קשר ים קשר ים

קשר ים

מעיין לנגה

מנבחרת ישראל בגלישת רוח ועד לחדר משותף בבסיס עתלית: הכירו את שלושת חברי הילדות שוויתרו על תואר הספורטאי המצטיין והתגייסו ביחד לשייטת 13

אחרי שנה ושמונה חודשים של הכשרה מורכבת ואינטנסיבית, הגיע לסיומו מסלול הכשרה נוסף של לוחמי שייטת 13. בין המסיימים נמצאים סמ"ר א', סמ"ר ב' וסמ"ר ע', שדרכיהם הצטלבו לראשונה כבר לפני כעשור, במועדון גלישת רוח.

"הכרנו בגיל צעיר ומהר מאוד הפכנו חברים טובים מאוד", מספר ע'. האהבה לגלישת רוח, שהתחילה אצל השלושה בגיל צעיר, הפכה עם הזמן לקריירה של ממש וזיכתה אותם בלא מעט זכיות בתחרויות מסביב לעולם ובתארים נחשקים.

לאורך השנים ולצד ההישגים המרשימים שצברו, הפכו השלושה לבלתי נפרדים. "היינו כל היום אחד אצל השני בבית, ואפילו טסנו ביחד לחו"ל כמה פעמים", משתף ב'.

מנבחרת ישראל בגלישת רוח ועד לחדר משותף בבסיס עתלית: הכירו את שלושת חברי הילדות שוויתרו על תואר הספורטאי המצטיין והתגייסו ביחד לשייטת 13

לקראת הגיוס, עמדה בפניהם הדילמה האם להתגייס כספורטאים מצטיינים או לבחור בשירות צבאי אינטנסיבי יותר.

"בהתחלה התגייסתי כספורטאי מצטיין, אבל הרגשתי שאני רוצה לעשות משהו משמעותי עבורי ועבור המדינה", מתאר א'. "ידעתי שאני יכול לעמוד בשירות תובעני אחרי שנים של עיסוק בספורט, ובחרתי להתגייס מחדש לשייטת 13, כשאת הגיבוש ליחידה עברתי כבר בי"ב".

בטירונות חיכו לו חבריו הטובים ע' וב', שבחרו גם הם לוותר על שירות כספורטאים מצטיינים ועברו בהצלחה את המיונים לשייטת 13. השלושה שובצו באותו הצוות ואפילו באותו החדר. "זו חוויה מטורפת להתגייס עם החברים הכי טובים למסלול כל כך מאתגר ולסיים אותו זה לצד זה", מעיד ע'.

"חווינו אינספור חוויות משותפות לאורך המסלול", ממשיך ב'. "החוויה שהכי זכורה לי היא המסע הארוך והקשה ביותר בהכשרה, שאורכו 80 ק"מ. דחפנו אחד את השני להמשיך ולהתקדם גם כשהיה קשה, ובסוף המסלול הגענו לחוף בידיעה שעשינו את זה ביחד".

היום, כשהם עומדים בפני תחילת שירותם הסדיר והשתלבות בעשייה המבצעית של יחידת הקומנדו הימי, השלושה מרגישים מסופקים במיוחד מהבחירה להתגייס לשירות מבצעי בזרוע הים. "אני שלם מאוד עם ההחלטה להתגייס לשייטת", אומר א'.

"חברים שהיו מתאמנים איתי נוסעים עכשיו לאולימפיאדה ומגיעים למקומות הכי גבוהים, ואני מרגיש שאני ממצה את עצמי לא פחות ואפילו יותר, וזוכה לקחת חלק בעשייה משמעותית וחשובה".

ע' מוסיף: "בעיניי ההחלטה להתגייס לשייטת 13 הייתה הדבר הכי טוב שיכולתי לקבל על עצמי. אין מקום אחר שיכולתי לתרום בו יותר או ללמוד על עצמי כמו שאני זוכה ללמוד כאן".

לבני נוער שעומדים לקראת הגיוס הצבאי, א' מבקש למסור: "שירות צבאי הוא מהחוויות היותר משמעותיות ומעצימות שאפשר לעשות בחיים", הוא מדגיש.

"ההחלטה לוותר על תואר ספורטאי מצטיין היא קשה ואמיצה, ואין פה נכון או לא נכון, אבל בזכות הבחירה של חבריי ושלי להתגייס לשירות קרבי ותובעני זכינו לפתח עצמאות, להכיר את עצמנו יותר ולהפוך לחלק ממשהו גדול מאיתנו".

כעת השלושה צופים לכניסה לתפקידיהם בשייטת 13. "אנחנו מחכים להתחיל בעשייה, מקווים לחוות כמה שיותר במהלך השירות, והכי חשוב - להמשיך את הדרך ביחד".

עוד כתבות בנושא

loading...