מקום ראשון בים מקום ראשון בים

מקום ראשון בים

שחר לבנטר

צלילה, גלישת גלים ושיט מפרשיות הם רק חלק מענפי הספורט הימי בהם עסקו הצוערים עילם, ירון וגיא עוד לפני גיוסם לקורס חובלים. השבוע הם יסיימו את הקורס, ואנחנו שוחחנו איתם כדי לשמוע כיצד העיסוק בספורט הימי סייע להם במהלך ההכשרה המאתגרת

השבוע מגיע קורס חובלים במחזור 141 לסיומו, כשבין המסיימים יעמדו הצוערים עילם חסון, ירון בן שטרית וגיא הרשקוביץ - שלושתם עוסקים בספורט ימי מילדותם ועד היום. מצלילה בים הפתוח ועד לתחרויות מקצועיות במועדוני שיט, אהבתם לים ניכרה בחיי היומיום שלהם מאז ומתמיד. 

לקראת סיום הקורס, החלטנו לשוחח איתם ולשמוע מהם כיצד הספורט הימי השפיע על גיוסם לזרוע הים ותרם להצלחתם בקורס המאתגר.

״בתור ילד, ההיכרות הראשונה שלי עם ספורט ימי הייתה בשיט תחרותי עם מפרשיות״, מספר צוער עילם חסון. ״במשך שלוש שנים הייתי חלק ממועדון השיט 'שדות ים', ומאד אהבתי את התחום", הוא מתאר.

"בעקבות מעבר דירה של משפחתי למושב קרוב לים, הקשר שלי עם הים התהדק והתחלתי לצלול ולגלוש. מאז עברו כבר עשר שנים ואני עדיין עושה זאת.״

צלילה, גלישת גלים ושיט מפרשיות הם רק חלק מענפי הספורט הימי בהם עסקו הצוערים עילם, ירון וגיא עוד לפני גיוסם לקורס חובלים. השבוע הם יסיימו את הקורס, ואנחנו שוחחנו איתם כדי לשמוע כיצד העיסוק בספורט הימי סייע להם במהלך ההכשרה המאתגרת

עילם מעיד שהמיומנויות הרבות שרכש בעיסוק בספורט ימי עזרו לו מאוד לאורך הקורס. "הרגשתי שיש לי הבנה טובה יותר של הים בזכות הניסיון שצברתי, וגם כמובן היכרות עם כלי שיט שונים", הוא מסביר. "אני זוכר שבתור ילדים במועדון השיט נהגנו לעבוד ולשפץ את הסירות, וזה מתחבר לי לעשייה שלנו בספינות היום", מפרט עילם.

"בזכות העיסוק הקודם בספורט הימי אני יודע שאם מכינים את הציוד בצורה הטובה ביותר מראש, כך אפשר להפחית את ההפתעות שעלולות להגיע מהים ולבצע את המשימה בצורה מקצועית".

עילם מוסיף שהעיסוק בספורט ימי סייע לו לפתח גמישות מחשבתית ויכולת הסתגלות מהירה. ״כבר בילדות למדתי שהים הוא מקום דינמי, והפעילות בו מצריכה קבלת החלטות מהירה ויעילה".

צוער ירון בן שטרית מספר שלפני הגיוס הוא עסק במספר ענפי ספורט ימי - משיט מפרשיות, דרך צלילה ועד גלישת גלים. ״אני ילד שגדל בים", הוא מצהיר. "מגיל קטן הורגלתי לים. אני חי ונושם את הים, בין אם זה לקום בבוקר ולראות את הזריחה או לקחת כלי ולצאת לים לגלוש עם חברים".

ירון מתאר גם הוא את האופן בו הספורט הימי סייע לו בקורס המאתגר. ״ענפי הספורט הימי הם מחשלים מאוד, ובזכותם אני יודע איך להתמודד טוב יותר עם האתגרים השונים בים - מאתגרי הטבע ועד להתמודדות בזמן אמת עם שינויים קיצוניים, שמצריכים ממני את היכולת לפעול לבד באופן עצמאי״.

בנוסף ליכולות המקצועיות, צוער ירון מציין שהספורט הימי הקנה לו ערכים שתרמו לתפקודו בקורס. ״ההתמודדות עם תחרותיות וגם עם כישלון פגשה אותי המון בספורט הימי, כך שכשנתקלתי באתגרים הללו לאורך הקורס ידעתי איך לנווט אותם לכיוון של צמיחה והצלחה".

צוער גיא הרשקוביץ היה חניך במועדון השיט בחדרה, שם למד ימאות, התחרה בענפי ספורט ימי ופיתח אהבה לשיט ולים. בשנות התיכון אף הפך להיות מדריך במועדון והמשיך להתחרות יחד עם חניכיו.

"ההזדמנות להדריך במועדון הייתה מאוד משמעותית עבורי והשפיעה על המוכנות שלי לקורס", גיא מבהיר. "עסקתי אז בהעברת תכנים מגוונים, מאהבת הים ועד שימוש פרקטי בכלי שיט שונים כמו מפרשיות או גלישת רוח. אלו תכנים שזכיתי לפגוש מאוחר יותר גם לאורך הקורס, ואז כבר הייתה לי היכרות מוקדמת עמוקה איתם".

כשגיא נשאל לגבי הקשר בין העיסוק בספורט הימי לבחירה להתגייס לקורס חובלים, הוא ענה: ״יש קשר ישיר מבחינתי בין השניים. התגייסתי לחובלים בעקבות המדריך שהיה לי במועדון השיט, שגם הוא היה חובל ולקחתי ממנו השראה. בנוסף, היה לי חשוב להמשיך לעסוק בים גם בשירות הצבאי".

גם הוא, כמו חבריו עילם וירון, מספר שנשא עמו ערכים רבים מהספורט הימי אל הקורס. "הערך הראשון שהבאתי איתי הוא שיתוף פעולה -במועדון נהגנו להפליג בקבוצה, כשכל חבר צוות נותן את ה-100% שלו ותורם לכולם כדי להגיע מטרה ולדחוף את הסירה קדימה", הוא נזכר.

"ערך נוסף הוא חתירה לניצחון. במועדון המטרה הייתה לנצח בתחרויות, ואילו כחובל היעד שאני מציב לעצמי הוא לבצע את התפקיד ואת המשימות בצורה המיטבית והמקצועית ביותר".

עוד כתבות בנושא

loading...