העיניים שרואות את הכול העיניים שרואות את הכול

העיניים שרואות את הכול

חן אלבז

הכירו את המפקד של מוצב השליטה הזירתי בבסיס אשדוד

תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם יושבים מול מסכים, מחשבים, אמצעי קשר ותצפית במשך שעות ארוכות. מנהלים אירועי לחימה בגזרה עליה אתם מופקדים ומקבלים כל העת מידע חדש שזורם מהשטח. כל דקה חשובה וקריטית להצלחת המשימה. הכוחות שבשטח סומכים עליכם ואתם אלו שצריכים לתת את המענה הדרוש בכל רגע. זהו שירותו של סרן אשד, מפקד מוצב השליטה הזירתי (מש״ז) של בסיס אשדוד.

בעת שגרה, הזירה הדרומית מתמודדת עם לא מעט איומים וסכנות המגיעות מכיוון הים. האויב מתוחכם ויודע כיצד לפגוע במטרות על החוף או בים ועל הלוחמים הימיים להיות בכוננות עליונה ומוכנות מירבית להקפצה. התמונה הימית יכולה להשתנות בכל רגע והיא משפיעה על ביטחונם של אזרחי המדינה. ״להיות חלק מהמש״ז זה אומר לדעת להתמודד עם אתגרים מבצעיים לצד אתגרים פיקודיים. אנחנו תמיד חשופים לאינטנסיביות עצומה של קצב אירועים״.

כמפקד המש"ז סרן אשד נתון תחת עבודה בלתי פוסקת. יחד עם צוות המש"ז הם שומרים על הגבולות הימיים בכל שעות היממה, בכל רגע נתון - לא משנה מה מתרחש סביבם, העיניים לרגע לא יורדות מהמסך. "יש לנו תפקיד חשוב בהגנה על הגבולות הימיים של מדינת ישראל", מספר וממשיך: "אנשי המש"ז מהווים את העיניים של הלוחמים בים".

הכירו את המפקד של מוצב השליטה הזירתי בבסיס אשדוד
כמי שהיה דבורן בעברו, סרן אשד יודע כמה חשובה עשיית פלגת השליטה. "יש פה שיתוף פעולה יוצא דופן" מספר. ״תקופת הלחימה הארוכה לימדה אותי רבות על היכולות של בקריות השליטה והקצינים שתחת פיקודי, הן מבחינה תפקודית אל מול לחץ ועומס והן מבחינת הבגרות, האחריות והרגישות בתקופה הקשה".

בנוסף לכל תפקידיו המבצעיים, על סרן אשד מוטלת המשימה החשובה - להכין, להכשיר ולהביא את בקריות וקציני השליטה הימית במוצב ליכולות ולרמה המבצעית הגבוהה ביותר, כדי שיוכלו להתמודד עם כל אירוע מורכב. ״כמפקד מש״ז אשדוד בעת המלחמה מתעוררות מספר רב של תחושות וחוויות״, מספר סרן אשד. ״רובן כמובן החלו לצוף ולעלות זו על זו ביומיים הראשונים ללחימה. מצד אחד תחושות המשמעות, האחריות והחשיבות המבצעית ומצד שני התגברות על לחצים, טיפול בחיילות המוצב וסיוע למשמרות במי״ק. כל התחושות האלו והמצב המורכב המתפתח, מצריכים בעת ובעונה אחת לשים הכל בצד ולהתרכז אך ורק במשימה המבצעית הנתונה כרגע״.
״במלחמה נוכחתי לדעת כמפקד המש"ז כי ההון האנושי המיוחד, המקצועי והאיכותי בבסיס כולו ובמש"ז הם אלו שיהיו המפתח להצלחה ולשמירה על הגבול הימי של מדינת ישראל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, במשמרות אינטנסיביות ושגרה לא פשוטה. יש תחושת של רעות ואהבה בין כל החיילים ודאגה תמידית אחד לשני. אני גאה בכל אחת ואחד ובטוח שכלל משרתי מש״ז אשדוד ימשיכו לשמור על ים בטוח בזירה הימית הדרומית״, הוא מסכם בגאווה.

עוד כתבות בנושא

loading...