לחשוב, ליזום, להשפיע לחשוב, ליזום, להשפיע

לחשוב, ליזום, להשפיע

מעיין לנגה

מהרצאות העשרה מקוונות, דרך מערכי שיעור יסודיים ועד התנדבות ענפה בקהילה – מספן המודיעין מתגייס ללמידה ועשייה משמעותית גם בימי הקורונה

בשנה האחרונה הוקם בהובלת ראש מספן המודיעין צוות אסטרטגי שעוסק בתחומים שונים, ביניהם פיתוח הפיקוד הצעיר במספן.

עם תחילת פעילותו, זכה הצוות לכינוי "צוות שמש", ומאז שלושת הקצינים האמונים עליו מקדישים את זמנם לקידום הפיקוד הצעיר, תוך הקניית כלים לפיתוח ברמה הפיקודית, המקצועית והאישית - כל זאת בנוסף לעשייה המקצועית הנרחבת של כל אחד מהם בתפקידו.

"מיד כשקיבלתי את האחריות לפרויקט, הבנתי שמדובר במשימה חשובה ומרכזית, שלשמה אצטרך לגייס קצינים איכותיים ומלאי מוטיבציה", מספר רס"ן גיא, מקים הצוות. "כמו כן, היה לי חשוב שאותם קצינים בולטים יגיעו מאוכלוסיית היעד, וכך הצטרפו אליי סרן יפתח וסגן דנה, שהיום הם הלב הפועם של הצוות".

 את הצוות מלווים ומכווינים סא"ל הדר, שהובילה את פרוייקט הקצונה הצעירה בעבר ורס"ן ירין, רמ"ד משא"ן ביחידה.

"בראייה שלנו, המרכיב החשוב ביותר בעשייה מוצלחת הוא הבנת האתגרים והצרכים של קהל היעד", מסבירה סגן דנה. "על כן מיקדנו את פעילותנו בהתאם לצרכים שעלו מהמפקדים הצעירים עצמם, ובנינו תכנית רב שנתית הכוללת מגוון סדנאות והרצאות בתחומים שונים כמו חשיבה יצירתית, יזמות וניהול, שיווק, פיתוח עצמי ועוד".

מהרצאות העשרה מקוונות, דרך מערכי שיעור יסודיים ועד התנדבות ענפה בקהילה – מספן המודיעין מתגייס ללמידה ועשייה משמעותית גם בימי הקורונה

בימים אלו, מתוך השאיפה לשמירה על רציפות תפקודית גם בצל מגבלות הקורונה, צוות שמש שם לעצמו יעד לבנות תכניות מגוונות עבור כלל משרתי מספן המודיעין, כשמטרות העל הן שמירה על כשירות מקצועית ויצירת לכידות יחידתית.

 פעילות זו מתקיימת לצד הפעילות המבצעית השוטפת, והשתתפות המספן במשימות נוספות כחלק מהמאמץ הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה.

"לאור המצב הנוכחי החלטנו להרחיב את פעילותנו להעשרת כלל המשרתים, מהחיילים ועד הקצונה הבכירה, תוך התמקדות בשלושה צירים מרכזיים - העשרה, מיומנות והתנדבות בקהילה. או בשמות שבחרנו להעניק להם - מד"ן LIVE, מד"ן LEARN, ומד"ן VOLUNTEER", מציין סרן יפתח.

"תכנית מד"ן LIVE נועדה להרחיב את אופקיהם של משרתי המספן ולאפשר פעילות משותפת גם במקומות השונים שאנו נמצאים בהם", מפרט סרן יפתח, מוביל התכנית. "אנחנו עושים זאת באמצעות הרצאות מקוונות על בסיס שבועי, במגוון עולמות תוכן, שיועברו על ידי משרתי המספן מכלל הדרגים או מרצים אורחים", הוא מוסיף.

"על מנת להישאר רלוונטיים ומעניינים לכלל המשתתפים, הקפדנו לבחור נושאים שנוגעים לכל הגילאים והדרגים. כך למשל שבוע הבא ירצה לנו ד"ר להיסטוריה כלכלית על השלכות המשק הצפויות בעקבות הקורונה, ושבוע לאחר מכן מגיע רמ"ד מוביל להרצות על יוזמה בעתות שגרה ומשבר", מדגים סרן יפתח.

תכנית מד"ן LEARN בהובלת סגן דנה, נועדה לשמר ואף לחדד את כשירותם המקצועית של המשרתים גם מהבית. "אנחנו מעבירים תכנים מקוונים עיוניים ומעשיים מעולם המודיעין, המותאמים לכלל הדרגים ולמגוון הרחב של תתי התחומים בהם אנו עוסקים", מדגישה סגן דנה. "כדי לוודא שהנושאים מוטמעים בצורה יעילה, כל נושא עיוני נתמך במספר מערכי שיעור בהרכבתי, המתבצעים בנוכחות ראשי הענפים".

במסגרת תכנית מד"ן VOLUNTEER, נרתמו כלל משרתי מספן מודיעין למתן סיוע לעורף האזרחי. עד כה ערכו המשרתים מעל ל-3,000 שיחות טלפון פרטניות עם תושבים בסיכון מהעיר ירושלים, כשמטרת השיחות היא למפות את צרכיהם בימים מאתגרים אלו, לשקף אותם לעירייה ולצוותי השטח ולדאוג שיקבלו את הסיוע הנדרש. מכל ענף התגייסו חיילים וקצינים להובלת התכנית ההתנדבותית, המלווה באופן אישי על ידי ראש המספן תא"ל י', שנרתם גם הוא למאמץ וערך שיחות טלפוניות עם תושבים.

"התגובות שקיבלנו מעיריית ירושלים ומהאוכלוסייה המבוגרת בעיר הן חיוביות ומרגשות מאוד", מתאר רס"ן גיא, שמוביל את התכנית. "מדובר בתכנית עוצמתית שמעוררת תחושת שליחות גדולה אצל אנשי המספן, ויוצרת תחושת גאווה לתושבים שרואים שיש מי שדואג להם. המושג 'צבא העם' מקבל משמעות גם בעת הזו".

"דווקא בתקופה המאתגרת שאנו נמצאים בה, חשוב להפגין את המשמעת העצמית הגבוהה שמאפיינת אותנו כמשרתי זרוע הים ולרתום את אנשינו לעשייה משמעותית", מסכם רס"ן גיא. "נמשיך לקיים עשייה ענפה, ולפעול בכמה שיותר תחומים".

עוד כתבות בנושא

loading...