חילוף סמש"ט בשייטת 7 חילוף סמש"ט בשייטת 7

חילוף סמש"ט בשייטת 7

דריה לוסטיגר

השבוע יתחיל סא"ל מ' את תפקידו כסגן מפקד שייטת 7. רגע לפני הכניסה לתפקיד, שמענו ממנו על האתגרים עמם מתמודדת השייטת ועל המטרות שהציב לעצמו

שייטת הצוללות היא אחת היחידות המבצעיות והמסווגות בזרוע הים. צוות הצוללת פועל תחת מעטה חשאיות כבד ומבצע משימות עלומות בעומק שטח האויב, שלעתים מצריכות שהות בים לתקופות ארוכות.

סא"ל מ', שיתחיל השבוע את תפקידו החדש כסמש"ט בשייטת הצוללות, מכיר היטב את פעילות השייטת, אליה הגיע עם סיום קורס חובלים - שכן הוא פיקד בעבר על הצוללות אח"י לוויתן ואח"י רהב, וביצע עוד מגוון תפקידים בשייטת.

"כבר בקורס חובלים, כשיצאנו להפלגה קצרה בצוללת, התרשמתי מהשקט שובה הלב שמאפיין אותה ומהלוחמים שמשרתים בה", נזכר סא"ל מ'. "לוחמים שמגיעים לשייטת הם אנשים עם יכולות אישיות, חברתיות ומבצעיות נדירות".

השבוע יתחיל סא"ל מ' את תפקידו כסגן מפקד שייטת 7. רגע לפני הכניסה לתפקיד, שמענו ממנו על האתגרים עמם מתמודדת השייטת ועל המטרות שהציב לעצמו

"היכולת של צוות צוללת לפעול לבד בכל משימה ולהתמודד עם מורכבויות שלא ניתן בכלל לצפות מראש היא יכולת מופלאה", מדגיש סא"ל מ'. "היא נובעת באופן ישיר מהאחריות המשותפת ומהמחויבות של כל איש צוות בצוללת לביצוע המשימה".

כאמור, סא"ל מ' הספיק לצבור לא מעט ניסיון בשייטת הצוללות, אותו הוא מביא עמו לתפקיד החדש: "כמפקד צוללת למדתי שעליי לייצר את השותפות הזו שמאפיינת כל כך את השייטת, ולחבר את האנשים שסביבי למשימה", הוא מספר. "כשצוות שלם מבין את המשימה ונחוש לבצע אותה, אז כל אתגר הוא בר ביצוע ברמה המיטבית".

"תפקיד הסמש"ט עוסק בתפעול השוטף של השייטת ופיקוד על מטה השייטת. אבל מעבר לכך, בעיניי עיקר התפקיד הוא טיפול באנשים", מסביר סא"ל מ'. "אנו מתמודדים עם אתגרים רבים. במיוחד עכשיו, בתקופת הקורונה, כשהצוללנים מפליגים ונעדרים מהבית לזמן רב, חשוב לשים לב ולטפח את המשאב האנושי שלנו, החל מצוללנים צעירים ועד למפקדים וותיקים".

בנימה אישית, סא"ל מ' משתף אותנו בהתרגשות לקראת הכניסה לתפקיד החדש: "כמובן שיש כאן התרגשות. זכיתי בהזדמנות להשפיע על כלל היחידה ולקדם את השייטת קדימה. עבודה רבה לפנינו".

"אני מאחל לעצמי שאצליח לעסוק באתגר המרכזי, שהוא השקעה באנשי הצוללת, ולהצליח יחד עם צוותי הצוללות, המטה והאחזקה להצעיד את השייטת קדימה אל העשור הבא".

עוד כתבות בנושא

loading...