מוקירים את האחיות והאחים מוקירים את האחיות והאחים

מוקירים את האחיות והאחים

מעיין לנגה

היום אנו מציינים את יום האחות והאח הבינלאומי, ומכירים תודה לכל אלו שעובדים מסביב לשעון יומיום כדי לטפל בנו ובאנשים שאנחנו אוהבים. שוחחנו עם רס"ן אנה סטרלצין, מפקדת מרפאת בסיס חיפה ואחות במשרה מלאה, שסיפרה לנו על עבודתה הענפה והשליחות שמלווה אותה בתפקיד

האחיות והאחים במדינת ישראל פועלים יומם וליל במרפאות, בתי אבות, בתי חולים ובסיסים צבאיים בכל רחבי הארץ, ומקדישים את מירב מרצם וזמנם למטרה אחת: שמירה על בריאותנו.

היום זו ההזדמנות שלנו להוקיר את עבודתם הקשה, ואנחנו בחרנו לספר את סיפורה של רס"ן אנה סטרלצין בת ה-34, נשואה ואמא לשלושה.

אנה היא האחות הראשונה שממלאת את תפקיד מפקדת מרפאת בסיס חיפה, שעד כה אויש על ידי רופא, ועוסקת במתן מענה רפואי מסור למשרתי זרוע הים גם הרבה אחרי שעות העבודה.

רס"ן אנה עלתה מרוסיה לארץ בגיל 7, ומילדות חלמה להיות אחות כשתגדל. "סבתי זכרונה לברכה, שגם לה קראו אנה, עבדה כאחות ראשית בבית חולים לילדים בעיר מוסקבה והייתה ידועה באמפתיה ובמקצועיות שלה", היא מספרת.

"היא הייתה מרבה לספר לנו הנכדים והנכדות על הפעילות החשובה שלה, ואני הסתכלתי עליה בהערצה גדולה וראיתי אותה כמודל לחיקוי".

היום אנו מציינים את יום האחות והאח הבינלאומי, ומכירים תודה לכל אלו שעובדים מסביב לשעון יומיום כדי לטפל בנו ובאנשים שאנחנו אוהבים. שוחחנו עם רס"ן אנה סטרלצין, מפקדת מרפאת בסיס חיפה ואחות במשרה מלאה, שסיפרה לנו על עבודתה הענפה והשליחות שמלווה אותה בתפקיד

בחלוף השנים ולקראת גיוסה, אנה בחרה לצאת למסלול העתודה והחלה ללמוד סיעוד בעקבות סבתה. היום היא בעלת שני תארים בסיעוד והתמחות במחלקת טיפול נמרץ, ומזה 13 שנים היא משרתת כאחות בצה"ל ומשקיעה את זמנה בטיפול בחיילים.

בין התפקידים הרבים שביצעה נמנים גם מפקדת שיקום ואשפוז ומפקדת מרפאות מומחים במרפאה אזורית צפון, והחל מחודש ינואר האחרון היא משמשת כמפקדת מרפאת בסיס חיפה.

"מרפאת בסיס חיפה היא המרפאה הגדולה ביותר בזרוע הים, והיא נותנת מענה לכלל יחידות הלוחמה והמטה בבסיס", אנה מסבירה. "מטרת העל של המרפאה היא לספק מענה רפואי מקצועי וקבוע, שיאפשר שמירה על כשירות הלוחמים ועל הרצף התפקודי של כלל הפלגות בבסיס".

כחודשיים לאחר כניסתה של אנה לתפקיד, התפרץ נגיף הקורונה והציב אתגר גדול בפני הצוותים הרפואיים בארץ ובעולם.

"הקפדנו לתדרך את החיילים ולנקוט צעדים רבים שמטרתם למנוע את היכנסות הנגיף לבסיס, ובו בזמן היה לי חשוב מאוד להמשיך ולתת טיפול רפואי שגרתי לכל מי שזקוק לו", היא מדגישה.

"המרפאה סייעה וממשיכה לסייע גם לחיילים השוהים בבסיס בעת הזו וגם לחיילים השוהים בבתיהם, באמצעות מעקב בשיחות וידאו ושליחת מרשמי תרופות".

בנוסף לכך, רס"ן אנה מפקדת על מוקד הקורונה של זרוע הים, שהוקם בשיתוף עם ענף הרפואה וקצין הרפואה הזרועי. "המוקד מספק מענה טלפוני בכל שעות היממה למשרתי הזרוע הזקוקים לייעוץ רפואי מכל סוג, בהפעלת חובשים, אחיות ורופאים תורנים מטעם הזרוע".

מעבר לפעילותה הקריטית כאחות בצה"ל, לפני כחמש שנים נבחרה אנה לטוס לנפאל במסגרת משלחת צבאית, שיעודה היה לסייע לנפגעי רעידת האדמה החזקה שפקדה את המדינה.

"אני זוכרת שארזתי תיק בלי לדעת לכמה זמן אסע", משחזרת אנה. "נאלצתי להשאיר בבית את שני ילדי הקטנים שהיו אז בני שלוש ושנה, אבל ידעתי שעומדת בפני זכות גדולה להציל חיים. אני גאה מאוד על הבחירה שעשיתי".

היום כשאנו מציינים את יום האחות והאח הבינלאומי, אנה מסתכלת לאחור על כל מה שהספיקה לעשות במסגרת תפקידה, ושואפת להמשיך בפעילות מקצועית משמעותית כאחות בזרוע הים.

"זהו סיפוק גדול עבורי לדעת שיש בידיי את הכלים לטפל במי שזקוק לי, ולראות את ההשפעה הישירה של עבודתי על בריאות המטופלים שלי", היא משתפת.

"כיום אני מובילה סדנאות גמילה מעישון, ואני מקווה בעתיד להוביל סדנאות נוספות שיעודדו אורח חיים בריא בקרב משרתי זרוע הים".

"אני מאחלת לעצמי להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת ולהתפתח מבחינה מקצועית, ומרגישה גאווה גדולה להיות האחות הראשונה העומדת בראש מרפאת בסיס חיפה, ולעבוד לצד רופאים, חיילים, אחיות ואחים מקצועיים ומעולים", מוסיפה אנה בהתרגשות.

"האחיות והאחים במדינת ישראל הם עמוד התווך של מערכת הבריאות, בזכות הנחישות, המסירות וההשקעה שמאפיינות אותנו", היא מסכמת.

"אני רוצה לאחל לעמיתיי האחיות והאחים במדינה, בצה"ל ובזרוע הים, שנמשיך בעבודתנו המבורכת, ושתמיד נהיה גאים על התרומה העצומה שלנו למדינה".

עוד כתבות בנושא

loading...