שקיעה בים סוף שקיעה בים סוף

שקיעה בים סוף

סרן מקס לובצ'נקו בסיוע עינב דנילוב

מפקד יחידת סנפיר בזירת ים סוף בטור אישי מסכם תפקיד

כל מי שמשרת בזירת ים סוף מכיר את המשפט הידוע - "מי שמשתבץ בזי"ס בוכה פעמיים, ביום קבלת הבשורה וביום העזיבה". אני גאה להגיד שבכיתי רק פעם אחת, וזה היה עכשיו - במעמד העזיבה.

כעת אני מסכם את תפקידי כמפקד סנפיר בזירת ים סוף בשנתיים האחרונות, אך אני מתקשה לחשוב על התקופה הזאת כאילו ארכה שנתיים בלבד. הגעתי לזירת ים סוף במרץ 2017 כקצין צעיר ומלא מוטיבציה לתפקיד. לאורך תקופתי פה, פיקדתי על דבורה 818, 907 וכמובן, על יחידת סנפיר. כמו כל מי שמשרת פה, מהר מאוד התחלתי להרגיש כי הבסיס הוא הבית והחברים לשירות הם המשפחה.

מפקד יחידת סנפיר בזירת ים סוף בטור אישי מסכם תפקיד
לפני כשנתיים הגעתי ליחידת סנפיר, ונוכחתי לראות יחידה של לוחמים ולוחמות שנכונים למשימה אל אף כל קושי. לוחמים ולוחמות אשר מבינים את גודל אחריותם לחיי האדם ומפגינים בעת מילוי תפקידם מסירות, חתירה למגע ושאיפה למצויינות. קשה להתעלם מהמשימות המורכבות שהיחידה לקחה בהם חלק, משימות שהולכות וגדלות בחשיבום עקב תהליך ההתעצמות שהזירה עוברת. התמודדנו יחד בשנתיים האחרונות עם תקופת הקורונה המאתגרת - על שלל השלכותיה, סערה דרומית שפקדה את הזירה, פרוייקטים גדולים בזירה שהיחידה לקחה בהם חלק מרכזי, השתלבות כלי השיט הגדולים של חיל הים בזירה ועוד. כל אלו העלו הישגים שהיחידה יכולה לזקוף לזכותה בגאווה.

היה לי את העונג לפקד על יחידה בה לוחמים ולוחמות משרתים זה לצד זה. השירות המשותף הינו מגמה מבורכת שאנו זוכים לראות בצה"ל הגדול ובזרוע הים וביחידת בסנפיר בפרט. בזמני ביחידה זכיתי לראות לוחמים ולוחמות מקצועיים ונחושים. אני שמח בכל לוחם ולוחמת שמצטיינים בתפקידם ביחידה, מביאים את עצמם לשיאים אישיים ואף יוצאים לתפקדי קידום ופיקוד. אני גאה בכל אחד ואחת מכן.

אין ספק שאנו רואים לנגד עינינו שינויים שישפיעו על יחידת סנפיר ועל עבודת הבט"ש לדורות קדימה. מחליפי נדב, הכלים החדשים כבר כאן וסדר בכוחות החדש כבר פרוס לפניך, עכשיו תורך לנווט את הספינה הזאת למחוזות חדשים שלא נראו עוד מעולם.

הצלחתה של יחידה מבצעית תמיד משתקפת מפני הלוחמים שבה - החל מהחייל החדש שהגיע אתמול מההכשרה ועד למפקדי הצוותים. הניצוץ בעיניו של לוחם כאשר הוא מתעורר בבוקר ומגיע לבסיס בימי ראשון, זאת העדות לתחושת השליחות שהוא מרגיש ביחידה בה הוא משרת. לוחמי ומפקדי הצוותים ביחידת סנפיר בעבר ובהווה, רציתי להגיד לכם תודה על האמון, ההתמדה, העבודה הקשה והסזיפית, והלילות הארוכים. כל ההישגים של היחידה נזקפים לזכותכם.

 


סגל פלגה 915 היקר, תודה רבה על שותפות אמיתית, דבורנות וסנפירנות יוצאות דופן, ורעות חוצת גבולות. הייתם הכוח המניע והכתף התומכת שהייתה צריך לאורך התקופה הזאת. תודה שאפשרתם לי אני ותמכתם בי בכל החלטה פיוקדית ומקצועית שהחלתי.

שקיעה בים סוף

loading...