י ניצחון לישראל


לפני כשבוע, ספינת הסער 6 האחרונה מתוך ארבע הספינות,סיימה את מסעה מגרמניה לישראל. מבין חברי הצוות, תוכלו למצוא את רונה, גילי ורום ששוברות כל סטיגמה ומוכיחות שאין דבר העומד בפני הרצון!

רב"ט רונה סיני

מה תפקידך בספינה?
התפקיד שלי הוא 'אתתית', שזה אומר שאני יושבת במוצב הגשר ואחראית לקשר בין הספינה לספינות אחרות, על הניווט ועל המסלולים. הגעתי אליו דרך מיון 'לוחם ימי' של הזרוע ואחרי הטירונות אני ביקשתי להמשיך לקורס קשר ימי.

למה החלטת לצאת למשלחת?
להגיד 'לא' להזדמנות כזו לא הייתה אופציה בשבילי. זו חוויה מטורפת וזה מסע היסטורי ומעצים. אני מאוד שמחה שזכיתי להגיע לכאן!

איזה חוויות חווית במהלך המסע מגרמניה?
בשבילי המסע התחיל כבר לפני הרבה זמן, עוד בארץ. זה לא נתפס שאני זוכה לחוות את כל זה במסגרת הצבא - לגור בחו"ל, לחוות תרבות שונה וגם כמובן ללמוד פה ולהתמקצע במספנה אחרת. הרחבתי כאן את הידע המקצועי שלי על הספינה, איך לתפעל את המערכות בה וגם כמובן זכיתי לעבוד בצוות ולשתף פעולה עם חבריי לספינה.

מה זה אומר מבחינתך להיות לוחמת על אח"י ניצחון?אין הבדל ביננו לבין הלוחמים, אנחנו כולנו עושים את אותם הדברים יחד. הדבר היחיד שמבדיל בינינו אלו מדורי השינה המחולקים למדורי גברים ונשים. אין ספק שזה מעצים לראות שאת יכולה לעשות את כל המשימות בדיוק כמו הגברים ולעתים גם טוב מהם, ממש תפיחה על השכם בשבילי.

מה את מאחלת להמשך הדרך?
מאוד חשוב לי הפן החברתי בספינה ואני מקווה שנמשיך באותו קו - נשמור על שיתוף פעולה ועבודה מקצועית יחד ושלא נוותר על הצחוקים והפלאברות. בסופו של דבר הכל תלוי באנשים. ללוחמות הבאות שיגיעו לספינה חשוב לי להזכיר שלהיות אישה זה תמיד יתרון ושהכל אפשרי!

 

הכירו שלוש מהנשים שהחליטו לעשות היסטוריה ולקחת חלק בהבאת אח"י ניצחון לישראל

רב"ט גילי טויג

מה תפקידך בספינה?
אני טכנאית מכ"ם. דרך מכשיר המכ"ם אנחנו יכולים לזהות מטרות לפני שאנחנו רואים אותן, ככה אנחנו יודעים להתגונן מפניהן ולהיערך לדברים. במקרה של תקלה במכ"ם אני אחראית לתקן אותה וכמובן לדאוג לתפקוד התקין של המכשיר בשוטף. לפני הגיוס עשיתי גיבוש חובלים, הבנתי שזה פחות בשבילי אז חתמתי ויתור ואז קיבלתי מיון ללוחמת ימית וישר קפצתי על ההזדמנות. עברתי את הגיבוש ולאחר הטירונות שובצתי בקורס מכ"ם.

למה החלטת לצאת למשלחת?
אחרי הקורס הייתי אמורה להגיע לאח"י אילת, ואז הוצע לנו להתמיין לסערי 6, התעניינתי באפשרות הזו אבל גם היו לי חששות כי זו הפעם הראשונה בה הגעתי לסטי"ל ואני אצטרך להתחיל מאפס. אחרי שיחות עם ההורים, חברים ומפקדים הבנתי שזו הזדמנות חד פעמית, החלטתי ללכת על זה ואני ממש שמחה מהבחירה שלי.

