הלב הפועם של בסיס אשדוד הלב הפועם של בסיס אשדוד

הלב הפועם של בסיס אשדוד

נדב מנלה

הם פועלים באדיקות וללא הרף מאחורי הקלעים של המלחמה – ובלעדיהם לא נוכל לנצח. הכירו את משרתי פלגת הלוגיסטיקה של הזירה הדרומית

כולנו יודעים שחיילים לא יכולים לנצח במלחמה בלי ציוד ומזון. חלקנו יודעים לצטט את המשפט הידוע של נפוליאון, "הצבא צועד על קיבתו", אך רק בודדים מאיתנו באמת מבינים עד כמה הוא נכון. מי שדואגות למלא את הקיבה של חיילי זרוע הים באוכל - ולא פחות חשוב, את הקיבה של כלי השיט בדלק - הן פלגות הלוגיסטיקה השונות בבסיסי הזרוע. עבודתן המסורה חיונית לזרוע כאוויר לנשימה.

"אין דבר בבסיס שלא מתחיל ונגמר בנו", פותחת את השיחה רב-סרן רעות, מפקדת פלגת הלוגיסטיקה של בסיס אשדוד. "פלגת לוגיסטיקה נותנת מעטפת לכלל כלי השיט והחיילים השייכים לבסיס אשדוד כדי לאפשר להם לעמוד במשימות שלהם".

פלגת הלוגיסטיקה של אשדוד אחראית על אספקת ציוד כלל-צה"לי וייעודי לזרוע הים. בין השאר היא אחראית על אספקת מזון למטבח של הבסיס ולכלי השיט לפני יציאתם לים, אספקת דלק לספינות, תחזוק כלי הרכב, תחזוקה שוטפת של מחסני החירום ועוד דברים רבים נוספים. "כל זה נעשה בעבודה שוטפת עם ענף לוגיסטיקה ומחלקת תאו"ל במפקדה", מסבירה סרן זיו, קצינת לוגיסטיקה בפלגה. "הם נותנים את המענה הטוב ביותר לזירה ומאפשרים לנו לתת את הטוב ביותר ללוחמים שלנו בשטח".

רב-סרן רעות, מפקדת פלגת הלוגיסטיקה של בסיס אשדוד.
רב-סרן רעות, מפקדת פלגת הלוגיסטיקה של בסיס אשדוד.
(צילום: רוני ארגז, דוברות זרוע הים)

בנוסף, לפלגה יש מרכז המספק אמצעי לחימה ייעודיים לפלגת הביטחון השוטף 916, ליחידת "סנפיר", למעגן הגוררות ולפלגות האחרות של הבסיס. "קצב הצריכה יותר גדול בעת לחימה והפלגה מוכנה תמיד לעבור מאפס למאה. אנחנו תמיד ערוכים לשעת חירום, ומוקדי האספקה שלנו פתוחים 24/7 לתת מה שצריך למשרתי הבסיס", מרחיבה רס"ן רעות. "כל אחד מהאנשים בפלגה נותן את המאתיים אחוז שלו. אנחנו הלב הפועם של בסיס אשדוד שמזרים דם לשאר הגוף", היא מסכמת בחיוך ובגאווה. "אלה חבר'ה מאוד מסורים, מקצוענים ואיכותיים - ובזכותם ננצח במלחמה".

משרתי פלגת הלוגיסטיקה של בסיס אשדוד.
משרתי פלגת הלוגיסטיקה של בסיס אשדוד.
(צילום: רוני ארגז, דוברות זרוע הים)

עוד כתבות בנושא

loading...