בשבוע אחד: הסדרה שמדמה את כל מצבי הקיצון שעובר לוחם ימי בשבוע אחד: הסדרה שמדמה את כל מצבי הקיצון שעובר לוחם ימי

בשבוע אחד: הסדרה שמדמה את כל מצבי הקיצון שעובר לוחם ימי

שירה עמר

השבוע הכי אינטנסיבי בהכשרת הלוחמים הימיים בספינות הטילים הוא "סדרת ים". בשבוע זה החניכים חווים ולומדים את הים מקרוב. סמ"ר שני, מפק"צית בפלגת הכשרות סטי"ל בבה"ד זרוע הים, מספקת לנו הצצה בלעדית למאחורי הקלעים

היום הראשון של שבוע "סדרת ים" מתחיל בקבוצות של חניכים נחושים שסוחבים על כתפיהם סירות גומי לעבר החוף. "אחד הדברים המיוחדים ב'סדרת ים', זה שלוקחים את הלוחמים ושמים אותם במשך שבוע שלם בים. כך אנחנו מפתחים להם זיקה חזקה לים", מסבירה סמ"ר שני, מפקדת צוות בפלגת סטי"ל.
השבוע הכי אינטנסיבי בהכשרת הלוחמים הימיים בספינות הטילים הוא "סדרת ים". בשבוע זה החניכים חווים ולומדים את הים מקרוב. סמ"ר שני, מפק"צית בפלגת הכשרות סטי"ל בבה"ד זרוע הים, מספקת לנו הצצה בלעדית למאחורי הקלעים
"בסדרה מביאים אותם להתמודדות עם מצבי קצה, לא כמו שהם חווים בשאר הקורס. זה מפתח אצלם את החוזק המנטלי שהם זקוקים לו בשביל התפקיד עצמו".

השימוש בסירות גומי בשבוע זה אינו לשווא, הוא נועד על מנת לפתח אצל החניכים את הערך הכי חשוב שצריך כדי לשרת על סטי"ל - צוותיות. בסירת הגומי לכל חניך יש את תפקידו בתפעול הכלי. החניכים חייבים לעשות את תפקידם בצורה הטובה ביותר בכל מקום, זמן ותנאי.

ברגע שאחד מהם לא עומד באינטנסביות, על חבריו לעזור לו. "חייבים להבין: אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד״, מספרת סמ״ר שני וממשיכה: ״זה הדרך היחידה בה יוכלו להגיע למטרה בהצלחה״.

לפקד בזמן מלחמה, במיוחד בשבוע מאתגר כמו "סדרת ים", יוצר מול המפקדים דיסוננס לא קל בין לתמוך ולהתחשב בחיילים שעוברים תקופה של אובדן וקשיים נפשיים, לבין לא לוותר להם יותר מדי ולהבין שהדרישה צריכה להיות יותר גבוהה מזמנים רגילים - כי אחרי הכל, הם לוחמים שבעוד פחות מחודשיים הולכים להיכנס בעצמם ללחימה.
"אם אני משווה בינם לבין המחזורים הקודמים שפיקדתי עליהם, אפשר לראות ממש שינוי ברצינות של החניכים, הם הגיעו מההתחלה בראש של מלחמה", משתפת, "לפעמים כדי לחזק אותם אותם במהלך הסדרה אני מנסה לדמות להם שהם מול עזה או לבנון ואם הם לא יפעלו טוב לא יהיה מי שיעשה זאת במקומם. כשהם שומעים את זה הם פועלים בצורה מדהימה, פתאום הם מבינים מה עומד על הפרק". חלק חשוב מהשבוע הזה הוא גם הניתוק שיש מהסביבה. במהלך כל השבוע לחניכים אין שום קשר עם העולם החיצון מכיוון שלוקחים להם את הטלפונים למהלך כל השבוע. הניתוק מהטלפונים מכין אותם לעוד חלק מתוך התפקיד שעתיד להיות להם, מאחר ובמהלך שירותם כלוחמים בספינות הם יוצאים להפלגות ארוכות שיכולות להימשך גם שבועות. "רוב החניכים מתמודדים עם הקשיים ומצליחים לעמוד בציפיות שמציבים להם, הם מתעודדים מהציפייה לסוף הסדרה בה יקבלו את הכומתות עליהם חלמו מתחילת הקורס", אומרת בהתרגשות.

כשהם בחוף ולא בים, יש לחניכים משימות קשות כמו ריצות, מסעות וסחיבת משאות כבדים. לעומת זאת בים החוויה הרבה יותר מרגשת. להפליג לרוב זו חוויה נעימה, יש נופים יפים ורוגע של הרוח והגלים. "ככה מבלי ששמים לב אנחנו מכניסים לחניכים את הזיקה לים וזה בין הדברים החשובים ביותר שאנחנו מנסים להעביר לחניכים ב'סדרת ים'", אומרת בחיוך סמ"ר שני. "בלי האהבה לים וצוות טוב ומגובש, הספינה לא שווה כלום".

עוד כתבות בנושא

loading...