מפקד זרוע הים חוזר לבית הספר מפקד זרוע הים חוזר לבית הספר

מפקד זרוע הים חוזר לבית הספר

עדן רימון

היום הגיע מפקד זרוע הים לתיכון בו למד, מקיף א׳ בבאר שבע, על מנת להעביר שיעור לתלמידים לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל

לרגל 70 שנות עצמאות למדינת ישראל, חברי פורום מטכ״ל חוזרים לתיכונים ברחבי הארץ בהם למדו, על מנת להעביר שיעור בו הם דנים עם בני הנוער על ציונות, אהבת הארץ, שירות משמעותי בצה״ל ועל עוד מגוון נושאים נוספים. מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, נפגש עם תלמידי שכבה י"א בתיכון מקיף א' בעיר באר שבע, בו למד בצעירותו.

המפגש בין מפקד הזרוע לתלמידים בעת הזו, טרם גיוסם, יוצר קשר ישיר ובלתי אמצעי, המאפשר שיח בגובה העיניים ועל ידי כך חיזוק המוטיבציה לגיוס בכלל ושירות קרבי בפרט. ״אני סיימתי את התיכון בשנת 1984. גדלתי והתחנכתי כאן, בעיר באר שבע, בבית הספר בו אתם לומדים, ויש לי זכרונות מעולים מהתקופה הזו״, התחיל את שיחתו עם התלמידים, מפקד זרוע הים. ״חגיגות 70 השנה לעצמאותה של מדינת ישראל הן הזדמנות לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה, ובאתי לדבר איתכם היום על ציונות ומדינת ישראל״.

במהלך המפגש דיבר מפקד הזרוע עם התלמידים על השינויים בגבולות המדינה, האיומים האסטרטגיים הרלוונטים בימים אלו, ועוצמתו של צה״ל. ״עוצמה צבאית ישראלית, בסך הכל בת 70. כאלפיים שנים היינו מיעוט ועם נרדף, ולא הייתה שום נקודת משען עבור היהודים בעת הצורך״, הסביר מפקד זרוע הים, ״דעו לכם שמדינתנו איננה משענתה רק של המיליונים הגרים בה, היא מהווה משענת עבור כלל יהודי העולם. כל זה מתאפשר ומותנה בזכות יכולתנו הצבאית״, הוסיף.

בנוסף, הסביר לבני הנוער על חשיבות השירות הצבאי ומימוש יכולתם במסגרתו, ועל חשיבות היציאה לפיקוד וקצונה. ״העוצמה הצבאית נגזרת מחוק גיוס החובה החל במדינה, המאפשר לקיחת כלל הנערים, מכל חתכי האוכלוסיות, ולקבץ אותם יחד״, אמר מפקד הזרוע. ״עכשיו זו חובתכם לממש את יכולותיכם והבחירה בידיים שלכם. היציאה לקצונה הינה קניית הזכות לפקד על אנשים, שאינה ניתנת בשום מקום אחר״.

יתרה מזו, פירט על דרכו הצבאית עד להפיכתו למפקד זרוע הים, נתן לתלמידים טיפים לשירות, וענה על שאלותיהם. "עצתי היא סימון מטרות קצרות מועד והסתכלות למדרגה אחת קדימה. אתם צריכים להיות ביקורתיים כלפי הצבא, הוא צריך לאתגר ולעניין אתכם", מדגיש, "שירות צבאי הינו דבר היוצא מגדר הרגיל. כמפקד זרוע הים, אתה גדל לתוך ההבנה שההחלטות שאנו מקבלים תלויות בחיי אדם, דבר המחדד את אחריותו וגודלו של התפקיד".

את המפגש סיכם בנימה אישית, "אין מקום שאתם לא יכולים להגיע אליו. המרחק הגיאוגרפי מהמרכז הוא לא פונקציה בהצלחתכם. תתגייסו עם גב זקוף. אתם טעונים בכל מה שזקוק לכם בכדי להצליח". וסיים באיחול הצלחה לתלמידים.

עוד כתבות בנושא

loading...