קצה הקרחון המבצעי קצה הקרחון המבצעי

קצה הקרחון המבצעי

יהלי שיאון

שמונה שנים לאחר הזמנתן ממספנות גרמניה, קרמו ספינות ה"מגן" מסוג "סער 6" עור וגידים והגיעו לשימוש מבצעי ראשון בתולדותיהן

בשבוע שעבר, לראשונה, ביצעו הספינות אח"י מגן ואח"י עוז ירי התקפי לעבר רצועת עזה והשמידו מתקן לאמצעי לחימה, מוצבים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

הצלחה זו נזקפת לעבודתם רבת השנים של אלפי אנשי הטכנולוגיה והצוותים טכניים. על התהליך ניצחה "מנהלת מגן" של מספן הציוד, שהנחתה את הצוותים והובילה את תהליך המבצוע בזמן שיא של כשנתיים. "השנה האחרונה הייתה אינטנסיבית ביותר עבורנו", מספר סגן אלוף ע', מפקד המנהלת. "הבאנו שלוש ספינות לבשלות מבצעית בזו אחר זו. ביצענו שלל ניסויים, בדיקות והסמכות, ולשמחתנו המוכנות הגיעה לשיאה שבועות לפני המלחמה, ולראייה ההצלחות שראינו בים."

כעת, לאחר טבילת אש ראשונה, מוסיפות הספינות סל יכולות עצום לזרוע הים - מהגנת הנכסים האסטרטגיים בים, ועד לתמרון חשאי בעומק האויב. ספינות ה"מגן" חמושות ב-18 מערכות מבצעיות, רובן המוחלט תוצרת כחול-לבן. ביניהן ניתן למנות את הטיל "גבריאל 5", בעל טווח של מאות קילומטרים, ותותח ים-חוף בעל קיבולת של 120 פגזים בדקה. לצד יכולות הגנה, תמרון, גילוי ושו"ב מתקדמות, נמנת סער -ה 6 לצד ספינות המלחמה המתקדמות בעולם. "מה שראינו בתקיפות האחרונות הוא רק קצה הקרחון המבצעי", מבטיח לנו סא"ל ע'. "במיוחד בימים אלו, לאור התגברות האיומים בסביבה הימית, אלו יכולות הכרחיות ומשנות מצב".

loading...