איזה חוויות חווית במהלך המסע מגרמניה?
הגעתי בהתחלה למשלחת אחרי סיום הקורס כשעוד אין לי הרבה ניסיון ואני יודעת ממש את הבסיס של הבסיס. בהתחלה זה היה די מלחיץ, לא הבנתי איך דברים מתנהלים והיו לי הרבה שאלות אבל כולם נרתמו לעזור. אני מרגישה שזכיתי כי יש לי קצין ומחלקה מדהימים. זכור לי במיוחד יום בו כל מחלקת אלקטרוניקה, המחלקה שלי, יצאנו יחד לעיירה בגרמניה ושטנו שם בקיאקים, זה באמת משהו שאני לא אשכח.

מה זה אומר מבחינתך להיות לוחמת על אח"י ניצחון? מבחינתי זו חוויה היסטורית ומרגשת! לא מורגשים ההבדלים בינינו לבין הלוחמים, אנחנו באמת עושות הכל כמוהם ומקבלות יחס כמו כל אחד מהצוות. כל דבר שיבקשו מלוחם יבקשו גם ממני וכל אחת מאיתנו עונה על הדרישות, גם בפן הפיזי וגם המקצועי.


מה את מאחלת להמשך הדרך?
אני מאחלת לעצמי שאני אדע להנחות את אלו שיגיעו אחרי, לחבר אותם לספינה וללמד אותם את המסורת שהתחלנו לבנות פה. ללוחמות שיגיעו לאח"י ניצחון אני רוצה למסור שזה משהו שכל אחת יכולה לעשות אם היא באמת רוצה, ושזו חוויה לכל החיים!

 

רב"ט רום שטרקר

מה תפקידך בספינה?
אני משרתת כרגע בתפקיד 'אתתית' אך אני נמצאת בתהליך הסמכה להיות נגדת גשר, ראש צוות ונגדת מחלקה במחלקת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר). האתתית יושבת במוצב הגשר ומוודאת שהספינה מגיעה ליעד שלה, חלק נוסף מהתפקיד הוא לשמור על בטיחות השיט ולבנות תמונה ימית של כל המטרות מסביבנו.


למה החלטת לצאת למשלחת?
רציתי לצאת למשלחת כי זה משהו חדש, משהו שקורה פעם בדור. לא להרבה אנשים יוצא לעשות כזה דבר ובעייני זו זכות אמתית. זה מסע מאוד ארוך וקצת מפרך, אבל אני יודעת שמה שאנחנו עושים מאוד משמעותי להגנת המדינה, ובסופו של יום בשביל זה התגייסתי לתפקיד.

איזה חוויות חווית במהלך המסע מגרמניה?
אני מרגישה שבמהלך המסע התמקצעתי בתפקיד, למדתי לנהל צוות, הכרתי המון חברים חדשים ולמדתי על מערכות הספינה המשוכללות. יש הבדלים רבים בין דגם הסער 6 לבין מה שלמדנו בבה"ד וזה מאפשר לי להתנסות בעוד עולמות. לראות את כל השלבים שאח"י ניצחון עברה מהבנייה והייצור ועד להעברת הדגל לבעלות ישראלית זו חוויה משמעותית בפני עצמה.

מה זה אומר מבחינתך להיות לוחמת באח"י ניצחון? מבחינתי להגיע לפה כאישה זה מרגש במיוחד. למשך שארית חיי אני אוכל לומר שהייתי מהנשים הראשונות על הספינה הזאת! כשאני על הספינה אני מרגישה שאני שווה בכל ההיבטים; כשעולים על חליפת כבאי אני גם עולה, כשרצים אני רצה. אני מרגישה שאני עושה היסטוריה משני היבטים - גאה להיות מבין הנשים הראשונות שמביאות את ספינת המגן האחרונה הביתה.

מה את מאחלת להמשך הדרך?
שיהיה לי המשך שירות משמעותי ומהנה כמו שהיה עד עכשיו. שאני אמשיך להתפתח, לצמוח, ולנשום את הים. ללוחמות הבאות שיגיעו לספינה אני מאחלת המון בהצלחה, שלא יתנו לאף אחד לעצור אותן ויוכיחו כמה הן תותחיות.

 

loading...