המקום שהפך לבית המקום שהפך לבית

המקום שהפך לבית

אופק ארד

רס״ר ו׳ בטור אישי על השירות כלוחם בשייטת הצוללות


נסו לדמיין איך זה מרגיש.

לשהות חודש שלם בבטן הצוללת בלב הים, רק אתה והצוות, הרחק מאור השמש, בניתוק מוחלט מהעולם ומכל מה שקורה בחוץ. נשמע מטורף? גם אני חשבתי.

לשייטת הצוללות, לאח"י תקומה - הבית השני שלי, הגעתי אחרי שהתחלתי את דרכי בזרוע כלוחם ימי שנושם את השירות המבצעי בים.

אותה ההפלגה, בת החודש, שניסיתם לדמיין - אכן קרתה, ולוותה בלא מעט חששות. לאחר חצי שנה בשירותי הסדיר כצוללן, יצאתי למסע לגרמניה להבאת הצוללת אח״י תנין לישראל. הייתי סגור חודש שלם עם אותם האנשים בניתוק מוחלט, בתוספת לחץ המשימה הצבאית.

רס״ר ו׳ בטור אישי על השירות כלוחם בשייטת הצוללות

ההפלגה התחילה, הימים עברו מהר משציפיתי, וכל אותם החששות התפוגגו במהרה אל מול המציאות, בה הפכנו למשפחה אחת וזכינו להיחשף לחיי הצוות כמו שלא זוכים בחברויות של שנים. קשה להסביר במילים את תחושת הקרבה וההתרגשות ששררה בינינו, אנשי הצוות.

החודש עבר, הגענו לרציף בבסיס חיפה וכולם חיכו לנו. אני זוכר את הסנוור החזק של אור השמש לאחר חודש בכלי סגור, כשלפתע ניצבו מולי מספר אנשים מכובדים שהגיעו במיוחד לטקס המיוחל. זכיתי לקחת חלק במשימה לאומית ענקית המשפיעה על בטחון ישראל בכל רגע, עד היום.

בשנה שעברה זכיתי להצטיינות הרמטכ"ל. באחת ההפלגות מפקד הצוללת הקריא את המספר האישי שלי בכריזה ובירך אותי על זכייתי. לקח לי זמן לעכל את הידיעה והמעמד המרגש.

ביום יום בשייטת הצוללות, כשחיים את המשימה המבצעית ועסוקים רק בה, קשה לתפוס את כובד המשמעות של התפקיד עבור בטחון מדינת ישראל. אתה חי במרחק גדול מיקירייך ומפספס המון נקודות ציון משמעותיות בחייך ובחיי הסובבים אותך, אפילו הקרובים ביותר.

ההקרבה הזאת הרבה פעמים לא קלה, אבל ברגע שאתה מבין את גודל הפעולות שאתה מבצע, זה שווה הכל. אתה יודע שהעשייה שאתה שותף לה, שרק בין הצוות ובתוך הצוללת אפשר לדבר עליה, היא זו שבזכותה האזרחים יכולים לישון בשקט בלילה.

נכון, פעם לא יכולתי לדמיין שירות כזה. היום, אני לא יכול לדמיין שירות אחר. אני חווה שירות מדהים, מסקרן ומעצים, שפיתח אותי והעניק לי את ההבנה שאין משימה שלא אוכל לבצע. תודה על המשפחה שקיבלתי, ועל הזכות לשרת, להיחשף ולקחת חלק במשימות האסטרטגיות והסודיות ביותר של מדינת ישראל.

בימים כאלה, אני מלא סיפוק וגאווה. אני יודע שזכיתי לשרת את המדינה שלי ולהגיע לנקודות ההשפעה העמוקות ביותר על ביטחונה. מדינת ישראל, אני אוהב אותך, גאה בך, במוסריות, ביכולות ובאנשים שלך. מבטיח להמשיך לשרת אותך ולהבטיח את קיומך כל עוד אוכל.


רס״ר ו׳, לוחם בשייטת הצוללות

 

עוד כתבות בנושא

loading...