"יש תחושה מרגשת לתת קצת ממך למישהו אחר – במיוחד בתקופה הזאת" "יש תחושה מרגשת לתת קצת ממך למישהו אחר – במיוחד בתקופה הזאת"

"יש תחושה מרגשת לתת קצת ממך למישהו אחר – במיוחד בתקופה הזאת"

אגם תותחני

סמל (במיל') הילה ספינזי שירתה כמש"קית חינוך בבה"ד זרוע הים, סגרה מעגל בשבוע שעבר כשחברתה הטובה מילדות, סמל (במיל') רון נחמן ששירתה עמה הקימה אירוע תרומות שיער מרגש, אותו תכננה הילה לזכר אמה שנפטרה מסרטן

סמל במיל' הילה ספינזי, ששירתה כמש"קית חינוך בבה"ד זרוע הים, איבדה את אימה ענת ז"ל לפני שנתיים ממחלת הסרטן. בשבוע שעבר, מתוך רצון להעלות מודעות למחלה בקרב נשים צעירות, התקיים אירוע תרומות שיער להנצחתה בבה"ד זרוע הים שבחיפה, בשיתוף עמותת "זכרון מנחם".

"השיבוץ כמש"קית חינוך בזרוע הים הוא מעין סגירת מעגל כפולה עבורי - אמא ואבא הכירו בצבא, אמא הייתה בחיל החינוך והעבירה פעילות לחיילים בבסיסים שונים ואבא היה חובל בסטי"לים. אמא הגיעה לבסיס חיל הים באילת והעבירה לספינה של אבא פעילות, ושם למעשה מצאו אחד את השניה", מספרת סמל במיל' הילה. "כשקיבלתי את השיבוץ כמש"קית חינוך אמא עוד הייתה בחיים אני זוכרת שקפצנו בבית משמחה ובגיוס הלכנו כולנו לבקו"ם, כל המשפחה הייתה והתרגשנו ממש. חודש אחרי שהתגייסתי אמא נפטרה, אני עדיין מחפשת את שרוך החינוך האפור שלה שגם אני זכיתי לענוד בצבא. בסיום הקורס שובצתי בבסיס ההדרכה של חיל הים שהיה עבורי סגירת מעגל נוספת, לחזור למקום שאבא שירת בו ושם שניהם הכירו".

סמל (במיל') הילה ספינזי שירתה כמש"קית חינוך בבה"ד זרוע הים, סגרה מעגל בשבוע שעבר כשחברתה הטובה מילדות, סמל (במיל') רון נחמן ששירתה עמה הקימה אירוע תרומות שיער מרגש, אותו תכננה הילה לזכר אמה שנפטרה מסרטן
"זכיתי לעשות בצבא קצת ממה שאמא עשתה. היא נתנה את הלב והנשמה לכל מי שעבדה איתו במשך כל חייה ואני מרגישה שבאיזשהו מקום אנחנו דומות, גם לי במהלך השירות היה מאוד אכפת מכל אדם, היה לי חשוב להעביר אנשים תהליכים".

אירוע תרומות השיער שארגנה הוא תהליך נוסף שעברה והעבירה - הילה יזמה את האירוע כאשר הכל תוכנן לפרטי פרטים: ארוחת בוקר מזינה, שיחה מעצימה עם ים בוזנר, אשר חלתה במחלה ומספרת על חשיבות התרומה, עמדת תרומות השיער, עמדת יצירת קשר באמצעות מכתבים בין החיילות לנשים אשר עתידות לקבל את הפאות מהתרומות ועמדת העלאת המודעות לבדיקה מוקדמת.

 

"כשארגנתי את האירוע, מלבד איסוף הצמות הייתה לי מטרה נוספת קרובה לי מאוד ללב שיכולה לעזור לכל כך הרבה משפחות: הגילוי המוקדם, להעלות את המודעות לבדיקה למחלה. האירוע המקורי תוכנן בחודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן".

בשל פרוץ המלחמה האירוע נדחה עד להודעה חדשה ומאז סיימה הילה את שירותה הצבאי. "הבנתי שהאירוע לא יקרה במסגרת שירותי הצבאי. תכננתי ללכת למספרה ולתרום את השיער שם".

אך חברתה הטובה של הילה, סמל רון נחמן, ששירתה לצידה במדור החליטה לא לוותר. גם לאחר שהדרך של הילה הסתיימה, רון החליטה להגשים עבורה את החלום. "יומיים לפני האירוע קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה ומרגשת מרון שהודיעה לי שהצליחה להרים אותו מחדש ודאגה להכל. זה ריגש אותי מאוד, זה לא פשוט להרים אירוע כזה במלחמה אבל היא עשתה את זה. ובאותה שיחת טלפון היא הודיעה לי שנתרום ביחד התרגשתי שלקחה על עצמה את התרומה. היא חברה מדהימה".

"כשהילה השתחררה היה לי ברור שהחלום שלה לא הולך להישאר במגירה ואין מצב שאני מוותרת עליו. רציתי לסגור לה מעגל ולהראות לה שאנחנו ביחד, שתינו יד ביד תרתי משמע וככה גם תרמנו את השיער ביחד", מספרת סמל רון.

הילה עומדת עם הצמה ביד אחת והטלפון ביד השנייה כדי לתעד את האירוע המרגש. "בפעמים הראשונות שתרמתי בהן שיער אמא הייתה בחיים. הלכנו לתרום את השיער, אני ושתי האחיות שלי סתיו ויובל, עשינו את זה באיזשהו מקום בשביל אמא שליוותה אותנו למספרה".

"זה אירוע שבלב שלי. זאת הייתה סגירת מעגל אישית ומשמעותית עבורי. היה מרגש לראות את כל הבנות שלא בהכרח מתקשרות לסיפור האישי שלי ולא מכירות את האישה או הנערה אליה תגיע התרומה אבל היה חשוב להן לתת מעצמן למען אחרים ולתרום. זה ממש מרגש ומדהים".

עוד כתבות בנושא

loading...